Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@10:19:47 GMT

آخرین اخبار سینما در روزی که گذشت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۷۵۸۶

آخرین اخبار سینما در روزی که گذشت

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد. خبرگزاری میزان - سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد.

بازگشایی سینماها در سال جدید هرچند از لحاظ فروش و گیشه با نتیجه خوبی روبرو نبوده اما باز هم چراغ روشنی برای هنرمندان این عرصه است.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

در بازار مجازی جشنواره جهانی فیلم فجر چه خواهد گذشت؟

 مدیر بازار فیلم و مدیر ارتباطات سی‌و‌هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور در لایو اینستاگرام درباره برگزاری نخستین بازار فیلم مجازی در ایران توضیحاتی را ارائه کردند.

نشست نخستین بازار فیلم مجازی در ایران با حضور کامیار محسنین مدیر ارتباطات بین‌الملل و فاطمه جواهرساز مدیر بازار فیلم بعد از ظهر امروز ۱ اردیبهشت در صفحه اینستاگرام جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد.

محسنین در ابتدای این نشست ضمن تشریح شرایط برگزاری بازار فیلم در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: در این یک سال تحقیقاتی می‌کردیم که ببینیم به چه شکل می‌توانیم بازار را برگزار کنیم به این نتیجه رسیدیم که از راهی استفاده کنیم که جشنواره کن و تورنتو استفاده کرده بودند. ما گرایشی داریم تا در وهله اول روی بازاریابی فیلم‌های ایرانی تمرکز کنیم.

فاطمه جواهرساز مدیر بازار فیلم جشنواره در ادامه این گفتگو درباره آخرین وضعیت برگزاری بازار فیلم جشنواره جهانی فجر توضیح داد: ما در مکاتباتی که با صاحبان آثار داشتیم، تاکنون پاسخ‌های مثبت زیادی گرفته‌ایم تا به صورت مجازی در خدمت آن‌ها باشیم.

آخرین وضعیت بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر

محسنین در توضیح کیفیت برگزاری مجازی بازار فیلم جشنواره جهانی فجر با استفاده از پلتفرم جهانی «سیناندو» (Cinando) بیان کرد: قرار است از بخش ویدیو لایبرری هم استفاده کنیم و قراردادی بسته شده و این امکان را داریم که ۶۰ پکیج از فیلم‌های ایرانی به مدت ۱۱۰ دقیقه داشته باشیم. پلتفرمی که با آن قرارداد بسته‌ایم به قدری امن است که کسی نمی‌تواند از آن دانلود غیرقانونی کند.

محسنین تاکید کرد: این پلتفرم با جشنواره کن هم همکاری داشته است. در این پلتفرم ۶۰ بسته سینمای ایران بارگذاری می‌شود، ضمن اینکه در فضای مجازی بازار می‌توانیم پذیرای ۴۰۰ مهمان خارجی باشیم که خریداران فیلم، دبیران و برنامه‌ریزان جشنواره، منتقدان و چهره‌های شاخص هم در بین آن‌ها خواهند بود.

او ادامه داد: جشنواره فجر این امکان را می‌دهد که صاحبان فیلم، خودشان آثار را بارگذاری کنند. وقتی کسی وارد پلتفرم «سیناندو» می‌شود یا در زمره مهمانان مهم قرار می‌گیرد به محتوا دسترسی پیدا می‌کند، اما مهمانان و خریداران دسترسی مستقیم به آثار نخواهند داشت. باید به صاحبان آثار درخواست بدهند تا به آن‌ها اجازه دسترسی داده شود. این پلتفرم یک ماه اشتراک رایگان خواهد داد تا استفاده کنندگان با شرکت‌های بین‌المللی در تماس باشند. لینک ۶ ماهه آثار منتخب در بخش بازار هم در اختیار صاحبان آثار قرار می‌گیرد.

محسنین در بخش دیگر این برنامه گفت: فیلم‌های حاضر در جشنواره مطابق روال هر ساله از بین فیلم‌هایی انتخاب می‌شوند که برای نمایش در بازار برگزیده شوند. ملاقات‌هایی در چارچوب آنلاین با صاحبان آثار، خریداران و… نیز ترتیب داده می‌شود.

شیوه تعامل خریداران و فروشندگان

جواهرساز درباره برنامه‌هایی که در بازار فیلم در دست پیگیری است، گفت: درباره ملاقات‌هایی که الان مرسوم شده باید بگویم خریداران می‌توانند درخواست بدهند و مستقیما با شرکت‌های پخش ایرانی در ارتباط باشند و برای مذاکرات بعدی با هم در تعامل باشند. جشنواره جهانی فیلم فجر از بالاترین استاندارد‌های بین‌المللی استفاده می‌کند در اصل همان امکانی که فستیوال‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند و این اتفاق بزرگی است. من این اطمینان خاطر را می‌دهم که افراد بتوانند از این بازار مجازی استفاده کنند و با اطمینان خاطر این بازار را دنبال کنند.

محسنین هم بیان کرد: برای برگزاری میتینگ هم با پلتفرمی به توافق رسیدیم که با مشکلات وصل شدن مواجه نباشیم و دو طرف بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند. بسیاری از فیلم‌ها هستند که راه حضور و نمایش در مجامع بین‌المللی به پخش‌کنندگان جهانی را از همین بازار جشنواره جهانی فیلم فجر آغاز کرده‌اند. البته ما حق نداریم اطلاعات را فاش کنیم، چون مفاد قرارداد محرمانه است. هیچ بازاری نمی‌تواند دقیقا اعلام کند چه اتفاقاتی در آن رخ داده است.

او در مورد وضعیت سینما در شرایط کرونا گفت: روال سینمای ایران توقف پیدا نکرده است و حتی در سال کرونایی چیزی حدود ۱۱۰ عنوان فیلم تولید و درخواست حضور در جشنواره ملی فیلم فجر را داده بودند.

او ادامه داد: وضعیت اکران در همه جای دنیا نابسامان است، اما یکی از راه‌های درآمدزایی در تمام دنیا حضور در مجامع بین‌المللی و کسب حق پخش از این حضورهاست. سینمای ایران هم نمی‌توانست از این قاعده مستثنی باشد در نهایت فوریت و ضرورت احساس می‌شد که راهکاری برای تداوم بازار بین‌المللی فراهم شود به همین جهت فکر می‌کنم امسال یکی از موضوعاتی که می‌توانیم درباره آن بحث کنیم این است که برای خیلی‌ها مسافرت به ایران و دور بودن از محل کاری سخت بود. برخی از نمایندگان جشنواره‌های بزرگ بین‌المللی ممکن بود در برخی دوره‌ها نتوانند حضور پیدا کنند، اما امسال می‌بینم که نمایندگان بسیاری از جشنواره‌های مهم برای حضور ابراز تمایل کرده‌اند.

یک تازه در سینمای ایران

نشست لایو اینستاگرام برگزاری نخستین بازار فیلم مجازی در ایران با صحبت‌های فاطمه جواهرساز ادامه پیدا کرد. او در مورد شیوه حضور خریداران خارجی در بازار فیلم گفت: درباره خریداران باید بگویم با توجه به گستردگی کشورها، سعی کردیم از تمام کشور‌ها خریداران خوبی را پیدا کنیم و با آن‌ها مکاتبه کنیم و خوشبختانه تا الان بازخورد‌های خوبی گرفته‌ایم حتی برخی اصرار به برگزاری بازار به صورت فیزیکی داشتند، اما گفتیم می‌توانند به صورت آنلاین حضور داشته باشند.

این نشست با صحبت‌های محسنین پایان یافت: امیدواریم این بازار مجازی پایه‌گذار ارتباطات جدیدی برای صاحبان آثار ایران در مجامع بین‌المللی باشد.

بررسی علت اظهارنظرهای رادیکال هنرمندان در مستند «تروکاژ»

راز اظهارنظرهای رادیکالِ سیاسی هنرمندان ایرانی در سال های اخیر چیست؟! مستند «تروکاژ» پاسخ می‌دهد.
بررسی علت اظهارنظرهای رادیکال هنرمندان در مستند «تروکاژ»

به گزارش خبرگزاری فارس، مستند «تروکاژ» به کارگردانی محمد هادی نعمتی از امروز وارد «اکران مردمی آنلاینـ جشنواره عمار می‌شود. این مستند که برنده جایزهِ فانوسِ یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش جنگ نرم و جبهه فرهنگی است به مسئله فراگیرِ سلبریتی و پیامد های آن، پرداخته است.

نعمتی تلاش کرده در قالب یک مستند آرشیوی کوتاه با مقایسه کنش‌ها و واکنش‌هایِ سلبریتی‌ها و ستارگان در ایران و آمریکا، زمینه‌های تمایل سلبریتی‌های ایرانی به موضع‌گیری‌های خاص سیاسی را جستجو کند. لذا در ابتدا به هالیوود و سازوکارهای نظارتش بر هنرمندانی که در دامن خودش تربیت یافته اند، می‌پردازد. سپس با بررسی فرآیندهایِ سینمای ایران در نسبت با ستارگانش، تلاش کرده تا به این سوال پاسخ دهد که «راز اظهارنظرهای رادیکالِ سیاسی هنرمندان ایرانی در سال‌های اخیر چیست؟!»

تروکاژ از اولین آثاری است که با مضمون «فرهنگ شهری»، آثار و پیامدهایش ساخته شده است. فرهنگی که این روزها پیوند سهمگینی با زندگی روزمره مردم خورده است.

علاقه‌مندان برای ثبت درخواست اکران مستند «تروکاژ» می‌توانند به سایت عماریار به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کنند.

لوگوی «زخم کاری» رونمایی شد/ معرفی عوامل

 لوگوی سریال «زخم کاری» ساخته محمدحسین مهدویان رونمایی شد.

 سریال «زخم کاری» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان برای پخش از فیلیمو در حال تولید است.

بر همین اساس لوگوی این سریال که یک "نوآر ملتهب" است با طراحی مازیار علیاری منتشر شد.

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، هانیه توسلی، سعید چنگیزیان، الهه حصاری، عباس جمشیدی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، (با حضور ) کاظم هژیر آزاد، منو چهر علیپور، مه‌لقا باقری، مائده طهماسبی (با هنر مندی ) سیاوش طهمورث، (با معرفی) مرتضا امینی‌تبار و سارا حاتمی بازیگران «زخم کاری» هستند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: «من عاشق زمستونای اینجام. قشنگ نیست؟

- قشنگه ولی سختی داره. پنج هزار کیلومتر پرواز می‌کنن فقط برای این که زنده بمونن. اولش خیلی ترسناکه، ولی تهش خونه‌شونو پیدا می‌کنن.
- اگه به تهش برسن.
- بلد باشن می‌رسن.»

عوامل این سریال عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمدحسین مهدویان، تهیه کننده: محمدرضا تخت کشیان، مجری طرح: کامران حجازی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، تدوین: سجاد پهلوان زاده، آهنگساز: حبیب خزایی فر، طراح گریم: شهرام خلج، طراح صحنه: بهزاد جعفری طادی، طراح لباس: آرتا ماهان، طراحی و ترکیب صدا : مهرشاد ملکوتی، مدیر صدابرداری: هادی ساعدمحکم، جانشین مدیر تولید: پیمان حجازی، فیلمبردار: محمد فکوری نیا ،انتخاب بازیگر :کیومرث مرادی بازیگردان: میلاد اکبر نژاد، برنامه ریز: بهمن حسینی، دستیار اول کارگردان: حسین دیردار،، مدیر تدارکات: فرامرز رضایی، جلوه‌های بصری: امین پهلوان زاده، جلوه های ویژه میدانی: آرش آقابیک ،منشی صحنه: پوریا کاظمی فرد، عکاس: امیر جدیدی.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران جشنواره جهانی فیلم فجر بازار فیلم جشنواره سینمای ایران صاحبان آثار بین المللی زخم کاری فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!

در اوایل ماه مارس، بازار‌های جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردید‌هایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند.

به گزارش اقتصاد نیوز، جهان برای دهه‌ها از شکلات ارزان لذت می‌برد؛ درختان پیرتر شدند و آفات محصول در کشور‌های غرب آفریقا، شایع شد. وضعیت آب و هوایی نامناسب در کشور‌های ساحل عاج و غنا که تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی کاکائو را دارند نیز کاهش تولید این محصول را تسریع کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاکائو، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و کام تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلخ شود.

بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن عقب می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد. به گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازار‌ها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

آنطور که اکونومیست تایم از وضعیت بازار گزارش داده است، معاملات آتی این هفته به رکورد ۱۱۱۲۶ دلار در هر تن رسید؛ سطحی که قبلاً برای اکثر معامله گران غیرقابل تصور بود و تقریباً دو برابر نقطه اوج قبلی است که آن هم در دهه ۱۹۷۰ ثبت شده بود. به نظر می‌رسد این پایان ماجرای نوسان در بازار این کالا نیست. آنچنان که سیتی گروپ پیش بینی کرده، قیمت‌ها در چند ماه آینده به ۱۲۵۰۰ دلار می‌رسند و بعید نیست که قیمت کاکائو، مرز ۲۰ هزار دلار را نیز در سال جاری بشکند.

بر اساس گزارش ها، آنچه در زمینه کاکائو اتفاق می‌افتد، اکنون نه تنها هشدار برای صنایع وابسته به این کالا را فعال کرده بلکه زنگ خطری برای صنعت قهوه نیز هست که تنها در دو کشور متمرکز شده است: برزیل و ویتنام.

با این حال وضعیت رشد قیمت کاکائو، بی تردید صنایع وابسته به این کالا در جای جای دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در این اوضاع، بررسی وضعیتی که صنایع شیرینی و شکلات ایران نیز متاثر از آن خواهد شد، حائز اهمیت است که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

وضعیت بازار شکلات ایران پس از افزایش قیمت‌ها

گردش مالی صنعت شیرینی و شکلات در کشور حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار میلیارد تومان برابر با ۳۷۰۰ تن اعلام شده است؛ حجمی از محصولات که حدود ۳۰ درصد مواد اولیه‌اش وارداتی است و سایر مواد مورد نیاز آن در داخل تولید می‌شود.

بررسی آمار گمرکات ایران گواه این موضوع است که عمده واردات مواد اولیه این صنعت برای تولید کنندگان ایرانی از کشور ترکیه صورت می‌گیرد؛ رقمی حدود ۷۹ میلیون دلار برابر با ۱۹۰۳۱ تن است؛ کشوری که طی سال‌های اخیر ازجمله مهم‌ترین شرکا تجاری ایران محسوب می‌شود.

به طور کلی پودر کاکائو، دانه کاکائو و خمیر کاکائو برای طعم دادن به محصولات غذایی مختلف و برای طعم دار کردن «محصولات شکلاتی» مانند شربت ها، تاپینگ ها، شیر شکلات، مخلوط کیک‌های آماده و مواد دارویی استفاده می‌شود.

براساس این جدول که بر مبنای داده‌های گزارش آماری سالانه گمرک ایران تهیه شده، حجم واردات گروه کالایی کاکائو -اعم از پودر کاکائو، دانه کاکائو، خمیر کاکائو و روغن کاکائو در سال ۱۴۰۲- نزدیک به ۴۱.۶ هزار تن؛ معادل ۱۶۴.۱ میلیون دلار بوده است.

گزارش‌های جهانی حکایت از آن دارد که ارزش هر تن کاکائو در بازار‌های جهانی اکنون از ۲ هزار و ۵۰۰ دلار به ازای هر تن، به ۱۱ هزار و ۱۲۵ دلار رسیده؛ رقمی که از رشدی معادل ۵۲۵ درصد حاکی است.

واردات کاکائو به ایران؛ عبور ارزش واردات کاکائو از یک میلیارد دلار

طبق آمار‌های رسمی بازار جهانی و داده‌های گمرک ایران، در سال گذشته مجموعا ۴۱ هزار و ۵۸۴ تن کاکائو و زیرمجموعه این گروه کالایی به ارزش ۱۶۴ میلیون و ۱۱۱ هزار دلار وارد ایران شده است.

با فرض اینکه قیمت گروه کالایی کاکائو در تمام زیر مجموعه‌ها ثابت در نظر گرفته شود و حجم واردات این کالا‌ها در سال ۱۴۰۳ را بدون تغییر نسبت به سال گذشته یعنی حدود ۴۱.۶ تن در نظر بگیریم، ارزش دلاری واردات این محصول به کشور با احتساب رشد حدود ۶.۵ برابری که در بازار جهانی این کالا رخ داده، رقمی بالغ بر یک میلیارد دلار برآورد می‌شود.

مهم‌ترین نکته‌ای که پس از محاسبه این عدد به ذهن می‌رسد این است که استراتژی فعالان صنعت شیرینی و شکلات ایران دستخوش تغییر خواهد شد؟؛ مساله‌ای که باید موضوع محدودیت حجم منابع ارزی را نیز به آن افزود.

علاوه بر این، اگر مشکلاتی که این صنعت در سال‌های گذشته با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده را به وضعیت افزایش قیمت بی سابقه کاکائو در جهان اضافه کنیم؛ آینده این صنعت و تصمیم گیری فعالان برای نحوه فعالیت در آن به سوالی جدی تبدیل خواهد شد؛ مسائلی از قبیل افزایش ۳۰۰ درصدی هزینه انبارداری در سال گذشته، نبود برنامه منسجم در خطوط حمل و نقل کشور (غیر فعال شدن ۲۸ خط کشتیرانی به دلیل تحریم‌ها)، عدم همکاری منسجم بنادر که منجر به رسوب کالا‌ها در گمرکات می‌شود و ...؛ عواملی که با پابرجا ماندن‌شان در کنار هم، نه تنها سهم کشورمان در بازار‌های جهانی به میزان قابل توجهی از دست می‌رود بلکه عرصه برای فعالیت تولیدکنندگان داخلی نیز تنگ‌تر خواهد شد. همچنین وضعیت اشتغال حدود ۶۵ هزار نفر که به طور مستقیم به این صنعت وابسته هستند نیز در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • روزی به نام تلفن!
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد