Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@00:15:06 GMT

خدیجه؛ نامی محبوب و معروف در کل کائنات

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۱۴۶۰

خدیجه؛ نامی محبوب و معروف در کل کائنات

او اولین کسی است که به اشرف الانبیا و خاتم الاوصیا ایمان آورد و از همه وجودش برای نشر اسلام گذشت و با تربیت "کوثر" خلقت، ام المومنین گردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حضرت خدیجه نخستین فردی بود که به اسلام و پیامبر(ص)  ایمان آورد و همه دارائی های مثال زدنی خود را در راه نشر اسلام در اختیار پیامبر(ص) قرار داد و حامی قدرتمند رسول الله(ص) در میان قریش و دشمنان اسلام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او الگویی در ولایت پذیری و تبعیت عارفانه و عاشقانه از پیامبر گرامی اسلام و تلاش حداکثری برای تامین نظر خاتم انبیین و کسب رضایت حضرت حق بود. آنچه را که رسول الله(ص) می پسندید او نیز همان را می پسندید.

او، نمونه کامل زن مسلمانی عفیفه و وارسته و اجراکننده کلیه فرامین خداوند در جایگاه بلند "زن مسلمان"، "همسر پیامبر"، "کنشگر اجتماعی"، "مادری موفق" در تربیت فرزندانی شاخص و برجسته و "حامی ایثارگر" برای رسول‌الله(ص) و اسلام عزیز بود.

حضرت خدیجه(س) در آن حد از قرب الهی قرار گرفت که خداوند متعال افتخار بی نظیر "مادر صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا" بودن را به او ارزانی فرمود. از شجره طیبه حضرت خدیجه(س)، میوه‌های شیرین امامت به ثمر رسید و او بر همه فضیلت‌های ادیان الهی حق بزرگ دارد.

نتیجه اخلاص این بانوی نمونه اسلام، تکریم و تجلیل خاتم الاوصیاء از او تا آخرین لحظات حیات طیبه نبی مکرم اسلام بود. رحمه للعالمین هرگاه به یاد حضرت خدیجه(س) می‌افتاد، می گریست و از او به جلالت یاد می‌کرد و می‌فرمود که هیچ کس جای حضرت خدیجه(س) را نزد او نمی‌تواند پر کند.  بانویی که بر بشریت حق حیات دارد، چراکه اسلام به عنوان عصاره و جامع کامل ادیان، بسط و گسترش و کمال خود را قدردان این وفادارترین بانو به اسلام و رسوب خاتم است.

درود خداوند بر این بانوی با فضلت اسلام که عاشقاته و عارفانه زیست و مظلومانه دار فانی را وداع گفت و غریبانه نزد امت پیامبر خاتم(ص)، شان ناشناخته دارد.

بانوان امروز کشورمان بیش از هر زمان دیگر تیازمند بازشناخت شخصیت و سبک زندگی این بانوی با کرامت و محبوب پیامبر خاتم(ص) میباشند تا بتوانند مجد دینی و اجتماعی خود را بدست آورند و مربی فرزندانی شوند که افتخارآفرین بمانند میوههای زندگی حضرت خدیجه(س) شوند.

زهرا طبری

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حضرت خدیجه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران ۲ مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089801

دیگر خبرها

  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • سرمربی پرتغالی سپاهان پس از مسلمان شدن چه نامی را انتخاب کرد
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • آندره ویاش بواش رئیس باشگاه پورتو شد
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است