Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شهرستان ورامین گفت: حضرت خدیجه(س)درس ایثار و فداکاری را به مسلمانان تعلیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­ های تهران، آیت الله سید مرتضی محمودی امام جمعه شهرستان ورامین، طی مطالبی که تحت عنوان «پیام جمعه» بیان کرد، گفت: دومین جمعه ماه مبارک رمضان است، ماهی که به برکت روزه داری اسباب تقرب به خداوند مهیا گشته است، روزه ضمن اینکه در سلامت جسم انسان تأثیرگذار است، روح روزه دار را تزکیه کرده و او را از گناه و معصیت دور می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به همین جهت است که در روایات آمده است «روزه سپر از آتش جهنم است:»، همه باید با استفاده از فرصت ماه رمضان و با استغفار و توبه به درگاه خداوند متعال زمینه جلب رحمت الهی را فراهم آورند.

امام جمعه ورامین اضافه کرد: دهم ماه مبارک رمضان سالروز رحلت ام المومنین حضرت خدیجه کبری (س) است، بانویی که کنار پیامبر و همراه رسول الله (ص) بود و با ثروت و نفوذ خود از آن حضرت دفاع کرد، بانویی که درس ایثار و فداکاری را به مسلمانان تعلیم داد و اسلام برای همیشه مدیون اوست، باید متمکنین و ثروتمندان با اقتدای به آن بانوی بزرگوار از فقرا و محرومین دستگیری کرده و برای ترویج دین تلاش کنند.

محمودی گلپایگانی همچنین سالگرد ولادت امام مجتبی (ع) در نیمه ماه رمضان را نیز تبریک گفته و افزود: امیدوارم که از عنایت آن امامی که به کرم و بخشش معروف بود خداوند بلا و بیماری را از کشور و ملت ما دور فرماید.

باسابقه‌ترین امام جمعه کشور به مناسبت سالگرد کشف کودتای طبس و شکست آمریکا در توطئه بر علیه ملت و انقلاب اسلامی گفت: این شکست مفتضحانه از عنایات غیبی پروردگار به ملت ایران بود و خداوند آمریکا را رسوا کرد.

وی افزود: شکست آمریکا در طول بیش از چهار دهه بیانگر عنایت خداوند به ملت ایران است، امروز هم به لطف الهی ملت ایران با رهبر حکیمش با قدرت روز افزون در برابر آمریکا و اسرائیل ایستاده و انشاالله به اهداف نهایی خود خواهد رسید.

پایان پیام/659

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله محمودی امام جمعه ورامین نماز جمعه شهرستان های استان تهران وفات حضرت خدیجه س امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) لرستان، گفت: امام خمینی (ره) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.
حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به ایران و ایرانی هویت داد بلکه به اسلام هویت داد و اسلام و مسلمانان را شخصیت بخشید.
شمسی‌فرگفت: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند را مدیون امام هستند، بنابراین بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد بُردی برای جهان اسلام و ایران است، به ویژه بعد از عملیات وعده صادق این مراسم بیشتر به زیر ذره‌بین می‌رود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی باشکوه برگزار شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان لرستان نیز گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به اندیشه‌های دینی و ذهن‌های بیدار هویت بخشید.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این اندیشه ظلم ستیزانه امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده و نمونه آن حرکت معنادار دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین است که به‌خوبی ثابت می‌کند اندیشه امام در سراسر جهان گسترش یافته است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: سلسله نشست‌های تبیینی جهت بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: در روز چهاردهم خرداد نیز مراسم عمومی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و نظیر این مراسم در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • اینجا به تماشای ایثار بنشینید؛ معلمانی که پیامبر زمان خود شده‌اند
  • معلم، نماد بی بدیل فداکاری برای آموختن
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند/ جایگاه معلم و تعلیم و تربیت از منظر امام رضا(ع)