Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: بازداشت گسترده هواداران ولیعهد سابق عربستان، حمله راکتی به پایگاه نیروهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد، ابراز رضایت روسیه از روند مذاکرات احیای برجام، درخواست سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت برای اقدام علیه اسرائیل و واکنش وزیر جنگ اسرائیل به انفجار اطراف دیمونا از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازداشت گسترده هواداران ولیعهد سابق عربستان

منابع اپوزسیون سعودی از بازداشت گسترده حامیان ولیعهد پیشین سعودی خبر دادند.

 حساب توییتری"معتقلی الرأی" نوشت، این منابع اعلام کردند، نیروهای امنیتی عربستان دهها تن از طرفداران محمد بن نایف، ولی‌عهد سابق سعودی را که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشتند، بازداشت نموده‌اند.

این منابع افزودند: بازداشت بسیاری از افراد مذکور صرفا به دلیل نشر تصاویر محمد بن نایف در صفحات کاربری خود در توییتر بوده است.

محمد بن نایف از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ ولی‌عهد عربستان سعودی بود. سپس در ۲۰۱۷ با حکم سلمان بن عبدالعزیز آل سعود از قدرت برکنار و محمد بن سلمان آل سعود جایگزین او شد. بن نایف در پنجم مارس ۲۰۲۰ به همراه عمویش احمد بن عبدالعزیز به اتهام خیانت بازداشت شدند.

حمله راکتی به پایگاه نیروهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، تعدادی راکت کاتیوشا به پایگاه نیروهای آمریکایی که در مجاورت فرودگاه بین المللی بغداد قرار دارد، اصابت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، سه راکت کاتیوشا به پایگاه ویکتوریا در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد اصابت کرده است.

بر اساس این گزارش، یکی از این راکت ها به نزدیکی باند فرود این پایگاه اصابت کرده است.

جزئیات بیشتری از این حمله راکتی گزارش نشده اسست.

پیش تر نیز در حمله راکتی به پایگاه هوایی بلد محل استقرار نظامیان آمریکا واقع در استان صلاح‌الدین عراق ۲ نفر زخمی شدند.

 در چند روز گذشته بیش از ۲۰ کاروان لجستیکی آمریکایی در نقاط مختلف عراق، پایگاه آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل و همچنین پایگاه عین الاسد در استان الانبار مورد حمله قرار گرفته است.

در روزهای گذشته گروه های ضداشغالگری بارها با انتشار اطلاعیه هایی نسبت به دور شدن و فاصله گرفتن از کاروان ها و پایگاه های آمریکایی به نیروهای امنیتی و مردم عادی هشدار داده اند.

ابراز رضایت روسیه از روند مذاکرات احیای برجام

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود از روند مذاکرات احیای برجام در وین ابراز رضایت کرد.

زاخارووا در خصوص مذاکرت وین گفت: به‌طور کلی ما از پیشرفت‌های حاصل شده در چارچوب مذاکرات میان اعضای کنونی برجام و نمایندگان آمریکا به‌منظور احیای برجام رضایت داریم.

وی افزود: بازبینی این توافق [برجام] در وین مورد بحث قرار نمی‌گیرد و این نشان می‌دهد که توافق هسته‌ای نمی‌تواند هیچ جایگزینی داشته باشد.

درخواست سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت برای اقدام علیه اسرائیل

وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تجاوز بزدلانه اخیر رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق و دیگر تجاوزات علیه حاکمیت سوریه از سوی اشغالگران اسرائیلی، آمریکایی و ترکیه ای را محکوم کنند.

در این بیانیه آمده است پذیرفتن توجیهات اسرائیلی و آمریکایی برای تجاوز به حاکمیت سوریه، آنها را شریک اساسی در جنایات تروریستی علیه کشور سوریه قرار می دهد.

این بیانیه آورده است رهبری، دولت و ملت جمهوری سوریه هرگز به این تجاوزکاران و تروریستها اجازه نخواهد داد رویاهای شیطانی و تلاشهایشان برای ویرانی سوریه محقق شود و یک لحظه در اعمال حق دفاع از سرزمین و ملت و حاکمیت خود با تمام شیوه هایی که منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی تضمین کرده، تردید به خود راه نخواهد داد.

رژیم صهیونیستی بامداد امروز منطقه «الضمیر» در حومه دمشق را هدف حملات هوایی خود قرار داد که با واکنش پدافندی ارتش سوریه مواجه شد.

واکنش وزیر جنگ اسرائیل به انفجار اطراف دیمونا

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت‌ آحارانوت»، بعدازظهر روز پنجشنبه، گزارش داد که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی به موضوع شلیک موشک به نزدیکی تأسیسات اتمی «دیمونا» در جنوب فلسطین اشغالی واکنش نشان داده است.

وبگاه خبری «الاعلام الحربی المرکزی» با نقل این گزارش خبر داد که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شده: «یک موشک ضدهواپیما به سمت پرنده‌های ما و از راه هوا شلیک شد».

گانتز در ادامه افزود: «برای رهگیری موشک تلاش صورت گرفت؛ اما با شکست مواجه شد. ما همچنان درباره این حادثه تحقیق می‌کنیم».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نیز ظهر امروز به خبر شلیک موشک به سمت تأسیسات اتمی دیمونا اشاره کرد و در این خصوص گفت: «شرایطی که در آن موشکی با سر جنگی ۲۰۰ کیلوگرمی به سمت اسرائیل شلیک می‌شود، می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد. نتانیاهو می‌خوابد تا تنها برای انجام امور شخصی خود آماده شود».

بامداد امروز بود که منابع محلی در فلسطین اشغالی از به‌صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله موشکی در اطراف تأسیستات اتمی دیمونا خبر دادند.

پس از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر، منابع عبری‌ گزارش‌هایی درباره شلیک یک موشک از خاک سوریه به سمت جنوب فلسطین اشغالی منتشر کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی، لحظاتی بعد گزارش‌های منتشر شده را تأیید و اعلام کرد که موشکی به سوی مناطق نزدیک به تأسیسات اتمی دیمونا شلیک شده که پدافند هوایی این رژیم در رهگیری آن ناموفق عمل کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز نهم رمضان تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین و آمریکا خاورمیانه عربستان اسرائیل گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز نهم رمضان روند مذاکرات احیای برجام پایگاه نیروهای آمریکایی سازمان ملل و شورای امنیت حمله راکتی به پایگاه بازداشت گسترده رژیم صهیونیستی ابراز رضایت وزیر جنگ محمد بن بن نایف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد