Web Analytics Made Easy - Statcounter

با قطعی شدن عدم کاندیداتوری حجت الاسلام «سید حسن خمینی» در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، جریان اصلاحات به سراغ کاندیداهایی نظیر «محمد جواد ظریف»، «اسحاق جهانگیری» و «محسن هاشمی رفسنجانی» رفته است. برخی از اصلاح طلبان «محمدرضا عارف» را هم در سبد بررسی های خود دارند و البته طیف تندروی این جریان هم نگاهش به کاندیداتوری افرادی است که قطعا از فیلتر نظارت شورای نگهبان عبور نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، قوه عاقله جریان اصلاح طلبی به دنبال کاندیداتوری وزیر امور خارجه هستند و معتقدند که اگر شورای نگهبان او را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بپذیرد، هم شانس اصلاح طلبان برای پیروزی زیاد خواهد شد و هم اینکه مشارکت در انتخابات به طور جدی در انتخابات 28 خرداد ماه سال جاری افزایش خواهد یافت؛ موضوعی که جریان اصلاحات آن را به نفع خود می داند.

امید اصلاح‌طلبان به کاندیداتوری ظریف

آنچه از جلسات اصلاح طلبان به گوش می رسد این است که آنها تاکنون موفق به جلب رضایت ظریف برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نشده اند، اما از این مساله نا امید هم نیستند و تمام تلاش خود را برای مهیا کردن شرایط حضور وزیر امور خارجه در انتخابات در قامت کاندیدا بکار بسته اند؛ چون معتقدند بعد از سید «حسن خمینی» او تنها کسی است که می تواند امید جریان اصلاحات برای پیروزی در انتخابات را زنده نگه دارد.

البته اصلاح طلبان در تمامی انتخابات هایی که در سنوات مختلف برگزار شده همواره عملکرد شورای نگهبان را دغدغه خود عنوان کرده اند و در طرف مقابل شورا نیز پاسخش این بوده که ملاک و معیار برای بررسی صلاحیت ها در این نهاد ناظر بر انتخابات صرفا قانون بوده و رنگ ها، تعلقات سیاسی و رویکردهای سیاسی هیچ جایگاهی در اتخاذ تصمیمات شورا نداشته و ندارد.

کمالی: امیدواریم کاندیداهای اصلاح‌طلب تائید صلاحیت شوند

در همین زمینه، دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: در صورتی که نامزدهای موردنظر اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری تایید صلاحیت شوند، بدون شک این جریان حضور پررنگی در عرصه انتخابات خواهد داشت.

«حسین کمالی» دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تابناک» با بیان اینکه نتیجه و رویکرد نهایی در بین جریانات اصلاح‌طلب درباره نحوه ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها هنوز تبیین و مشخص نشده است اظهار کرد: انتخابات یعنی برگزاری یک رقابت بین جریانات و تشکل‌های سیاسی از این رو‌ بدون شک اگر یک جریان سیاسی نماینده یا چهره‌‌ای را برای حضور در عرصه انتخابات نداشته باشد در واقع رقابتی شکل نمی‌گیرد و این به معنای بی‌اثر بودن انتخابات است.

شورای نگهبان هیچ مهندسی در جریان انتخابات نداشته باشد

وی افزود: وقتی ما اصل رقابت را در انتخابات را بپذیریم این به این معناست که شورای نگهبان هیچ مهندسی در جریان انتخابات نداشته باشد و در روند تایید صلاحیت‌ها رویکرد منطقی و معقولانه‌ای را در پیش بگیرد.

دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: اگر مشی و رویکرد شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت‌ها قابل پذیرش باشد به طور حتم اصلاح‌طلبان هم کاندیدای خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ معرفی می‌کنند.

رویکرد منطقی باشد مشارکت حداکثری است

کمالی با ابراز بی اطلاعی از رایزنی جریانات و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب به شورای نگهبان در راستای روند تایید صلاحیت‌ها خاطرنشان کرد: شورای نگهبان باید زمینه مشارکت همه مردم و جریانات سیاسی را در انتخابات فراهم کند و بستر انتخابات را باز بگذارد تا شاهد حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم.

وی تاکید کرد: بدون شک با توجه به سبقه و رویکرد اصلاح‌طلبان در ادوار مختلف انتخابات و میزان تلاش آنها در جلب و جذب مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای حضور احزاب و تشکل‌های این جریان در انتخابات ۱۴۰۰ نیازمند یاری نهادهای نظارتی همچون شورای نگهبان در روند بررسی صلاحیت‌ها است.

تلاش برای قطعی کردن تائید صلاحیت ظریف

اصلاح طلبان، کاندیداتوری «محمد جواد ظریف» را برگ برنده خود می دانند و معتقدند که اگر وزیر امور خارجه فعلی که خیلی از ملاحظات در ارتباط با مذاکره با آمریکا را کنار زده است، به میدان بیاید؛ می تواند موج بزرگی در روند انتخابات ایجاد کرده، باعث افزایش میزان مشارکت مردم در این پروسه شده و در نهایت شانس جدی برای جریان اصلاحات به جهت پیروزی در انتخابات ایجاد کند. مهمترین نگرانی آنها در این راه رویکرد شورای نگهبان در مواجهه با کاندیداتوری ظریف است که به نظر می رسد سخنان «حسین کمالی» در همین راستا بیان شده باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز نهم رمضان حسین کمالی انتخابات 1400 کاندیداتوری ظریف انتخابات ریاست جمهوری جریان اصلاحات گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز نهم رمضان انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان جریان اصلاحات اصلاح طلبان جریان اصلاح صلاحیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سیدهادی طباطبایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران و در خصوص جزئیات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان افزود: ۲ نفر که حائز بیشترین آرا مردم در شهرهای مشهد و کلات بودند روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم این حوزه انتخابیه برای ورود به مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی بیان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی شروع خواهد شد که در این زمینه مناظرات و تبلیغات شخصی افراد در حال ضبط است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که در فاصله بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رای دادن رسیده‌اند و فقط افرادی که در این حوزه انتخابیه در دور قبل رای داده باشند و یا اصلا رای نداده باشند می‌توانند رای بدهند.

وی گفت: با توجه به بررسی انجام شده از شعب اخذ رای، تعدادی از شعب که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم لذا برای شهر مشهد هزارو ۲۰ شعبه و برای کلات تعداد ۴۴ شعب اخذ رای تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

طباطبایی افزود: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که آموزش آن‌ها شروع شده است، به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898681

دیگر خبرها

  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد