Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرانسل در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و با هدف آگاهی رسانی برای ترویج مصرف کمتر پلاستیک، تولید زباله کمتر و مصرف کمتر انرژی‌های تجدید ناپذیر، با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می‌کند.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، امروز پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ و همزمان با روزجهانی زمین، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و سازمان حفاظت محیط زیست، با هدف «مصرف کمتر پلاستیک»، «تولید زباله کمتر» و «مصرف بهینه انرژی‌های تجدید ناپذیر» که منجر به «زمین پاک»، «طبیعتی سالم» و «آینده‌ای روشن» می‌شود، همکاری مشترکی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این همکاری در نخستین گام، با پیگیری اهداف آموزشی، ترویجی و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی بر بسترهای آمادۀ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران آغاز شده است و در ادامه نیز فعالیت‌های دیگری را در بر خواهد گرفت.

روز جهانی زمین مطابق با ۲۲ آوریل، جنبشی بین‌المللی در حوزۀ محیط‌زیست است که برای «ارتقاء آگاهی»، «آموزش مسائل محیط‌زیست» و «ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین»، تلاش می‌کند. این جنش شعار سال جدید خود را «احیای زمین» انتخاب کرده است و در ایران نیز با شعار «احیای زمین؛ افزایش بهره‌وری برای توسعه» فعالیت‌های متعددی انجام خواهد پذیرفت.

به همین مناسبت، اولین اپراتور ارائه دهندۀ 5G در ایران و سازمان حفاظت از محیط‌زیست، همکاری‌های مشترکی را آغاز کرده‌اند تا در راستای هدف احیاء زمین، گام بردارند.

ایرانسل پیش از این نیز با هدف حفاظت از محیط زیست، از اسفندماه ۱۳۹۶، پروژۀ مشارکتی درختکاری را با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آغاز کرده و همچنین علاوه بر برگزاری کمپین «حذف قبض کاغذی» در سال ۱۳۹۶، پروژه کاشت و نگهداری ۱۵هزار اصله نهال در فاصله سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ را با موفقیت ۹۵ درصد به اتمام رسانده و به سازمان منابع طبیعی تحویل داده است.

در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۹ نیز ایرانسل با همکاری بنیاد علوی، ۱۲ هزار و ۶۰۰ اصله نهال مثمر، در مناطقی از استان فارس و استان لرستان، در اختیار کشاورزان منطقه قرارداده است تا علاوه بر نتایج مستمر توسعۀ‌پایدار و حفظ خاک، به اقتصاد و معیشت خانوارها نیز کمک کرده باشد و روند اجرایی آن همچنان ادامه دارد.

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 

سیده مریم محمدی گفت: نصب دوربین‌های پلاک خوان به سامانه سیمفا با تدبیر شهرداری انجام شد که این اقدام زمینه جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی و آلاینده و کاهش آلودگی هوا را فراهم می‌کند.

او گفت: انتخاب همدان در مجمع شهرداران آسیا به عنوان پایتخت گردشگری آسیا کار شهرداران را دشوار کرد چرا که با توجه به تبدیل شدن همدان به مقصد گردشگری، مسافران و گردشگران انتظار دارند پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، آراسته و پیراسته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: در ثبت جهانی هگمتانه محیط زیست اعلام کرد که چنانچه قدمت و مدنیت شهر همدان سه هزار و ۵۰۰ سال است، اما قدمت طبیعت همدان بیش از هفت هزار سال و زیبنده محافظت است.

محمدی گفت: شعار امسال هفته زمین پاک «سیاره زمین در مقابل پلاستیک، مشارکت مردم ایران در برابر معضل پلاستیک، نجات زمین» نامگذاری شده است چرا که زنگ خطر معضل پلاستیک به عنوان معضل جهانی، در سازمان ملل به صدا درآمده است.

او گفت: ارزانی پلاستیک موجب افزایش استفاده مردم از آن شده است و امروزه رد پای «میکروپلاستیک ها» در اجزای بدن انسان از جمله بندناف جنین، شیر مادر و موم زنبور عسل مشاهده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: پلاستیک‌هایی که در حاشیه جاده ها، سواحل، جنگل، منابع ملی و اراضی طبیعی رها شده به سرعت به سفره سپس به بدن ما برمی گردد و سرعت بازگشت به بدن روز به روز بیشتر شده چرا که میزان مصرف آن روزانه در حال افزایش است.

محمدی گفت: کاهش مصرف پلاستیک یک زنجیره است و بر اساس لایحه محدودیت و ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستکی مصوبه هیات وزیران در سال ۱۴۰۱ ابتدای این زنجیره وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

او از خانواده‌ها و مادران، بانوان درخواست کرد ابتدا برای سلامت اعضای خانواده سپس برای حفظ محیط زیست از پلاستیک کمتر استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: شهرداری برای حمل و نقل زباله باید از داخل شهر تا سایت پسماند بر روی خودرو‌ها تور بکشد تا به علت سرعت خودرو و وزش باد شاهد پراکنش بخشی از این زباله‌ها و پلاستیک‌ها در طبیعت نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان 
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد