Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود فیروزی اظهار کرد: مراکز توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی بهزیستی در همه رده‌های سنی، خدمات گفتار درمانی به توان‌خواهان ارائه می‌کنند که این امر موجب افزایش توانمندی مددجویانی می‌شود که به‌دلایل مختلف مثل کم‌توانی ذهنی، اوتیسم، کم‌شنوایی، فلج مغزی و آسیب‌ها و بیماری‌های مغزی بزرگ‌سالان دچار انواع اختلالات گفتار و زبان شده‌اند و از مهم‌ترین ابزار ارتباطی محروم‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شنوایی‌شناس، بخشی از مشکلات گفتار را مربوط به نقص دستگاه شنوایی دانست و گفت: گفتار درمان‌گران، خدمات بسیار گسترده‌ای به توان‌خواهان بهزیستی ارائه می‌کنند که بخشی از این خدمات در مراکز دولتی و قسمتی در مراکز غیردولتی و مراکز عمومی درمانی ارائه می‌شود.

به گفته فیروزی، در حال حاضر ۸۰ مرکز توانبخشی روزانه در سراسر استان فعال هستند که کودکان کم‌شنوا، کم‌توان ذهنی، دارای اختلال اوتیسم، دارای معلولیت جسمی حرکتی که اغلب مشکلات گفتاری نیز دارند را آموزش می‌دهند و روش‌های درمانی خاصی را برای رفع این مشکلات به‌کار می‌برند.

سرپرست بهزیستی خراسان‌رضوی، نام‌گذاری روز تولد سعدی شیرین سخن و روز ملی گفتار درمانی را یکی از تصمیمات خوب در کشورمان دانست و گفت: شیخ سعدی، به استاد سخن و معلم اخلاق و رفتار انسانی در جهان شهرت دارد که این امر موجب افتخار ایرانیان است.

وی افزود: کودکان ما از ابتدای سن ادراک در خانواده و محیط اطراف از جمله رسانه‌های جمعی، با سخنان و حکایات سعدی که از شیرین‌ترین قصه‌های زبان فارسی است آشنا می‌شوند و از همان دوران کودکی، او را در ذخیره فرهنگی خود قرار می‌دهند که یکی از انباشته‌های فکری او تا پایان زندگی محسوب می‌شود.

سرپرست بهزیستی خراسان‌رضوی متذکر شد: کودکانی که از نعمت گفتار و زبان برخوردار هستند، می‌توانند این یادگار ادبی و فرهنگی را بهتر و کامل‌تر درک و طعم شیرین سخن‌پراکنی این استاد اخلاق و انسانیت را احساس کنند.

وی از والدین و خانواده‌ها خواست ارزش زبان و گفتار در کودکان خود را بشناسند و از همان ماه‌های اول تولد در گفتار و تکلم او دقت لازم را داشته باشند که بتوانند به‌موقع برای رفع نقایص گفتاری، ارتباطی و زبانی او اقدام کنند.

فیروزی، نقص گفتار و زبان را ویژگی مشترک در کودکان دچار معلولیت شنوایی، معلولیت گفتاری، کودکان اوتیستیک، کودکان کم‌توان ذهنی و برخی دیگر از معلولیت‌ها دانست و گفت: بیشتر مشکلات گفتاری و زبانی با کمک گفتار درمان‌گرها و ادیولوژییست‌ها و لوازم کمک‌توانبخشی قابل رفع است.

به گفته سرپرست بهزیستی خراسان‌رضوی، اگر خانواده به‌موقع در شناسایی مشکل گفتار و زبان کودک اقدام و درمان را آغاز کند، مشکل تا حدود زیادی قابل حل است.

وی تأکید کرد: عدم توان زبانی و گفتاری کافی به‌خصوص در کودکان، علاوه بر کم‌توانی در بیان خواسته‌ها و ایجاد ارتباط برای زندگی اجتماعی، سبب سرخوردگی و خجالت‌زدگی در بین هم‌سالان می‌شود که مشکلات کودک را مضاعف می‌سازد.

فیروزی تصریح کرد: به‌همین دلیل، وظیفه والدین برای سلامت زبان و گفتار کودکانشان سنگین است و از هیچ‌گونه نقص و اشکالی در بیان، ارتباط، زبان، شنوایی و گفتار در فرزندشان غفلت کنند.

کد خبر 5195556

منبع: مهر

کلیدواژه: گفتار درمانی بهزیستی خراسان رضوی ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر زلزله واکسن کرونا گناوه روز ارتش ماه رمضان ۱۴۰۰ ماه مبارك رمضان عکس استانها ارتش جمهوری اسلامی ایران اردبیل بهزیستی خراسان رضوی گفتار و زبان کم توان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی با ارائه گزارشی از فعالیت گروه جهادی الکفیل در زنجان اظهار کرد: ارائه خدمات پزشکی توسط با محوریت کمیته امداد؛ هماهنگی گروه جهادی حاج عبداله والی کمیته امداد به عنوان بانی اصلی و همراهی تنگاتنگ ورزش و جوانان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خدمات در قالب پزشکی و دندانپزشکی و بینایی سنجی و عینک و سایر خدمات تخصصی و اعصاب ارائه شد، اضافه کرد: حدود ۲ هزار خدمت در این مدت ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: هزینه کمیته امداد برای بحث ارائه خدمات دندانپزشکی و عینک قریب به ۶ میلیارد ریال بود.

صالحی همچنین با قدردانی از همکاری مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح گفت: خوشبختانه مثل همیشه مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح پای کار بودند.

وی ادامه داد: در کنار ارائه این خدمات غرفه‌های مشاوره برای ارائه مشاوره‌های شغلی، مشاوره خانواده از طریق کلینیک رز، مشاوره گروهی از طریق بسیج حقوقدانان و وکلای همکار کمیته امداد انجام و غرفه حجاب و عفاف نیز دایر شد.

کد خبر 6097810

دیگر خبرها

  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی
  • ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی
  • ۴ هزار مددجوی بهزیستی اصفهان شاغل شدند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان