Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ؛ در حالی که اپل روز سه شنبه در حال معرفی جدیدترین سری iPads و iMac‌های پر زرق و برق جدید خود بود، یکی از تأمین کنندگان اصلی آن مورد حمله باج افزاری از سوی یک گروه هک روسی قرار گرفت که ادعا می‌کرد نقشه‌های جدیدترین محصولات شرکت آمریکایی را به سرقت برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

معرفی محصولات 2021 اپل در رویداد Spring Loaded امتناع اپل از پرداخت باج باعث فاش شدن تصاویر محرمانه شد

گروه باج افزار REvil، معروف به Sodinokibi، اوایل روز سه شنبه وبلاگی را در سایت darkweb خود منتشر کرد که در آن ادعا کرده بوند به شبکه رایانه‌ای Quanta Computer Inc نفوذ کرده اند. این شرکت مستقر در تایوان یکی از تأمین کنندگان اصلی اپل است که بیشتر Macbooks تولید می‌کند.  پس از آنکه کوانتا از پرداخت ۵۰ میلیون دلار باج برای داده‌های سرقت شده، امتناع کرد، این گروه شروع به انتشار تصاویر محرمانه از محصولات جدیدی که اپل می‌خواست در رویدادش معرفی کند، کرد.

این گروه اکنون امیدوار است که اپل بتواند تا اول ماه می‌ این ۵۰ میلیون دلار را بپردازد و گفته تا زمانی که اپل کل پول را ندهد به انتشار تصاویر ادامه خواهد داد. کوانتا تأیید کرده که سرور‌های این شرکت مورد حمله قرار گرفته و گفت: "تیم امنیت اطلاعات کوانتا در پاسخ به حملات سایبری به تعداد کمی از سرور‌های کوانتا با کارشناسان خارجی فناوری اطلاعات مشورت کرده و این هک هیچ تاثیر مهمی بر عملکرد تجاری شرکت ندارد ".

اپل به تهدیدها و پرداخت باج توجهی نکرد و این گروه شروع به انتشار تصاویر محرمانه کردند. تصاویر فاش شده توسط REvil تاکنون شامل نقشه‌هایی برای طراحی مجدد iMac اپل است که به تازگی رونمایی شد و هیچ کس خارج از حوزه نفوذ اپل آن را ندیده بود. این تصاویر مربوط به تازه سازی 2020 M1 MacBook Air اپل و یک لپ تاپ هنوز منتشر نشده شامل پورت‌های اضافی مطابق با شایعات موجود در مورد تازه سازی لپ تاپ آینده از اپل است. برخی از تصاویر نیز شامل شماره سریال خاص، اندازه‌ها و جزئیات بسیاری از قسمت‌های داخلی لپ تاپ اپل است. یکی از تصاویر امضای جان آندرادیس، طراح اپل را دارد و تاریخ آن ۹ مارس ۲۰۲۱ است.

حمله به اپل مهم‌ترین هدف گروه REvil 

باج افزار Ransomware نوعی کد مخرب است که به طور معمول داده‌های قربانی یا شبکه رایانه‌ها را رمزگذاری می‌کند. سپس هکر‌ها برای رمزگشایی اطلاعات باج خواهی می‌کنند. اخیراً، باند‌های باج افزار نیز داده‌ها را به سرقت برده و تهدید کرده اند که آن‌ها را منتشر می‌کنند مگر اینکه قربانی هزینه‌ای را پرداخت کند. REvil همان گروهی است که در سال ۲۰۲۰ حمله‌ای علیه یک شرکت حقوقی که ادعا کردند زمانی نمایندگی برخی از شرکت‌های تلویزیونی دونالد ترامپ بود، انجام داد.

در سال ۲۰۱۹، این گروه یک هفته قبل از روز انتخابات به گروهی از کارمندان انتخابات لوئیزیانا نیز حمله کرد. همچنین این گروه در چند ماه گذشته هک‌های مشابهی را بر روی Acer و سایر شرکت‌ها انجام داده است. اما حمله به Quanta به موجب اتصال آن به اپل و احتمال آشکارسازی سخت افزار اعلام نشده توسط اپل، بالاترین هدف گروه را تاکنون نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اپل حمله سایبری باج افزار باج افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است

مرکز نوآوری ربات انسان‌نمای پکن، Tiangong را معرفی کرد؛ ربات انسان‌نمایی که می‌تواند مانند انسان راه برود و با سرعت ۶ کیلومتربرساعت بدود. تیانگونگ اولین ربات انسان‌نمای کاملاً الکتریکی است که به چنین قابلیتی دست پیدا می‌کند.

ربات تیانگونگ با قد ۱۶۳ سانتی‌متر و وزن ۴۳ کیلوگرم به‌گونه‌ای طراحی شده که توانایی دویدن پایدار را دارد. این ربات از چند دوربین و یک واحد اندازه‌گیری اینرسی با دقت بالا (IMU) و حسگرهای سه‌بعدی استفاده می‌کند که امکان درک محیط و مسیریابی دقیق را برای آن فراهم می‌کند.

ربات به حسگرهای نیروی بسیار دقیق برای بازخوردگیری از نیروهای واردشده از جهات مختلف مجهز شده است.

تیانگونگ از روش جدید یادگیری حرکت به‌ نام «یادگیری تقویتی تقلیدی پیش‌بینی‌کننده‌» استفاده می‌کند که نقشی حیاتی در دستیابی به قابلیت دویدن طبیعی ربات ایفا کرده است.

توسعه‌دهندگان بر اهمیت سازگاری تیانگونگ با محیط‌های مختلف تأکید کرده‌اند و گفته‌اند که امکان ارتباط باز و ارتقای سطح عملکرد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ربات میسر است. تطبیق‌پذیری ربات موجب می‌شود که برای کاربردهای مختلفی کاربردی باشد.

تیانگونگ حتی بدون استفاده از «بینایی» خود می‌تواند از روی سطح شیب‌دار و پله‌ها حرکت کند که نشان‌دهنده‌ی قابلیت آن برای سازگاری با محیط‌های متغیر است. علاوه‌بر‌این در برخورد با موانع یا زمین‌های ناهموار، حالت گام‌های خود را تنظیم می‌کند.

معرفی تیانگونگ پیشرفت فراوانی را در توسعه‌ی ربات‌های انسان‌نما نشان می‌دهد. قابلیت این ربات برای دویدن طبیعی، نشان‌دهنده‌ی کاربردهای بالقوه‌ی آن در زمینه‌های مختلف از‌جمله عملیات جست‌وجو و نجات و واکنش سریع و صنعت تولید است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی