Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رهبران ۴٠ کشور جهان، روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳-۲۲ آوریل (۳-۲ اردیبهشت)، مصادف با روز زمین، در نشست مجازی تغییرات اقلیمی که به میزبانی آمریکا ، شرکت می کنند .  این اجلاس به معنای بازگشت آمریکا به موضوع مبارزه با تغییرات آب و هوایی، پس از خروج دونالد ترامپ از توافق اقلیمی پاریس محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته شبکه خبری سی ان بی سی، آمریکا و چین دو کشوری هستند که بیشترین سهم را در آلودگی ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای در جهان دارند در آستانه این نشست دو روزه ، درباره همکاری در زمینه تغییرات آب و هوایی توافق کردند.

برگزاری نشست تغییرات اقلیمی با حضور بسیاری از رهبران جهان از جمله شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، به میزبانی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از دیروز آغاز شده و  امروز ( جمعه ) ادامه خواهد داشت .

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی افتتاحیه نشست تغییرات اقلیمی متعهد شد تا دولت او انتشار گازهای کربنی حاصل از مصرف سوخت‌های فسیلی در آمریکا را تا ۲۰۳۰ بین ۵۰ تا ۵۲ درصد در مقایسه با سال ۲۰۰۵ کاهش دهد. همسویی ایالات متحده با اهداف تعیین شده توسط سایر متحدان فعالش در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی در شرایطی است که طی چهار سال گذشته آمریکا با هدایت دونالد ترامپ عملا از پایبندی به توافق‌نامه اقلیمی پاریس که در سال ۲۰۱۵ منعقد شده، کاملا عقب‌نشینی کرده بود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن هشدار درباره تغییرات آب و هوایی، از همه رهبران جهان خواست تا برای مقابله با این امر در همه جا وارد عمل شوند. دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: گازهای گلخانه ای خطرناک در سطوحی هستند که طی ۳ میلیون سال مشاهده نشده اند. دمای کره زمین ۱.۲ درجه سانتیگراد افزایش یافته است که به فاجعه می انجامد. ما در آستانه پرتگاه هستیم و باید مطمئن شویم که گام بعدی در مسیر درست قرار دارد.

گوترش از کشورهای پیشرفته خواست در اجلاس گروه ۷ در ماه ژوئن(خرداد)، بودجه عمومی آب و هوا از جمله مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار برای اقدامات آب و هوایی در کشورهای در حال توسعه را تأمین کنند.

گوترش در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ شهر تا سال ۲۰۵۰ به کربن صفر متعهد شده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در این نشست مجازی ضمن تاکید بر تعهد کشورش در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی از احتمال اعمال سیاست‌های تشویقی در این کشور برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید و توسعه مصرف انرژی‌های پاک خبر داد.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین هم به نوبه خود گفت: کشورش در راستای ایفای تعهد خود به «توسعه سبز» تا سال ۲۰۶۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را متوقف خواهد کرد و در این مسیر با جامعه جهانی و از جمله با ایالات متحده همکاری خواهد کرد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز در این نشست وعده داد که کشورش تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۵۵ درصد از میزان انتشار گازهای کربنی در مقایسه با سال ۱۹۹۰ را بکاهد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه هم از رهبران جهان خواست که با سرعت بیشتری بر روی فن‌آوری‌های نوآورانه سرمایه‌گذاری کنند و با ایجاد یک تحول مالی عظیم از بها دادن به سوخت‌های فسیلی بپرهیزند.

در همین حال، «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن نیز ساعاتی پیش از آغاز به کار اجلاس، اعلام کرد که کشورش کاهش ۴۶ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ هدفگذاری کرده و در عین حال، سال ۲۰۵۰ را به عنوان افق به صفر رساندن انتشار این گازها تعیین کرده است.

کشورهای اروپایی اخیرا ژاپن را تحت فشار قرار داده بودند تا هدف‌گذاری ۲۳ درصدی خود را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بهبود ببخشد. آقای سوگا نیز در سفر هفته گذشته خود به واشنگتن، موافقت کرد که با پیشبرد فن‌آوری‌های انرژی پاک و اجرای توافق پاریس در تلاش‌های جهانی برای کربن‌زدایی همکاری کند.

افزون بر آمریکا و ژاپن، کانادا، اتحادیه اروپا و انگلیس نیز که در مجموع نیمی از اقتصاد جهان را نمایندگی می‌کنند نیز در آستانه برگزاری این نشست با انتشار اعلامیه‌هایی متعهد شدند که انتشار گازهای گلخانه‌ای را بیش از پیش کاهش دهند و مانع از وخامت شرایط زیست محیطی کره زمین شوند.

روسای جمهوری برخی کشورهای آمریکای لاتین مانند آرژانتین، شیلی و مکزیک نیز در این نشست حضور داشتند.

برچسب‌ها گازهای گلخانه ای تغییرات اقلیمی جو بایدن ولادیمیر پوتین شی جین پینگ پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گازهای گلخانه ای تغییرات اقلیمی جو بایدن گازهای گلخانه ای تغییرات اقلیمی جو بایدن ولادیمیر پوتین شی جین پینگ پکن اخبار کنکور انتشار گازهای گلخانه ای تغییرات اقلیمی رئیس جمهوری آب و هوایی تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۷۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات نیم‌فصل مس را نجات داد/ شاکله اصلی تیم برای فصل آینده حفظ می‌شود

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان بابیان اینکه شاکله اصلی تیم برای فصل آینده حفظ خواهد شد، گفت: در نیم‌فصل توانستیم تصمیمات درستی بگیریم که مس را از وضعیت بحرانی گذشته نجات داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی باشگاه صنعت مس رفسنجان، حسین پورمحمدی با اشاره به صعود تیم فوتبال مس رفسنجان به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی اظهار کرد: بیش از هر چیز خوشحالم به خواست خدا تیم مس هواداران و مردم را در دو ماه اخیر خوشحال کرد و از نظر فنی، حرفه‌ای و اخلاقی مایه افتخار استان کرمان و شرکت مس است.

وی تغییرات نیم‌فصل را موجب تحول و گذشت از وضعیت بحرانی و ایجاد آرامش در باشگاه بیان کرد و افزود: به لطف خدا و حمایت شرکت مس ما در نیم‌فصل توانستیم تصمیمات درستی بگیریم که مهم‌ترین آن انتخاب یک مربی با اخلاق، محترم و توانمند به نام محرم نویدکیا بود و مس را از وضعیت بحرانی گذشته نجات داد.

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان با اشاره به اینکه مردم رفسنجان به حضور نویدکیا افتخار می‌کنند، تصریح کرد: تیم ما جدای از عملکرد درخشان و کسب نتایج بسیار خوب که تمجید همه را به دنبال داشته است، الگوی ادب و اخلاق در فوتبال حرفه‌ای ایران است که برای شرکت مس و باشگاه به مراتب بیشتر از نتیجه اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه در هر مقطع و زمانی مخالفان و حاشیه‌سازانی وجود دارند و تلاش می‌کنند دست به اقدامات تخریبی بزنند، اضافه کرد: تیم مس رفسنجان فقط در زمین پاسخ می‌دهد و به خواست خدا، تلاش کادر فنی و زحمت بازیکنان و حمایت هواداران، سومین تیم برتر نیم‌فصل دوم هستیم که با بهترین خط حمله به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی هم رسیده‌ایم.

پورمحمدی با اشاره به به مشکلات مالی باشگاه و برنامه مس در فصل آینده گفت: خوشبختانه نگاه مثبتی در شرکت مس و استان و شهر نسبت به تیم وجود دارد و بخشی از مشکلات رفع شده است و به خواست خدا می‌خواهیم با حضور نویدکیا برای یک فصل موفق و آماده کردن تیمی قدرتمند حاضر شویم.

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان خاطرنشان کرد: توانایی حقیقی و شایستگی خودشان را به خوبی نشان دادند و شاکله اصلی تیم برای فصل آینده حفظ خواهد شد؛ امیدواریم با نظر محرم نویدکیا بتوانیم ضمن استمرار نتایج موفق در لیگ و صعود به مراحل بالاتر جام حذفی در فصل آینده، یکی از تیم‌های قدرتمند و شایسته بالای جدول باشیم.

کد خبر 748117

دیگر خبرها

  • تغییرات نیم‌فصل مس را نجات داد/ شاکله اصلی تیم برای فصل آینده حفظ می‌شود
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • انتشار گزارش سازمان جهانی هواشناسی دریاره وضعیت اقلیمی آسیا با مشارکت پژوهشگاه هواشناسی
  • ۸۰۰ هزار مهاجرت به استان‌های شمالی کشور طی دو سال اخیر
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟