Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب مرادی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا نایب قهرمان شد اما نتواست حداکثر امتیاز لازم برای کسب سهمیه المپیک را بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفتمین روز از مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا با برگزار رقابتهای دسته 96 کیوگرم دنبال شد. در این دسته سهراب مرادی بعد از قریب به دو سال دوری در یک میدان رسمی روی تخته رفت و وزنه زد تا شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک امتحان کند اما بازشگت دوباره سهراب به تخته خوش یمن نبود و او در نهایت موفق به کسب امتیازات لازم نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی البته در این مسابقات نقره گرفت نقره ای که هیچ ارزشی برای او نداشت چرا که هذف کسب امتیازات لازم برای المپیک بود که میسر نشد.

عملکرد مرادی در این مسابقات به شرح زیر است:

*حرکت یک ضرب

مرادی در اولین حرکت یک ضرب، ۱۷۰ کیلوگرم را به خوبی بالای سر برد.  او در حرکت دوم برای مهار وزنه ۱۷۴ کیلوگرم روی تخته آمد که این وزنه را انداخت. این اتفاق در حالی بود که بین حرکت اول و دوم او فاصله زیادی افتاد و حتی یکبار اشتباه روی تخته آمد و برگشت.

در حرکت سوم دوباره پشت وزنه ۱۷۴ کیلوگرم قرار گرفت که این بار موفق شد این وزنه را مهار کند.

سهراب با جن پو چن از چین تایپه برای کسب عنوان بهترین وزنه بردار آسیا و گرفتن سهمیه المپیک رقابت داشت اماوزنه بردار تایپه ای در حرکت اول، دوم و سوم ۱۷۰ کیلوگرم را انداخت و از جدول یک ضرب و مجموع مسابقات حذف شد و از همین رو نتوانست برای کسب سهمیه المپیک بگیرد.

تائو تیان رقیب نامدار مرادی از چین نیز در این مسابقه حضور داشت که البته مرادی به فکر رقابت با او نبود. تیان رکورد ۱۷۵ در یک ضرب را ثبت کرد.

*حرکت دوضرب

مرادی در اولین حرکت دوضرب ۲۱۰ کیلوگرم را مهار کرد. مرادی که به دنبال افزایش رکورد مجموع خود بود در دومین حرکت پشت  وزنه ۲۲۰ کیلوگرم قرار گرفت اما وزنه را از پشت سر انداخت.

مهار وزنه ۲۲۰ کیلوگرم برای مرادی بسیار مهم بود و در حرکت سوم که روی تخته آمد اما باز هم این وزنه را انداخت و هر چند نقره دوضرب  و مجموع را گرفت اما نتوانست حداکثر امتیازی که برای کسب سهمیه المپیک لازم داشت را کسب کند.

ئذ پایان رقابتهای این وزن سهراب  رکورد ۱۷۴ یک ضرب، ۲۱۰ دوضرب  و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و در آسیا صاحب برنز یک ضرب، نقره دوضرب  و نقره  شد.

سهراب مرادی در پایان رقابتهای دسته 96 کیلوگرم رکورد مجموع ۳۸۴  کیلوگرم را به ثبت رساند و ۹۵۲.۵۶۹ امتیاز کسب کرد. سهراب  رکورد ۱۷۴ یک ضرب، ۲۱۰ دوضرب  و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم را به ثبت رساند و در آسیا صاحب برنز یک ضرب، نقره دوضرب  و نقره  شد. او مجموع امتیازات خود را به عدد ۳۰۸۹ رساند. او توانست از کیانوش رستمی و وزنه بردار چین تایپه پیش بیفتد اما همچنان در رقابت با وزنه بردار قرقیز عقب است.

در حال حاضر  امتیاز وزنه بردارقرقیز ۳۲۱۸، چین تایپه ۳۰۶۶ و کیانوش رستمی ۳۰۱۴ است. 

شانس سهراب مرادی برای کسب سهمیه المپیک ابتدا به عملکرد وزنه بردار قرقیزستان دارد که فردا در دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه می زند و مشخص می شود تا چه اندازه از لحاظ امتیازی عقب می ماند و سپس اینکه باید در گزینشی المپیک کلمبیا به رکورد مد نظر می رسد یا خیر.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: برای کسب سهمیه المپیک سهراب مرادی وزنه بردار روی تخته یک ضرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟

برخی از کشتی‌گیران کشورمان با ملیت دیگر در انتخابی المپیک پاریس مبارزه خواهند کرد.

به گزارش فارس، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جام هنری دگلان فرانسه در حالی بهمن ماه سال گذشته برگزار شد که چند کشتی‌گیر ایرانی با ملیت‌های مختلف موفق به کسب مدال شدند.

محمد متقی‌نیا ملی‌پوش اسبق ایران و دارنده مدال برنز جوانان جهان کشتی‌گیر ایرانی بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم برای اسپانیا کشتی گرفت و صاحب مدال طلای این مسابقات شد.

اتحادیه جهانی کشتی اسامی شرکت‌کنندگان در آخرین رویداد کسب سهمیه المپیک را اعلام کرده که نام متقی‌نیا در وزن ۷۴ کیلوگرم به چشم می‌خورد. وی در این رویداد انتخابی برای تیم‌ملی اسپانیا مبارزه خواهد کرد.

در کشتی فرنگی نیز نیکولای محمدی در وزن ۶۰ کیلوگرم برای دانمارک در این انتخابی و برای کسب سهمیه کشتی می‌گیرد.

آرش یوشیدا هم کشتی‌گیر دورگه تیم ملی ژاپن است که در ۹۷ کیلوگرم در ترکیه برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهد کرد. وی در انتخابی قاره آسیا مقابل امیرعلی آذرپیرا مغلوب شد و به سهمیه نرسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران