Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همانطور که پیش‌بینی می‌شد حسن یزدانی توانست با اقتدار در برابر رقبای آسیایی خود ظاهر شود و در نهایت عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کند.

حسن یزدانی در رقابتهای قهرمانی آسیا تمامی حریفان خود را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و ثابت کرد کلاس کشتی او یک سر و گردن بالاتر از مدعیان این قاره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ابتدا هایاتو ایشیگورو از ژاپن را ۱۰ بر صفر مغلوب کرد. سپس با همین نتیجه مصطفی العبید از عراق را به راحتی برد و در فینال هم دیپاک پونیا از هند را شکست داد. این آزادکار هندی همان حریفی است که در فینال رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان به دلیل مصدومیت از رویارویی با حسن یزدانی خودداری و بدون مبارزه به مدال نقره جهان بسنده کرد.

اما نکته جالب توجه اینجاست که حسن یزدانی همچنان بعد از رقابتهای قهرمانی آسیا بدون توجه به حساسیت بالای روزهای باقیمانده تا المپیک، تشنه حضور در میادین تدارکاتی و رسمی بیشتر است.

یزدانی بعد از فینال آسیا صراحتاً اعلام کرد اگر لازم باشد تا المپیک حتماً در تورنمنت دیگری شرکت می‌کند تا به آمادگی بیشتری برسد و در نهایت با خوشرنگ‌ترین مدال المپیک، مردم کشورمان را خوشحال کند.

قهرمان کشتی جهان و المپیک به سطح رقابتهای قهرمانی آسیا نیز اشاره کرد و گفت: «باید در حد آسیا از حریفان این قاره انتظار داشت. بدیهی است آزادکاران ما فنی‌تر هستند و تمرینات بیشتر و بهتری نسبت به رقبای آسیایی داشتند. بی‌تردید کلاس کشتی ایران بالاتر از آسیاست. البته در بعضی از اوزان اتفاقاتی رخ داد که بچه‌های ما نتوانستند شایستگی و توان واقعی خود را نشان دهند که امیدوارم آنها هم در مسابقات بعدی بتوانند موفق عمل کنند.»

اتحادیه جهانی کشتی هم در واکنش به قهرمانی حسن یزدانی در آسیا، در صفحه رسمی خود از عملکرد وی در این رقابت‌ها تمجید کرد و نوشت: «مسابقات قهرمانی آسیا برای حسن یزدانی به عنوان سوپراستار کشتی جهان، فقط یک قدم در راه آماده شدن برای هدف نهایی او یعنی دومین مدال طلای المپیک است. یزدانی دوباره ثابت کرد به تنهایی، یک کلاس مبارزه است و بی دلیل او را بهترین نمی‌نامند.»

به هر حال اهالی کشتی بی صبرانه منتظر حضور حسن یزدانی در بازی‌های المپیک هستند تا بار دیگر مبارزات دیدنی او را شاهد باشند. به خصوص، نبرد احتمالی او با دیوید تیلور که پیش از این دو بار از سد یزدانی گذشته و او مدتهاست برای انتقام از رقیب توانمند آمریکایی خود لحظه شماری می‌کند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: حسن یزدانی دیوید تیلور حسن یزدانی دیوید تیلور کشتی آزاد قهرمانی آسیا حسن یزدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید

تیمی که موفق به حذف ایران از صعود به مرحله نهایی انتخابی المپیک شده بود، به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا و پاریس ۲۰۲۴ رسید.

به گزارش فارس، در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا به میزبانی قطر امروز ۲ بازی برگزار شد.

در اولین مسابقه تیم ملی ازبکستان در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف اندونزی، شگفتی‌ساز این دوره رقابت‌ها رفت و در نهایت با برتری ۲ بر صفر موفق به حضور در فینال و المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

حسین نورچائف و پراتاما آرهان(بازیکن حریف) برای ازبک‌ها گلزنی کردند تا این تیم که سابقه قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ و نایب قهرمانی سال ۲۰۲۲ را دارد، برای اولین بار به المپیک صعود کند.

ازبکستان در مرحله مقدماتی موفق شد تیم ملی امید کشورمان را یک بر صفر شکست داده و مانع حضور شاگردان رضا عنایتی در جمع ۱۶ تیم مرحله نهایی انتخابي المپیک شود.

در دیگر بازی این مرحله تیم‌های ژاپن و عراق در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف هم رفته‌اند که نیمه اول این بازی با برتری ۲ بر صفر سامورایی‌ها تمام شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟