Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@20:03:00 GMT

«بلندی‌های بادگیر»؛ قصه عشق و انتقام

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۸۱۷۶

«بلندی‌های بادگیر»؛ قصه عشق و انتقام

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «بلندی‌های بادگیر» اثر امیلی برونته با ترجمه رضا رضایی در نشر نی منتشر شد.

این اثر قصه عشق و انتقام را روایت می‌کند؛ با شخصیت‌هایی که آمیزه‌ای از لطافت و خشونت، مهر و کین و امید و بیم هستند. آن هم در مکانی که آمیزه‌ای از گرما وسرما، روشنایی و تاریکی، تابستان طراوت بخش و زمستان اندوه بار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیلی برونته با همین کتاب شورانگیز به بلندی‌های ادبیات صعود کرد. وی در ۲۱ آوریل ۱۸۱۸ در تورنتن (برادفرد)، یورکشر شمال انگستان، به دنیا آمد. در سال ۱۸۴۶ کتاب شعر‌های شارلوت، امیلی و ان برونته با اسامی مستعار کِرِر، الیس و اکتن بِل منتشر شد. این کتاب به فروش نرسید و سر و صدایی به پا نکرد.

بیشتر بخوانید

«حس خیابان» پای حرف کارتن خواب‌ها می‌نشیند

رمان «بلندی‌های بادگیر» در سال ۱۸۴۷ منتشر شد. در این سال فوراً مخاطبان از کتاب استقبال نکردند. پس از انتشار موفقیت آمیر «جین ایر» اثر شارلوت برونته، در تابستان ۱۸۴۷ «بلندی‌های بادگیر» منتشر شد. بعد‌ها کارشناسان و نقادان آن را یکی از بهترین رمان‌ها در تاریخ ادبیات انگلیسی دانستند. امیلی برونته یک سال بعد از انتشار کتابش، در سال ۱۸۴۸ بر اثر بیماری سل از دنیا رفت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب ادبیات داستانی بلندی های بادگیر منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» نوشته اعظم مهدوی به‌تازگی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «کتاب‌های طوطی» (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) است.

داستان «همه‌ش مال جوجه باشه!» درباره دوستی است؛ چیزی که اگر بهترین چیز دنیا نباشد، حتما یکی از بهترین چیزهاست. قصه کوتاه کتاب هم با روز جشن تولد کرگدن کوچولو شروع می‌شود که کلی کادو و هدیه دریافت کرده اما جوجه کوچولو می‌گوید همه این‌ها مال منه!

جوجه این‌داستان در نهایت یاد می‌گیرد دوستی ارزش بیشتری دارد و باید بگوید همه این‌ها مال ماست! نه این‌که بگوید مال منه!

این‌کتاب با ۳۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۱۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6097081 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • نکوداشت محمدرضا سنگری در دزفول
  • معلم علمدار مبارزه با جهل و معمار هویت کشور است