Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@06:02:17 GMT

توضیحات غریب آبادی در مورد تغییر در روش غنی سازی 60 درصدی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۸۲۳۵

توضیحات غریب آبادی در مورد تغییر در روش غنی سازی 60 درصدی

به گزارش جماران؛ سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در مورد گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی پیرامون فعالیت‌های اتمی ایران در تاسیسات نطنز تصریح کرد که تغییر در روش غنی سازی ۶۰ درصدی در هماهنگی با برنامه از قبل طراحی شده است.

کاظم غریب آبادی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: این تغییر روش، موضوع تازه ای نبوده و کاملا مرتبط با اقدامات و تصمیمات فنی است و در پرسشنامه اطلاعات طراحی که از سوی ایران به آژانس در هفته قبل ارائه شد نیز از قبل پیش بینی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پرسشنامه آمده بود که غنی سازی ۶۰ درصدی ابتدا در دو زنجیره ماشین های آی آر شش و آی آر چهار به طور موازی انجام می شود و بعد از چند روز، دو زنجیره به یکدیگر متصل و اصطلاحا کوپل می گردند و در حالت جدید،  زنجیره آی آر شش دارای خروجی محصول ۶۰ درصد شده و زنجیره آی آر چهار نیز به صورت تاندم به غنی سازی ۲۰ درصدی اختصاص می یابد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: تا پیش از این، به هر دو زنجیره مواد تا ۵ درصد بطور جداگانه تزریق می شد و محصول ۶۰ درصد نیز از هر زنجیره جداگانه برداشت می شد، اما در روش جدید دو زنجیره به هم کوپل (متصل) شده فقط با یک بار تزریق مواد تا ۵ درصد، دو محصول متفاوت ۶۰ و ۲۰ درصد برداشت می شود. در واقع، از این طریق، عملیات غنی سازی به شدت بهینه تر شده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد که روز گذشته راستی آزمایی کرد که غنی سازی ۶۰ درصدی در یک زنجیره آی آر شش انجام می شود و زنجیره ماشین های آی آر چهار همزمان به غنی سازی ۲۰ درصدی اختصاص یافته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آژانس بین المللی انرژی اتمی کاظم غریب آبادی غنی سازی 60 درصد غنی سازی 60 درصد ایران غنی سازی 60 درصدی غنی سازی 60 درصدی ایران سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 بین المللی دو زنجیره غنی سازی ۶۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کاظمی اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه تیتک در سال ۹۳ حدود ۹۲۲ قلم دارو از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره قابل رصد بود که این تعداد در سال اخیر با ۹۰ درصد رشد به ۱۷۲۵ قلم رسیده است.

وی افزود: با رصد داروهای حیاتی و استراتژیک در سامانه تیتک می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای میزان نشت از زنجیره تأمین را کاهش داد تا دارو به دست مصرف کننده اصلی برسد.

مدیر کل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به راه اندازی داشبوردهای عمومی و مدیریتی در حوزه دارو تسریع کرد: داشبوردهای عمومی شامل ترخیص، آمارنامه بر اساس تأمین، آمارنامه دارویی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و داشبوردهای مدیریتی شامل ترخیص، قیمت گذاری، جزئیات سیاست گذاری و قیمت مبنای بیمه در دسترس عموم مردم ذینفعان نخبگان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

کد خبر 6090495 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • تصمیم کمیساریای عالی حقوق بشر؛ محکومیت دیگری به جای آمریکا
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا