Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@06:02:12 GMT

اسیدپاشی به یک دختر دانشجوی مسلمان در نیویورک

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۳۳۲۰

اسیدپاشی به یک دختر دانشجوی مسلمان در نیویورک

پلیس شهر نیویورک در حال تحقیق و بازجویی درباره مردی است که به اسیدپاشی روی صورت یک دانشجوی دختر مسلمان ۲۱ ساله متهم است.

پایگاه اینترنتی شبکه خبری ان بی سی نیوز گزارش داد،«نافعه اکرام» که پاکستانی الاصل و دانشجوی پزشکی است؛ ۲۱ سال سن دارد. او حدود ۱۵ روز پیش، درحالی که با مادر خود مشغول قدم زدن در خیابان شهر "لانگ آیلند" در ایالت نیویورک بود مورد حمله قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس برای پیدا کردن مظنون مبلغ ۱۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

گفته می‌شود جراحاتی که اسید بر روی دستان، گردن و صورت این دختر مسلمان ایجاد کرده بسیار شدید است و ممکن است به نابینایی او منجر شود.

بر اساس بیانیه شاخه شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR-NY) نیویورک، «نافعه اکرام» پس از حمله ۱۷ مارس، ۱۵ روز را در بیمارستان گذراند.در این بیانیه آمده است، اکرام که دانشجوی دانشگاه هوفسترا در نیویورک است، حدود ساعت ۸:۳۰ دقیقه شب {به وقت محلی} در حال بازگشت به خانه خود بود که فردی ناشناس به سمت او دوید و به صورتش اسید پاشید.

براساس این بیانیه، اکرام بلافاصله پس از این حادثه از ناحیه صورت، گردن و دستانش احساس درد شدید کرد و با فریاد زدن، درخواست کمک کرد که فریادهایش باعث ورود اسید به دهانش شد و راه تنفسش را مسدود کرد.

طبق گزارش مرگز «گوفاندمی» (GoFundMe)، والدین این دختر دانشجو برای کمک کردن به او به سمتش دویدند و در این فرایند دستهایشان دچار سوختگی شد. در کلیپ ویدئویی منتشر شده از این حادثه مهاجم با دستکش دیده می‌شود. این تصاویر نشان می‌دهد که فرد مهاجم به خوبی از خطر اسید اطلاع داشته است و اگر این اسید به ریه‌های اکرام وارد می‌شد و یا این که والدینش با ۹۱۱ تماس نمی‌گرفتند، او جانش را از دست می‌داد.

اداره پلیس شهرستان ناسائو گفت که به هر کسی که بتواند مظنون را شناسایی کند یا اطلاعاتی بدهد که به دستگیری وی منجرشود، پاداش ۱۰، ۰۰۰ دلاری می‌دهد. پلیس گفت، این مرد ۶ فوت (حدود ۱۸۰ سانتی متر) قد دارد و لاغر اندام است و با نیسان آلتیما قرمز رنگ از صحنه گریخته است.

بر اساس بیانیه شاخه شورای روابط آمریکایی-اسلامی و گزارش مرکز «گوفاندمی»، اکرام از ناحیه صورت، چشم، سینه و بازو دچار سوختگی شدید شده است. در زمان وقوع این حمله، او لنز بر چشم داشته است که در چشمانش سوخته است و معلوم نیست که آیا او دوباره قادر به دیدن خواهد بود یا نه. به گفته شاخه شورای روابط آمریکایی-اسلامی نیویورک، «مرکز گوفاندمی» که برای پوشش صورتحساب و هزینه‌های پزشکی {در اینگونه موارد} راه اندازی شده است، بیش از ۳۴۰ هزار دلار کمک جمع آوری کرده است.اکرام همچنین قصد داشت وارد رشته پزشکی شود.

در بیانیه‌ای از دانشگاه هوفسترا آمده است که این دانشگاه «از این حمله هولناک شوکه شده است و با نافعه، خانواده و دوستانش همدردی می‌کنیم.»
در ایندر بیانیه آمده است: «ما متعهد هستیم که روند بهبودی نافعه از او حمایت کنیم و از هر طریقی که مفید باشد در این روند همکاری و آن را تسهیل خواهیم کرد.»

احمد محمد مدیر حقوقی شاخه شورای روابط آمریکایی-اسلامی در نیویورک گفت: «این سازمان از وحشی گری این جنایت ناراحت و شوکه شده است و مأموران قانون باید برای دستگیری مظنونان همه کار‌ها را انجام دهد. جامعه ما سزاوار امنیت است. در میان افزایش جنایت‌های ناشی از نفرت که در این ایالت افزایش یافته است، مهم است که این اسیدپاشی توسط یک فرد ناشناس به عنوان یک جرم احتمالی ناشی از نفرت بررسی شود.»
گروه ویژه جرایم ناشی از نفرت نیویورک روز پنجشنبه به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد./ خبرگزاری صداوسیما

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم».

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود».

وی ادامه داد: «هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر شد».

همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم».

این بیانیه افزود: هدف قرار دادن این کشتی پس از نقض تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفت.

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد
  • حمله پلیس به محل تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»
  • حمله با گازاشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • فیلم/ برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد