Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:36:00 GMT

۱۱ طرح آبرسانی به روستاهای بندرلنگه به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۶۷۴۳

۱۱ طرح آبرسانی به روستاهای بندرلنگه به بهره برداری رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در حاشیه مراسم بهره برداری از این طرح‌ها که در روستای «کوهین» بندرلنگه برگزار شد، افزود: با افتتاح این طرح‌ها که از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است، یکهزار و ۲۰۰ خانوار روستایی با جمعیتی افزون بر چهار هزار و ۲۰۰ نفر از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

امین قصمی افزود: طرح‌های یادشده شامل احداث ۶ باب مخزن، اجرای لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب به طول ۷۸ کیلومتر و احداث ۲۵ باب حوضچه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: بهره برداری از این طرح‌ها سبب بهبود و تقویت روند آبرسانی به روستاهای «گزدان»، «بلعسکر»، «کوهین»، «چاه کهنه»، «دژگان»، «کلاتو پائین»، «قنات تنگو»، «بستانه»، «رمیله»، «بنود»، «خرابه»، «نخل جمال»، «نخل خلفان»، «گریشه»، «میچائیل»، «بوجبرائیل»، «شکروئیه» و «روستای گزیر» شهرستان بندرلنگه  شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین با اشاره به روستای کوهین و چاه کهنه افزود: این روستاها با وجود اینکه در نزدیکی شهر بندرلنگه قرار داشتند اما بدلیل نبود شبکه آبرسانی، سال‌ها از بی آبی رنج می‌بردند.

به گفته قصمی، آبرسانی به این روستاها یکی از اولویت‌های شرکت آبفا پس از یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی بود که با اختصاص اعتبار ویژه و حمایت‌های استاندار هرمزگان در آستانه تابستان این پروژه مورد بهره برداری قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه مشترکان این روستاها از آب شرب پایدار برخوردار شدند، افزود: در حال حاضر ٣٠٠ خانوار روستای کوهین و چاه کهنه با جمعیتی افزون بر یکهزار و ۲۰۰ نفر از شبکه آبرسانی بهره مند شدند.

 این مسوول یادآورشد: این طرح آبرسانی شامل، پنج کیلومتر شبکه توزیع و ۱۱ کیلومتر خط انتقال است که با هزینه ۵۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اجرا و تکمیل شد.

وی همچنین به آغاز عملیات خط انتقال مجتمع «شناس» بندرلنگه به طول ۶ کیلومتر با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این پروژه امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها هرمزگان آبرسانی شركت آب و فاضلاب هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان آبرسانی شركت آب و فاضلاب هرمزگان هرمزگان آبرسانی شركت آب و فاضلاب هرمزگان اخبار کنکور بهره برداری آب و فاضلاب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط بمنظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تأمین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید و ادامه‌داد: با توجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچ گونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضا شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

گفتنی است این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت ۴ ماه احداث و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6089059

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود