Web Analytics Made Easy - Statcounter

وقوع آتش سوزی در یکی از بیمارستان های بمبئی در هند ۱۳ فرد مبتلا به کرونا را کشت.   به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: این آتش سوزی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان  «ویجیا والابه»  (Vijay Vallabh) در شهر بمبئی محلی که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تحت مراقبت قرار داشتند، رخ داد.     خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد: این آتش سوزی  در بخش مراقب های ویژه این بیمارستان درحالی رخ داد که ۱۷ بیماری کرونایی در آن به سر می بردند، این آتش سوزی منجر به مرگ  ۱۳ بیمار  شد و چهار بیمار باقی مانده به دیگر بخش های این بیمارستان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  خبرگزاری فرانسه تا لحظه مخابره این خبر به علت و جزئیات این آتش سوزی در این بیمارستان اشاره ای  نکرد.   ممنوع شدن استفاده از اکسیژن غیر از موارد پزشکی    هند با بحران شیوع ویروس کرونا دست به گریبان بوده به حدی که با کمبود اکسیژن برای درمان بیمان مبتلا به کووید-۱۹ مواجه است،   شبکه خبری سی ان ان نیز با پرداختن به مساله کمبود اکسیژن در بیمارستان های هند به علت افزایش وخیم همه گیری ویروس کرونا در این کشور، گزارش داد: هند هر گونه استفاده از ذخایر اکسیژن در مواردی صنعتی و غیر از بیمارستانی در «دهلی نو» پایتخت این کشور را به این علت که موج دوم مرگبار کووید-۱۹ کشور را فرا گرفته است ممنوع اعلام کرد.     ممنوعیت استفاه از ذخایر اکسیژن بغیر از موارد پزشکی در دهلی نو   سی ان ان افزود: وزارت کشور هند روز  پنجشنبه (دوم اردیهبشت) با وجود صدور دستور  این ممنوعیت، اعلام کرد که محدودیتی برای نقل و انتقال ذخایر و سیلندرهای اکسیژن بین ایالت های این کشور به منظور استفاده های پزشکی و درمانی وضع نشده است.   به گزارش ایرنا از دفتر دهلی؛  روز دوم اردیبهشت ماه ، برای اولین بار از زمان شیوع ویروس مهلک کرونا، شمار روزانه مبتلایان در این کشور به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.     بنابر اعلام وزارت بهداشت هند، در ۲۴ ساعت منتهی به روز پنجشنبه بیش از ۳۱۴ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا، در این کشور ثبت شده که بالاترین آمار ابتلای روزانه به این ویروس در هند است.   حدود شش روز است که هند روزانه بالای ۲۶۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت می‌کند.     نارندرا مودی نخست وزیر هند هفته گذشته در یک برنامه انتخاباتی در ایالت بنگال غربی درحالی که به هزاران نفر از افراد بدون ماسک و پر جنب و جوش نگاه می‌کرد، گفت: تاکنون چنین جمعیت بزرگی را به چشم ندیده بودم. نخست وزیر هند خود ماسک بر صورت نداشت.  

در همان روز هند ۲۳۴ هزار مورد جدید و بیش از یک هزار و ۴۰۰ فوتی ناشی از کرونا را به ثبت رساند.     کشور هند وارد یک شرایط بحرانی بی‌سابقه شده است. تقریبا در یک هفته گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است و آمار کل ابتلا به کرونا در هند را از مرز ۱۵ میلیون نفر فراتر برده است. ظرف تنها ۱۲ روز گذشته نرخ مثبت کووید با دو برابر افزایش به ۱۷ درصد رسیده است.     ظرفیت بیمارستان‌ها در سرتاسر هند تکمیل شده است اما این بار بیشتر جوانان هستند که در بیمارستانها بستری می‌شوند.     شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان از مرز ۱۴۵ میلیون نفر عبور کرد که از این تعداد تاکنون بیش از سه میلیون نفر جان باخته اند.   این درحالی است که هند با بیش از ۱۶ میلیون و ۲۰۰هزار مبتلا که از این تعداد ۱۸۶هزار نفر جان باخته اند، پس از آمریکا در رتبه دوم همه گیری ویروس کرونا در جهان قرار دارد. لینک کوتاه: asriran.com/003H61

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هزار مورد جدید ابتلا به کرونا آتش سوزی ویروس کرونا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کبد بیمار یزدی نجات بخش جان هم‌وطنی دیگر شد
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان