Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از «رویترز»، در حال حاضر اندونزی با هدف یافتن این زیردریایی، ۶ کشتی جنگی، یک بالگرد و هیاتی متشکل از ۴۰۰ تن را به محل حادثه اعزام کرده است.   

پیش‌تر نیز سنگاپور و مالزی کشتی‌های کمکی خود را برای یافتن زیردریایی اندونزیایی «کی. آر. ای نانگالا-۴۲۰» اعزام کرده‌اند. این زیردریایی تصمیم داشت به اعماق آب در حوالی جزیره بالی عزیمت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ارتش اندونزی، این زیردریایی روز چهارشنبه ( ۲۱ آوریل)، هنگامی که در حال مانور در شمال جزیره بالی بود، ناگهان ارتباطش با مرکز فرماندهی متوقف شد و تاکنون سیگنالی از آن مخابره نشده است.

بنابر اعلام برخی از گزارشهای خبری، این زیردریایی زمانیکه می‌خواست وارد عمق بیشتری از دریا شود، ارتباط خود را با مرکز فرماندهی از دست داده است.

براساس بیانیه وزارت دفاع اندونزی، در زیردریایی گمشده در مجموع ۴۹ خدمه، یک فرمانده و سه متخصص تسلیحات حضور داشتند.

به گفته مقامات اندونزی زیردریایی گمشده برای حفظ فشار در حداکثر عمق حدود ۲۵۰ متر ساخته شده است.

عملیاتی دشوار و پیچیده

به گزارش پایگاه خبری «گاردین» در انگلیس، «پیتر داتون» وزیر دفاع استرالیا در تماس تلفنی با «پرابووو سوبیانتو» همتای اندونزیایی خود خواستار پیوستن این کشور به عملیات تجسس زیردریایی شده است.

به گفته وزیر دفاع استرالیا، عملیات تجسس زیردریایی مفقود شده بسیار دشوار و پیچیده است و این کشور آمادگی دارد هر گونه کمکی را در اختیار اندونزی قرار دهد.

بر پایه این گزارش، در حال حاضر اندونزی شماری از کشتی‌ها خود را که مجهر به تجهیزات جستجو در اعماق دریا هستند را به محل حادثه اعزام کرده است.

این زیردریایی که در سال ۱۹۷۷ میلادی در آلمان ساخته شده و به صورت رسمی از سال ۱۹۸۱ به ارتش اندونزی پیوسته است و یکی از قدیمی ترین زیردریایی‌های این کشور به شمار می‌آید.

گفتنی است این زیردریایی اخیرا برای تعمیرات اساسی به کره جنوبی فرستاده شده بود و بعد از دو سال پهلو گرفتن، در سال ۲۰۱۲ مجددا به آب انداخته شد.

برچسب‌ها نیروی دریایی آمریکا فرانسه آلمان اندونزی سنگاپور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی دریایی آمریکا فرانسه آلمان نیروی دریایی آمریکا فرانسه آلمان اندونزی سنگاپور اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۵۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • سیل مرگبار کنیا/ جستجو برای یافتن ۹۱ مفقودی همچنان ادامه دارد
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده