Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@22:07:49 GMT

کشت و زرع در پونک، فروش در طرشت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۸۶۸۶

کشت و زرع در پونک، فروش در طرشت

 همشهری آنلاین _ مریم باقرپور:  هر چند اهالی، وجود امامزاده «عینعلی و زینعلی» (ع) در پونک و چنارهای تنومند حیاطش را گواهی بر قدمت بسیار بالای آن می‌دانند و نیز کتیبه‌های بر سر در امامزاده‌ها مبنی بر قدمت بالای پونک است، اما تاریخ دقیقی از پیدایش روستا وجود ندارد و می‌توان گفت که وجود رودخانه پونک در مرز شرقی محله‌های پونک و «باغ فیض» به همراه چند قنات با قابلیت آبیاری باغ‌های روستا و زمین‌هایی با قابلیت کشاورزی و زراعی سبب پیدایش این روستا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته روستا در جریان توسعه فضای شهری، بافت روستایی خود را از دست داده و تبدیل به یکی از محله‌های شهر تهران شده است. اما در قدیم، اهالی روستا محصولات کشاورزی خود را به «سه‌راه طرشت» می‌بردند و به فروش می‌رساندند

اراضی این پهنه از گذشته‌های دور برای کاشت گندم، جو، عدس و پونه مناسب بود و یکی از دلایل نامگذاری کوچه‌ها با اسم پونه نیز مرغوبیت پونه این منطقه بوده است. براساس سندی که بر جای مانده است، در سال ۱۲۸۰ هجری قمری، ده پونک از سوی «ظل السلطان» به «مهد علیا»، مادر «ناصرالدین شاه» تقدیم شده بود که ناصرالدین شاه آن‌ را به‌عنوان املاک خالصه به دولت داد. البته این موضوع سبب اعتراض مهد علیا شد. پس از آن اراضی، ده پونک در تعلق مرحوم «مستوفی الممالک»، صدر اعظم وقت درآمد که با فوت وی به همسرش «تاج ماه» خانم رسید و تاج ماه خانم هم آن را به مرحوم «حاجی بهاالدوله» فروخت. در این زمان اراضی قریه پونک از شمال به «فرحزاد»، از جنوب به طرشت و از غرب به اراضی باغ فیض و «کن» منتهی می‌شد.

کد خبر 595822 برچسب‌ها همشهری محله کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم

روستای سنقرآباد در شهرستان درگزین استان همدان واقع شده است. وجود گاوداری در این روستا به دو دلیل اهالی را رنجیده خاطر کرده است. به گفته شهروند خبرنگار ما از یک سو این گاوداری در زمین های جنگلی، کشاورزی و در بستر رودخانه بنا شده است و از سوی دیگر آب رودخانه این روستا به لطف گاوداری آلوده گشته است و بوی نامطبوعی از آن ناشی می شود.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلمی وضعیت این رودخانه را به نمایش گذاشته است و از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام خسته نباشید. تو روستای ما یه گاوداری شش هزار رأسی وجود دارد. اما این گاوداری را روی زمین‌های جنگل بانی و کشاورزی است. بستر این رودخانه آلوده شده و این آب دو سه کیلومتر جاری و جذب زمین می‌شود. آب این رودخانه کاملا آلوده است و گوسفندان ما که از این آب سیراب می شوند و تمام این محیط در معرض خطر است. بوی نامطبوع آبی که از این گاوداری خارج می شود بسیار آزار دهنده است خواهش می کنم رسیدگی کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - همدان

بیشتر بخوانید:

تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل