Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:27:50 GMT

ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام مطالبه‌ای مردمی است

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۲۶۸۲

ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام مطالبه‌ای مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رضوی نسب ظهر آدینه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر روز گذشته سرپرست جدید میراث فرهنگی استان سمنان به شاهرود و بسطام به میزبانی دفتر خود، بیان کرد: حفظ میراث فرهنگی یکی از مهمترین موضوعات مطروحه در این نشست بود.

وی با بیان اینکه ما خواستار ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و ساماندهی به حوزه میراث فرهنگی هستیم و این مطالبه مردم را به مسئولان بیان کردیم، تاکید داشت: انتظار از مسئولان است که به این مطالبه مردمی جامع عمل بپوشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بسطام با بیان اینکه مدافع میراث فرهنگی شهرمان هستیم، گفت: نظام ما بر پایه عدالت است و نباید اجازه داد حس تبعیض در جامعه ایجاد شود و باید برای رفع آن تلاش کرد. گاهی تبعیض واقعی است اما در بسیاری مواقع سوءتفاهم است و با گفتگو روشن می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست جدید میراث فرهنگی استان سمنان پس از انتصاب در نخستین سفر، به بسطام آمد تا از نزدیک در جریان طرح‌های حوزه میراث فرهنگی این شهر نمونه گردشگری قرار گیرد.

کد خبر 5195920

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی سمنان امام جمعه بسطام ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا بوشهر واکسن کرونا گناوه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار حجازی اردبیل زلزله ماه رمضان ۱۴۰۰ ماه مبارك رمضان محدودیت های کرونایی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه