Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: امیدواریم دستور موقت ما در دادگاه CAS پذیرفته شود و اگر نشود، خواستار ابطال رای AFC هستیم.

به گزارش ایلنا، غلامرضا رفیعی در خصوص اقدامات فدراسیون فوتبال پیرامون شکایت از کنفدراسیون آسیا به دادگاه CAS  اظهار داشت: ما از  ابتدای مطرح شدن این مساله از حقوق قانونی خودمان دفاع کردیم و خیلی شفاف به دنبال حق فدراسیون بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال مراحل پیگیری پرونده تا روز دوشنبه به پایان می‌رسد و فکر می‌کنم تا همین چند روز نمایندگان AFC داور خود را انتخاب کنند. قطعا دادگاه ورزش هم «سر داور» را انتخاب می‌کند. ما امیدوار هستیم صرف نظر از هر نتیجه‌ای که رخ بدهد تصمیمی برای مقابله با اقدام AFC داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دادگاه CAS دستور موقف را نپذیرفته است عنوان کرد: اگر این دادگاه بخواهد این کار را انجام بدهد چند شرط دارد. اول باید خسارت مربوط به اجرای حکم را دریافت کند و دوم اینکه باید مطمئن شود حق با شاکی است.واقعیت این است که هنوز CAS تصمیمی در خصوص دستور موقت برای اصل رای نکرده و منتظر هستیم پنل داوری این موضوع را بپذیرد. ما معتقدیم دبیر کل AFC فاقد چنین تصمیمی است که در مورد میزبانی اینمسابقات تصمیم را بگیرد.

رفیعی در خصوص اینکه فدراسیون چه مستنداتی مبنی بر اینکه دبیر کل AFC چنین تصمیمی گرفته است گفت: چیزی که قبل از طرح شکایت و تا همین امروز مسجل شده و دبیر کل در نامه به فدراسیون فوتبال ارسال کرده  این است که آنها معتقدند تصمیم اعطای میزبانی به بحرین توسط دبیر کل اتخاذ شده است.  مساله‌ای که در مورد لیگ قهرمانان آسیا رخ داد در مورد مسابقات مقدماتی جام جهانی اتفاق نیفتاده است و خود ای اف سی هم به این موضوع اذعان کرد. چند سال پیش هم چنین تصمیمی توسط دبیر کل گرفته شد و سایر اعضا تصمیم به ابطال رای او گرفتند.

مشاور حقوقی فدراسیون یادآور شد: فدراسیون فوتبال ایران از ابتدا با این موضوع که میزبانی به یک کشور دیگر داده شود مخالفت کرد و حتی اجماعی بین کشورهای حاضر در گروه C اتفاق نیفتاد. حتی فدراسیون فوتبال ایران حاضر شد برای آنکه حق میزبانی‌اش در ۳ بازی مسابقات مقدماتی ضایع نشود میزبان بقیه بازی‌های گروه C باشد. به همین دلیل است که معقتدیم هیچگونه رای گیری در مورد اعطای میزبانی صورت نگرفته و دبیر کل ای اف سی خودش چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

وی در خصوص اینکه آیا به صدور رای به نفع فدراسیون امیدوار است یا خیر گفت: اولین و مهمترین نکته این است که امیدواریم دستور موقت ما پذیرفته شود که اگر نشود ما خواستار ابطال رای دبیر کل AFC هستیم. ما وقتی شکایت کردیم تکلیف قانونی خود را انجام دادیم. مطمئنا بدون امیدواری تصمیم به شکایت نگرفتیم.

وی در خصوص حذف فوتبال ساحلی ایران از جام جهانی گفت: جام جهانی ۲۰۲۱ در مسکو برگزار می شود. سهمیه کشورهای آسیایی ۳ تیم است اما متاسفانه به دلیل کرونا 2 بار مسابقات قهرمانی آسیا به تعویق افتاد و در نهایت بازی ها لغو شد. ای اف سی قرار بود مکانیزمی را برای انتخاب تیم‌ها اعلام کند و ۳ روز پیش هم نامه‌ای را به فدراسیون ارسال کرد که بر مبنای تیم‌های قهرمان سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ امتیازاتی را ارائه کردند. در نهایت گفتند با این محاسبات تیم ژاپن، امارات و عمان به جام جهانی خواهند رفت. البته ما با بررسی آرشیو و مستندات در کمیته فوتسال متوجه شدیم نحوه محاسبه نادرست و تیم اول ژاپن، تیم دوم ایران، سوم عمان و تیم چهارم امارات است، به همین دلیل شب گذشته هم نامه‌ای را در اعتراض به این تصمیم ارسال کردیم. چیزی که ما در اختیار داریم این است که محاسبات AFC نادرست بوده و منتظر شفاف سازی آنها هستیم.

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: غلامرضا رفیعی فدراسیون فوتبال ایران غلامرضا رفیعی فدراسیون فوتبال ایران فدراسیون فوتبال چنین تصمیمی دستور موقت جام جهانی ابطال رای دادگاه CAS دبیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • اسرائیل تهدید به فروپاشی تشکیلات خودگردان کرد
  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت
  • تهدید رژیم صهیونیستی به انتقام از دادگاه کیفری بین‌المللی
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده