Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:13:09 GMT

امیدآفرینی به جای سیاه‌نمایی ؛ رمز مشارکت حداکثری

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۷۸۹۷۰

امیدآفرینی به جای سیاه‌نمایی ؛ رمز مشارکت حداکثری

ناصر حسین زاده قاضی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نامزدهای انتخابات نباید با سیاه نمایی و ایجاد جو ناامیدی در جامعه دستاوردهای گوناگون چهل سال انقلاب اسلامی و عملکرد دولت ها را غیر منصفانه نقد کنند ، ولی می توانند با ارائه برنامه های منطقی و واقعگرایانه علاوه بر نقد منصفانه عملکرد دولت ، راه کارهای مناسبی را برای موفقیت برنامه های دست نیافته دولت های قبل ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد : همه نامزدهای انتخابات قطعا با شناخت از مشکلات جامعه کنونی وارد عرصه رقابت انتخاباتی می شوند و باید برنامه ها و راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات جامعه ارائه دهند تا علاوه بر افزایش میزان مشارکت ، خودشان هم پس از انتخابات بتوانند برنامه های خودشان را اجرایی کنند.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی نوشهر، انتخابات امسال را انتخاباتی سرنوشت ‌ساز و مهم دانست و اظهار داشت : مردم برای ایجاد تحولی بزرگ در سرنوشت خویش باید با حضور پررنگ در پای صندوق رای ، نامزدی با برنامه کارآمد و مطلوب برای رفع مشکلات جامعه انتخاب کنند.

وی ادامه داد : میزان مشارکت مردم در این انتخابات بر روحیه و عملکرد دوستان و دشمنان اثر گذار خواهد بود و قطعا مشارکت بالای مردم در پای صندوق رای موجب خوشحالی مردم و پابندی آنان به آرمان های امام، شهدا و رهبری خواهد شد ضمن اینکه حضور رئیس جمهوری منتخب با پشتوانه بالای آرای مردمی در عرصه های بین المللی ، قدرتمند خواهد بود.

حسین زاده قاضی تصریح کرد : یکی از برنامه ها و اولویت های مهم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید بهبود وضعیت معیشت مردم باشد و دولت آینده باید با جدیت در جهت مبارزه با فساد ، رانت و از بین بردن تبعیض و افزایش درآمدها و رونق اقتصادی و به تبع آن اشتغالزایی فعالیت کند.

شناسنامه سفید از مهر انتخابات افتخار ندارد

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد نوشهر نظام جمهوری اسلامی را برگرفته از آرا و خواست مردم دانست و گفت : در شرایطی که شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی بر اثر تحریم های ناجوانمردانه دولت های غربی بر کشور ما اعمال شده ، حضور پر رنگ مردم در این دوره از انتخابات باعث حفظ اقتدار نظام در کارزار سیاسی جهان خواهد شد.

وی به وظایف جریان های سیاسی، فعالان عرصه رقابت و ستاد فعالیت های انتخاباتی برای حضور حداکثری مردم اشاره کرد و افزود : آنها با رفتار ،گفتار شفاف و صادقانه و به دور از رفتارهای احساسی، ایجاد فضای تقابل و شعارهای انحرافی در فضای انتخابات فعالیت کنند.

حسین زاده همچنین از مردم خواست در انتخابات که وظیفه ملی، دینی و انقلابی است حضور پررنگ داشته باشند و از روی شناخت و مسئولیت پذیری فردی با کفایت ، مدیر ، اهل مشاوره و کار کارشناسی، با اعتماد بنفس ، شجاع ، صادق و خداترس و انقلابی که بتواند در شرایط بحرانی و سخت نیز تصمیم های جدی و اجرایی به دور از ملاحظات شخصی، خانوادگی و حزبی را در راستای صلابت کشور بگیرد انتخاب کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نوشهر بخش مهمی از مشکلات موجود در کشور را محصول انتخاب گذشته مردم در حوزه قانون گذاری و اجرایی در کشور دانست و افزود : کارآمدی و یا عدم موفقیت دولت ها در حوزه های مختلف محصول تصمیم گیری تمامی افراد جامعه است.

وی ادامه داد: آنهایی که موافق بودند اگر انتخاب مطلوبی نداشته اند باید پاسخگو تصمیمی باشند که امروز نتیجه آن مورد رضایت مردم نبوده و نتوانسته شعار هایی را که در انتخابات داده  را اجرایی کند و آنهایی که مخالف افراد انتخاب شده هستند باید با آگاهی بخشی تلاش بیشتر می کردند تا یک گزینه مطلوب تر و کارآمدتر در عرصه حکومت و حاکمیت قرار می گرفت.

استاد دانشگاه اظهار داشت : مردم باید بدانند که افتخار به شناسنامه سفید و بی تفاوتی به حضور در پای صندوق های رای، بی تفاوتی به آینده فرزندان و کشور است و افرادی که رای ندهند نقشی در تعیین سرنوشت خود و کشورش نداشته و نمی تواند انتقاد کند که چرا کشور دچار آسیب و مشکل شده است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ نوشهر مشارکت انتخاباتی مازندران پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ نوشهر مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ نوشهر مشارکت انتخاباتی مازندران اخبار کنکور برنامه ها دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۸۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است

وزیر کشور گفت: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات نیز مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروه ها از جمله دانشگاه ها، مدارس، صنایع باید در این راستا مردم را برای حضور در روز رای گیری تشویق کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ احمد وحیدی در شورای اداری استان تهران درباره مسایل مهم از جمله مناسبت های روزهای کارگر و معلم، اهمیت جایگاه پایتخت، شعار سال، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اهمیت زنجیره ارزش راهبردی، مسایل فرهنگی، اتباع و تقسیمات کشور سخن گفت.

‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد

وحیدی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک مناسبت های روزکارگر و روز معلم گفت: معلمان و کارگران تجلی حرکت، حیات و تعالی انسان هستند و ما قدرشناس این قشر بزرگ جامعه هستیم.

وی ضمن با اهمیت دانستن شورای اداره تهران گفت: جایگاه شورای اداری تهران یک اهمیت فوق العاده دارد؛ زیرا تهران ام‌القرای سیاسی کشور است و پرداختن به مسایل آن و داشتن قوانینی قوی و گفت وگو درباره آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت ایران و یک چهارم نرخ رشد کشور مربوط به تهران است، اظهار کرد: مسئولیت های سنگینی در این جغرافیا وجود دارد و از تلاش های مستمر و موثر همه عزیزان از جمله استاندار، فرمانداران ، نیروهای نظامی و انتظامی و همه دستگاه ها و همچنین دستگاه قضاییه برای توسعه تهران قدردانی می کنم.

اهمیت دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چارچوب چهار راهبرد مد نظر رهبر معظم انقلاب را گوشزد کرد و گفت: سال گذشته (11 اسفند) یک انتخابات خیلی خوب و بسیار ارزشمند و در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب بحمدالله رقم خورد.

وی افزود : اکنون نیز در آستانه برگزاری مرحله دوم این انتخابات مهم در 21 اردیبهشت ماه هستیم و همه مسوولان موظف هستند این رویداد مهم با سلامت، امنیت و رقابت و مشارکت بالای مردم برگزار شود.

وی با اشاره به رقابت 16 نامزد در تهران گفت: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات نیز مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروه ها از جمله دانشگاه ها، مدارس، صنایع باید در این راستا مردم را برای حضور در روز رای گیری تشویق کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی خواستار فراهم کردن زمینه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات مجلس شد
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است