Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@21:22:06 GMT

جایگزینی برای برجام وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۷۱۳۶

جایگزینی برای برجام وجود ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، کشورش از تلاش‌ها برای احیای برجام رضایت دارد و تهران و واشنگتن مصمم هستند آن را به نتیجه برسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت، مسکو از تلاش‌های انجام شده برای احیای برجام رضایت دارد.

  زاخاروا در نشستی خبری گفت: «از تلاش‌ها و رایزنی‌های کشورهای عضو برجام و آمریکا برای احیای آن رضایت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دیدگاه‌های روسیه در روند مذاکرات مطرح شد».   او در ادامه گفت: «هدف این گفت‌وگوها احیای تعهدات برجامی طبق اصول و چارچوب زمانی اولیه است. شاهد هستیم که همه طرف‌ها از جمله واشنگتن و تهران مصمم هستند که به نتیجه برسند و به‌دنبال ایجاد تعادل میان منافع ذیل برجام و اجرای آن به شکلی پایدار هستند».   این دیپلمات روس افزود: «آمریکایی‌ها، این واقعیت را به چالش نمی‌کشند که نقض آشکار برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت باید تصحیح شود و به همین دلیل به‌دنبال ایجاد شرایطی برای بازگشت ایران به تعهداتی هستند که در پاسخ به خروج آمریکا از برجام کنار گذاشته است».   زاخاروا در ادامه گفت: «باور داریم که جایگزینی برای برجام وجود ندارد و تمام شرایط لازم برای اجرای مجدد برجام با ظرفیت کامل، مهیا است. اعتقاد داریم که موثرترین راه برای رسیدن به این اهداف نظارت دقیق بر تعهدات تمامی طرف‌ها خواهد بود. این چیزی است که روسیه باور دارد و از همه طرف‌ها می‌خواهیم از آن تبعیت کند».   نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر سه‌شنبه در «گرندهتل» وین برگزار و قرار شد گفت‌وگوها در هفته آینده ادامه یابد. در این نشست، رؤسای هیات‌های مذاکره‌کننده کشورهای طرف ‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفت‌وگوهای فنی و پیش‌نویس‌های اولیه متون و نحوه تداوم گفت‌وگوها پرداختند.    در نشست روز سه‌شنبه کمیسیون مشترک، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی ضمن تأکید مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفت‌وگوها را به رغم دشواری‌ها و چالش‌های موجود رو به جلو ارزیابی کرد.‌    انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گفت وگوها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شادی مالکی گفت: در مرحله نخست هزار دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای هزار دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته خانم مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودرو‌های برقی سایر خودروسازان هم در روز‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودرو‌های برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، برای ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED
  • آغاز ثبت‌نام دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم