Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@21:49:53 GMT

روسیه خواستار کاهش کارکنان سفارت جمهوری چک شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۱۱۳۴

روسیه خواستار کاهش کارکنان سفارت جمهوری چک شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، وزارت خارجه روسیه با احضار «ویتشلاو پیوونکا» سفیر جمهوری چک، از این کشور خواست شمار دیپلمات های خود را در مسکو کاهش دهد.

پیشتر دولت پراگ در دور دوم تنش ها با مسکو، از تصمیم برای اخراج حدود ۶۰ دیپلمات روس خبر داده بود که به نظر می آید مسکو هم قصد مقابله به مثل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه، از آنجا که اختلافاتی در زمینه استخدام نیروهای بومی در سفارت جمهوری چک وجود دارد و با توجه به اقدامات خصمانه پراگ، دولت مسکو خواستار کاهش کارکنان سفارت جمهوری چک شده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که در صورت تداوم اقدامات ضد روسی دولت پراگ، حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ می داند.

در دور اول تنش ها، جمهوری چک ۱۸ دیپلمات روس را به اتهام دست داشتن مأموران اطلاعاتی روسیه در انفجار یک انبار تسلیحاتی جمهوری چک که سال ۲۰۱۴ رخ داد؛ اخراج کرد.

روسیه نیز متقابلا ۲۰ دیپلمات جمهوری چک را اخراج کرد.

کد خبر 5195796 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روسیه جمهوری چک اخراج دیپلمات ایالات متحده امریکا روسیه عراق رژیم صهیونیستی ایران فلسطین عربستان سعودی افغانستان برجام سوریه ولادیمیر پوتین لبنان اوکراین اتحادیه اروپا جمهوری چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه

مقام‌های روسیه اعلام کردند اوکراین به چند منطقه در روسیه در ساعات پایانی شب گذشته حمله پهپادی داشت و رسانه‌های روسی نیز گزارش کردند که آتش سوزی در یک پالایشگاه نفت در نزدیکی مسکو رویت شده است.

به گزارش ایسنا، «پاول مالکوف» فرماندار منطقه «ریازان» هم‌مرز با مناطق شمال غربی مسکو گفت در این حملات پهپادی کسی زخمی نشده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانال تلگرامی «Baza» روسیه نیز که با سرویس‌های امنیتی این کشور همکاری دارد گزارش کرد که این حمله به پالایشگاه نفت رایازان بوده است.

این پالایشگاه که به شرکت روس‌نفت روسیه تعلق دارد و توسط آن اداره می‌شود حدود ۵.۸ درصد از نفت خام این کشور را پالایش می‌کند و هدف مکرر حملات هوایی اوکراین است.

فرمانداران مناطق «کرسک» و «ورونژ» در جنوب غرب روسیه هم‌مرز با اوکراین هم گزارش حملات پهپادی را در اراضی خود داده و گفتند این حملات زخمی یا خساراتی نداشته است.

روسیه به ندرت اطلاعاتی در مورد تاثیر کامل حملات اوکراین بر قلمرو و زیرساخت‌های خود افشا می‌کند.

مقامات کی‌یف مدعی‌اند هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی، انرژی و حمل و نقل روسیه، تلاش‌های جنگی مسکو را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زندگی سخت است اما مدیرعاملی سخت‌تر!
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟