Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- انتشار داده‌های رسمی در چین نشان می‌دهد درآمد‌های مالیاتی این کشور در سه ماهه اول 2021 نسبت به سال گذشته 24.2 درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری شینهوا؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت دارایی چین، درآمد مالیاتی این کشور در فاصله ماه‌های ‏‏ژانویه ‏تا ‏مارس (سه ‏ماهه نخست) ‏امسال‏، به 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

710 میلیارد یوان معادل (حدود 878.07 میلیارد دلار) رسیده است.
این رقم نشان دهنده افزایش 6.4 درصدی نسبت به کل سال 2019 است.
در این دوره، درآمد‌های مالیاتی به 4.870 میلیارد یوان رسیده است که نسبت به سال گذشته 24.8 درصد افزایش داشته است.
درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده، بزرگترین منبع درآمدی در بودجه چین نیز در این بازه زمانی، نسبت به سال گذشته 23.9 درصد رشد داشته است.
داده‌های آماری رسمی نشان می‌دهد که دولت مرکزی و دولت‌های محلی در سه ماهه اول به ترتیب 2.690 میلیارد یوان و 3.020 میلیارد یوان درآمد مالیاتی جمع کرده اند که نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است.
داده‌های منتشر شده در روز چهارشنبه همچنین نشان می‌دهد که هزینه‌های مالیاتی چین با 6.2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 5.870 میلیارد یوان رسیده است.
طبق اعلام وزارت دارایی چین، هزینه‌های بودجه در بخش‌هایی مانند علم و فناوری، آموزش و پرورش و پرداخت سود بدهی بسیار افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: درآمد مالیاتی چین نسبت به سال گذشته میلیارد یوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد

متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

 در گروه نان و غلات، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در فروردین ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام " شیرینی خشک " با ۳.۳ درصد و" برنج ایرانی درجه یک " با ۲.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام " گوشت گوسفند" با ۵.۶ درصد، " گوشت گاو و گوساله" با ۱.۸ درصد و "کنسرو تن ماهی" با ۱.۲ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ۴.۳ درصد و " کره پاستوریزه" با ۱.۲ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " تخم مرغ ماشینی " با ۲.۰- درصد و "روغن نباتی جامد " با ۰.۱- درصد می‌باشد.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "پرتقال" با ۱۵.۲ درصد، "لیمو ترش" با ۱۳.۹ درصد و" انار " با ۱۰.۵ درصد می­باشد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " هندوانه " با ۱۴.۷- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"" پیاز" با ۲۹.۵ درصد، " هویج فرنگی" با ۱۳.۶ درصد و فلفل دلمه ای" با ۱۰.۷ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به " خیار " با ۳.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به" شکر " با ۲.۹ درصد، " سس گوجه فرنگی " و" قند " با ۱.۸ درصد است.

منبع: روابط عمومی مرکز آمار ایران 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته