Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری‌ها در محور غربی شهر مارب به شدت ادامه دارد و فرماندهان ائتلاف که توانی برای دفاع ندارند به بهانه بیماری کرونا از صحنه نبرد گریخته و به استان‌های دیگر پناه برده‌اند.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته عملیات رزمندگان یمنی در محور شمال شرق و شرق بخش صرواح (حومه غرب و شمال غرب شهر مارب) سرعت و شدت بیشتری گرفته است و عناصر ائتلاف سعودی زیر فشار سنگینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگیری ها پشت دروازه های مارب (مهم ترین پایگاه ائتلاف در یمن) هفته هاست ادامه دارد و نیروهای یمنی در تلاش هستند با در هم کوبیدن آخرین خطوط دفاعی عناصر سعودی وارد شهر شوند و تیر خلاص را به خاندان آل سعود در ریاض شلیک کنند.

اگر رزمندگان موفق شوند عناصر ائتلاف را عقب برانند و از سمت دروازه های غربی وارد شهر مارب شوند می توان این گونه نتیجه گیری کرد که نسخه سعودی ها پس از ۶ سال تجاوز و اشغالگری پیچیده و کمر آنان در یمن شکسته شده است.

براساس اخبار به دست آمده، آخرین تحولات میدانی در حومه شهر مارب به شرح ذیل است:

- رزمندگان از شرق بخش صرواح، حملاتی را از محور جنوب شرق «الزور» آغاز کردند و پس از درگیری های گسترده و سنگین توانستند بخشی از کوه های «البلق القبلی» را از اشغال خارج کنند.

- عملیات در این محور برای پاکسازی کامل و به کنترل درآوردن رشته کوه های «البلق القبلی» ادامه دارد؛ در مقابل عناصر ائتلاف سعودی هم از مرکز این ارتفاعات و مناطق شمالی سد مارب حملاتی را برای اشغال مناطق تازه آزاد شده ترتیب داده اند.

- در صورتی که رزمندگان موفق به پاکسازی کامل این ارتفاعات شوند و مواضع را تثبیت کنند، سد اشغالی مارب از لحاظ نظامی ساقط شده به شمار می آید و آزاد خواهد شد.

- مقصد بعدی نیروهای یمنی از محور شرقی و شمال شرقی هم بلندی های «المصاریه و البس» است؛ با آزادسازی این مناطق، فاصله رزمندگان با شهر مارب به حدود 1 کیلومتر کاهش می یابد.
 

- در محور شمال شرق بخش صرواح (جنوب شرق بخش مدغل) رزمندگان حملاتی را از سمت کوه «دش الحقن» انجام دادند و کمپ آوارگان «ذنه» را به کنترل درآوردند.

- مقصد بعدی رزمندگان در این محور به سمت کمپ آوارگان «السویداء» و کوه «الخشب و ذات الراء» است؛ پاکسازی این مناطق منجر به امن تر شدن جاده سه راه هیلان -مارب خواهد شد.

- نیروهای یمنی از شمال کمپ اوارگان ذنه (کوه خلفان) حملاتی را ترتیب دادند و موفق شدند منطقه دش الخشب را در نزدیکی کوه الخشب پاکسازی کنند؛ کوه الخشب هم به دلیل هجم سنگین درگیری ها از نیروهای دو طرف خالی شده است.

- در محور شرقی کوه هیلان رزمندگان موفق شدند کاروانی از ائتلاف سعودی را در کمین گرفتار کنند؛ در جریان این عملیات دقیق «منصور الحنق» از اعضای پارلمان منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فرارای) زخمی و برای مداوا به عربستان منتقل شد.
 

به گفته منابع میدانی، با نزدیک شدن رزمندگان به شهر مارب شماری از فرماندهان ائتلاف سعودی در استان های مارب و الجوف به بهانه مبتلا شدن به بیماری کرونا از مناطق درگیری متواری و به استان های دیگر فرار کرده اند.

به گزارش مشرق، در جریان درگیری های حومه شهر مارب حداقل ۲۸ تن از عناصر ائتلاف از جمله تعداد افسران بلند پایه (عبدالعزیز العرمزه، فایز بهرم، باسم بهرم، حمیر العذری، عمار کوکبه، محمد الخالدی و ...) کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا گزارش اختصاصی مشرق یمن مارب رزمندگان یمنی ائتلاف سعودی سد مارب منصور هادی بخش صرواح عربستان سعودی ویروس کرونا اخبار داغ تحولات یمن جنگ یمن ارتش یمن انصارالله یمن ائتلاف سعودی عناصر ائتلاف درگیری ها شهر مارب شرق بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تنش بزرگ لیورپول با گلزنی صلاح! (عکس)‏

به گزارش "ورزش سه"، شنبه گذشته در جریان تساوی 2-2 لیورپول ‏مقابل وستهم همه چیز تحت‌الشعاع اتفاق عجیبی قرار گرفت که در ‏دقایق پایانی کنار خط رخ داد. ‏

درحالیکه یورگن کلوپ قصد داشت سه بازیکن و از جمله محمد ‏صلاح را روانه میدان کند ستاره مصری که ظاهرا از نیمکت‌نشینی ‏خشمگین بود کنار خط با کلوپ درگیر شد تا صحنه‌هایی عجیب ‏شکل بگیرد. ‏

ویدئو: 331885

بعد از چند روز تنش در روابط صلاح و کلوپ که می‌توانست ‏هفته‌های باقی مانده از فصل را تحت‌الشعاع قرار بدهد امروز صبح ‏اعلام شد که کلوپ قصد ندارد از ستاره مصری انتقام بگیرد و در دیدار ‏حساس مقابل تاتنهام او را فیکس می‌گذارد. ‏

همین اتفاق افتاد و محمد صلاح امروز در آنفیلد از ابتدا به میدان ‏رفت. او تنها بعد از گذشت شانزده دقیقه مزد اعتماد کلوپ را دارد و ‏برای تیمش گلزنی کرد. ‏

اندو پاسی عرضی برای خاکپو که در سمت راست و بیرون از محوطه ‏جریمه تاتنهام بود ارسال کرد. ستاره هلندی یک ارسال شناور ‏تماشایی به سمت تیر دوم داشت و صلاح با ضربه سر دروازه را ‏نشانه گرفت. ویکتاریو مقابل توپ صلاح ایستادگی کرد ولی توپ بعد ‏از برخورد به دروازه‌بان تاتنهام وارد دروازه شد. ‏

دیگر خبرها

  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم
  • پایان تنش بزرگ لیورپول با گلزنی صلاح! (عکس)‏
  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • سرنوشت‌سازترین لحظه فصل رئال از دید آنچلوتی
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • عملیات ترکیبی رزمندگان فلسطینی در نبرد ۱۵ ساعته با اشغالگران
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود