Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@22:50:51 GMT

رشد ۱.۲ برابری ارائه خدمات به مادران باردار

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۳۱۰۴

رشد ۱.۲ برابری ارائه خدمات به مادران باردار

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بسیاری از اقدامات حوزه بهداشت این روزها دیده نمی شود زیرا تحت تاثیر کرونا هستیم و این اقدامات زیرِ پوست کرونا در حال انجام است.

به گزارش برنا؛ دکتر علیرضا رئیسی در دیدار با رییس و جمعی از مدیران سازمان بیمه سلامت در محل دفتر معاونت بهداشت بیان کرد: اگر می‌بینید صحبتی از مالاریا، سل، ایدز، تب مالت و سایر مسائل حوزه بهداشت نمی شود به خاطر اینست که تحت کنترل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر رئیسی افزود: در بحث مراقبت‌ها با وجود کرونا، ایران یکی از کشورهای با افتخار است و توانسته خدمات عقب افتاده را جبران کرده یا به حداقل برساند. 

وی ادامه داد: در بعضی بخش‌ها حتی شاهد رشد خدمات هستیم، به طوری که میزان خدمات به مادران باردار در زمان کرونا به ۱.۲ برابر پیش از کرونا رسیده است. 

معاون بهداشت گفت: بهداشت هنوز مطالباتی از بخش‌های مختلف دارد و تنها از سازمان بیمه سلامت است که مطالبه نداریم و این جای تقدیر دارد.

دکتر رئیسی افزود: یکی از اهداف و برنامه های اصلی بهداشت در چهار سال اخیر تقویت نظام شبکه بود که توانستیم شبکه را منسجم تر کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس سامانه هایی که در شبکه داریم تقریبا همه خدمات به روز هستند. 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این‌که روستاها مرزبانان سلامت کشورند، یادآور شد: اگر سطح یک و مراکز پیشگیری در روستاها و شهرها نبودند در پیک ‌های کرونا بیمارستان‌ها به هیچ وجه قادر به پاسخگویی مراجعان نبود و فاجعه رخ می‌داد.

وی اضافه کرد: الان سطح یک بسیار قوی مقابل اپیدمی کرونا ایستاده است و بیشترین حمایت از این اقدام بهداشتی توسط صندوق های بیمه روستایی انجام شده است.

معاون بهداشت ادامه داد: حوزه بهداشت کنترل تمام مرزهای شناخته شده و ناشناخته را بر عهده دارد. در فرودگاه ها، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل عمومی و سایر مناطق به ویژه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها حوزه بهداشت فعالانه حضور دارد.

دکتر رئیسی در پایان گفت: باید قدر این دستاوردها را بدانیم. بهداشت مثل سلامتی و امنیت است که تا زمانی که وجود دارد کسی متوجه حضورش نمی شود ولی وقتی خطری به وجود می‌آید همه متوجه بهداشت می شوند و ما چون تا حالا نگذاشتیم کسی متوجه شود که بهداشت حضور ندارد، لذا قدر این بخش کمتر دانسته شده است. اگر می بینید گاهی به خطا می پرسند پس نقش بهداشت چیست؟ به خاطر همین حضور نامرئی بهداشت در تمام عرصه‌های نظام سلامت است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان باردار رئیسی حوزه بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فتحی آشتیانی، در مراسم گرامیداشت روز روانشناس که در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به ارتباط نزدیک کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: کلینیک‌های مشاوره رز با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده‌اند.

وی افزود: کلینیک‌های رز تا امروز خدمات بسیار خوبی در حوزه مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ارائه کرده‌اند.

فتحی آشتیانی از همکاری بیش از هزار روانشناس و مشاور در قالب کلینیک‌های راه زندگی خبر داد و اضافه کرد: این اتفاق خوبی است که سبب گسترش خدمات مشاوره و ارتقای سطح بهداشت روحی و روانی اقشار کم برخوردار شده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خاطرنشان کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هرگونه کمکی که کمیته امداد در حوزه تخصصی این سازمان نیاز داشته باشد، آمادگی همکاری دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز مشاوره راه زندگی در مراکز استان‌ها تاکید کرد: در هر کلینیک تعدادی از مشاوران و روانشناسان در حال ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف کمیته امداد هستند.

فتحی با بیان اینکه تعرفه خدمات مشاوره برای خانواده‌های نیازمند بالا است، گفت: این خدمات در مراکز کلینیک رز به صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

کد خبر 6091485

دیگر خبرها

  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟