Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه امنیت ملی اردن از آزادی ۱۶ متهم در پرونده کودتا در پی درخواست پادشاهی این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حازم المجالی، دادستان کل دادگاه امنیت ملی اردن ۱۶ متهم در پرونده کودتا را آزاد و اعلام کرد که دو متهم به نام‌های باسم عوض الله، رئیس پیشین دفتر پادشاهی اردن، الشریف عبدالرحمن حسن بن زید به دلیل نقش‌هایشان و وقایع منسوب به آن‌ها و میزان تحریک‌آمیز بودن اقداماتشان آزاد نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا عبدالله دوم، پادشاه اردن از مسئولان ذی‌ربط خواست مکانیزم قانونی مناسبی را در پیش بگیرند تا هر کدام از شهروندانی که فریب خورده و اشتباه کرده و در فتنه مشارکت داشته زودتر نزد خانواده‌اش بازگردد.

دستور پادشاه اردن بعد از آن صادر شد که تعدادی از شخصیت‌های استان‌ها خواهان عفو فرزندانشان شدند. تعدادی از شخصیت‌های عشایر عریضه‌ای را امضا کردند و خواهان آزادی فرزندانشان شدند.

پادشاه اردن گفت: فتنه دردناکی که رخ داد به اردن آسیبی نمی‌زند. کشور ما با وجود شما قوی است. وظیفه من و هدفم خدمت و حمایت از کشور و شهروندانش است.

دولت اردن چهارم آوریل اعلام کرد که شاهزاده حمزه بن الحسین، ولیعهد سابق این کشور به همراه چند تن دیگر در توطئه علیه پادشاه برای برهم زدن ثبات و امنیت کشور شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کودتا در اردن شاهزاده حمزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین، یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار او با سران اسرائیل، رهبر اپوزیسیون این رژیم به امارات سفر کرد.

دفتر لاپید با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات شیخ عبدالله بن زاید دیدار کرد.

طبق این روایت، دیدار در خانه وزیر خارجه امارات انجام شد و آنها درباره «تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها و این موضوع که غزه پس از پایان جنگ چگونه خواهد بود»، بحث کردند.

دفتر نخست‌وزیر سابق اسرائیل در این دیدار بر «نیاز فوری برای آزادی گروگان‌ها» تاکید کرد و به وزیر خارجه امارات گفت که «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد».
لاپید افزود:« اسرائیل این منفعت را دارد که به همراه امارات متحده عربی و کشورهای عربی میانه رو، همکاری سیاسی و اقتصادی ایجاد کند که بتواند راه‌‎حل‌هایی برای مشکلات جهانی ارائه دهد و با انواع تهدیدات منطقه‌ای مقابله کند».

کد خبر 848898 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل - امارات خبر ویژه

دیگر خبرها

  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • هشدار دادگاه لاهه به اسرائیل درباره ارعاب دادگاه و کارکنان
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • نگاهی به بی‌بدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!
  • بازداشت دو سارق با ۳۰ میلیارد تومان سرقت در اشتهارد
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام