Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@01:06:56 GMT

خشونت تسلیحاتی؛ مشکل منحصر به فرد آمریکا

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۷۹۱۰

خشونت تسلیحاتی؛ مشکل منحصر به فرد آمریکا

میزان بالای خشونت با سلاح گرم در میان کشور‌های پیشرفته، یک موضوع منحصر به فرد آمریکایی هاست. خبرگزاری میزان - در پی تیراندازی گسترده اخیر در ایندیاناپولیس، مردم آمریکا بار دیگر با رابطه منحصر به فرد این کشور با خشونت تسلیحاتی روبرو شده‎ اند.    به گزارش «ووکس»، در بحث سلاح گرم قطعا آمریکا کشوری استثنایی است؛ آمریکا یکی از معدود کشور‌هایی است که در قانون اساسی آن از حق داشتن اسلحه حمایت می‌شود اما این موضوع از لحاظ دیگری نیز منحصر به فرد است؛ در میان کشور‌های پیشرفته، آمریکا بیشترین آدم کشی را شاهد است و این به دلیل دسترسی آسان بسیاری از آمریکایی‌ها به سلاح گرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در ادامه برخی حقایق درباره خشونت با اسلحه در آمریکا آورده شده است.   میزان قتل با اسلحه در آمریکا ۶ برابر کانادا و ۱۶ برابر آلمان    این نمودار که با استفاده از داده‌های سازمان ملل توسط «سیمون راجرز» برای گاردین جمع آوری شده است، نشان می‌دهد که آمریکا در مورد قتل‌های مربوط به اسلحه، پیشتاز کشور‌های توسعه یافته است؛ حال این سوال پیش می‌آید که چرا؟   بررسی‌های گسترده درباره این تحقیق، که توسط مرکز تحقیقات کنترل آسیب‌های دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد گردآوری شده، نشان می‌دهد که پاسخ بسیار ساده است؛ جایگاه آمریکا در زمینه خشونت با اسلحه بالاتر از دیگر کشور‌هاست، زیرا اسلحه‌های بیشتری نسبت به کشور‌های دیگر در آن خرید و فروش می ‎شود.     تعداد اسلحه در آمریکا بیشتر از جمعیت این کشور   آمریکایی‌ها کمتر از ۵ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، اما با این وجود بر اساس داده‌های جمع آوری شده در سال ۲۰۱۸، آن‌ها تقریبا ۴۵ درصد از کل سلاح‌های گرم در جهان را دارند.      بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تیراندازی جمعی از سال ۲۰۱۲   در دسامبر ۲۰۱۲، یک فرد مسلح وارد مدرسه ابتدایی «سندی هوک» در نیوتاون در ایالت کنتیکت شد و ۲۰ کودک، ۶ بزرگسال و خودش را به قتل رساند؛ از آن زمان تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد تیراندازی جمعی در آمریکا صورت گرفته است.   بر اساس گزارش‎ ها، کمتر از ۲ درصد قتل‌های با اسلحه در آمریکا مربوط به تیراندازی‌های جمعی است.   همچنین بر اساس آمارها، در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۰ هزار نفر در آمریکا با اسلحه به قتل رسیدند. بیشتر بخوانید: تیراندازی مرگبار در آمریکا؛ ۸ کشته و ۶۰ مجروح در ایندیاناپولیس یک کشته در پی تیراندازی مرگبار در ساکرامنتوی آمریکا روزانه یک تیراندازی جمعی در آمریکا به طور میانگین   آمار‌ها نشان می‌دهد که در ۳۶۵ روز از سال ۲۰۱۵ میلادی، ۳۵۵ تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده است.   ایالت‌های با سلاح بیشتر؛ قتل بیشتر   آمار‌های گرد آوری شده در سال ۲۰۱۶ حاکی از آن است ایالت‌هایی که سلاح‌های گرم بیشتری در آن‌ها وجود دارد، تمایل بیشتری هم به خشونت‌های مرتبط با اسلحه، از جمله قتل و خودکشی در آن ها وجود دارد.   خطر در دسترس بودن اسلحه برای افسران پلیس   آمار‌ها نشان می‌دهد که در ایالت‌هایی که سلاح گرم در آن‌ها بیشتر است، افسران پلیس بیشتری هم در زمان ماموریت کشته می‌شوند.     افزایش حمایت‌ها از حق مالکیت اسلحه در آمریکا   براساس تجزیه و تحلیل نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات پیو، طی دو دهه گذشته، آمریکایی‌ها از حمایت بیشتر از مفهوم کنترل اسلحه به حمایت بیشتر برای محافظت از «حق آمریکایی‌ها برای داشتن اسلحه» تغییر جهت داده ‎اند.    انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر اسلحه در آمریکا تیراندازی جمعی نشان می دهد منحصر به فرد آمریکایی ها سلاح گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا وعده‌های کی یف به واشنگتن مبنی بر عدم استفاده از موشک‌های ATACMS برای حمله به خاک روسیه را نادرست توصیف کرد.

براساس گزارش آرتی، سفیر به خبرنگاران گفت: مضحک است که مشتریان اوکراینی قول داده‌اند که از موشک‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نکنند 

روزنامه پولیتیکو پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که دولت آمریکا در ماه مارس گذشته برای اولین بار از زمان آغاز درگیری در سال ۲۰۲۲، مخفیانه موشک‌های تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کرده است.

پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای  آمریکا، جو بایدن، رئیس جمهور این کشور، بسته‌ای از قوانین را برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان امضا کرد.

 در این بسته ۶۰.۸۴ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین اختصاص یافت. از این مبلغ ۲۳.۲ میلیارد دلار برای تکمیل تسلیحات ارسال شده از انبار‌های پنتاگون، ۱۳.۸ میلیارد دلار برای خرید نظامی برای نیرو‌های اوکراینی در بازار آزاد، ۱۱.۳ میلیارد دلار برای حمایت از عملیات نظامی آمریکا در منطقه استفاده خواهد شد و ۲۶ میلیون دلار برای حسابرسی اختصاص داده شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که تحویل محموله‌های تسلیحاتی آمریکا وضعیت را در میدان جنگ به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • نیمی از چین در حال غرق شدن است
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا