Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:45:47 GMT

بهسازی اطراف «صوفی‌چای» مراغه بار دیگر در کانون توجه قرار می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۳۷۳۴

بهسازی اطراف «صوفی‌چای» مراغه بار دیگر در کانون توجه قرار می‌گیرد

‍‍‍‍‍‍

«شهرام مروتی» روز جمعه در حاشیه بازدید «علی علیزاده» نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای پنجم مراغه از پروژه‌های توسعه شهری به خبرنگار ایرنا افزود: بهسازی اطراف صوفی‌چای به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های گردشگری مراغه همواره طی سال‌های اخیر مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه عملیات اجرایی این پروژه در ۶ ماهه دوم سال جاری آغاز شود، اظهار داشت: از دیگر پروژه‌های سال‌جاری شهرداری مراغه در محور گردشگری می‌توان به توسعه و تکمیل مقبره اوحدی اشاره کرد که در صورت اجرا به یک مجموعه بی‌نظیر تبدیل خواهد شد.

به گفته «مروتی» تملک املاک باقیمانده در محدوده مقبره اوحدی و ادامه عملیات اجرایی توسعه در این پروژه مورد توجه شهرداری قرار دارد.

سرپرست شهرداری مراغه به برنامه‌ریزی برای احیای پارک معلم هم اشاره کرد و افزود: این پارک متاسفانه به علت نبود روشنایی و دسترسی نامناسب تا حدودی به پارک نیمه‌فعال تبدیل شده است و در تلاش هستیم تا امسال آن را هم احیا کنیم.

«مروتی» اضافه کرد: امسال اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان برای احیای پارک معلم مراغه در نظر گرفته شده است و در نظر داریم تجهیزات روشنایی و تاسیسات لازم را تهیه و در تابستان سال‌جاری، پارک معلم را به طور کامل به بهره‌برداری برسانیم.

وی تاکید کرد: پروژه‌های عمران شهری صرفا احداث پروژه‌های جدید نیست بلکه احیای پروژه‌های قبلی و نگهداری و ساماندهی آنها قسمتی از برنامه عمرانی شهرداری در سال ۱۴۰۰ است.

وی به پروژه‌های مسیرگشایی شهرداری هم اشاره کرد و افزود: بلوار ۴۵ متری سردار شهید سلیمانی و مسیر ۳۵ متری الغدیر به رسالت از جمله پروژه‌هایی است که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی اجرای پروژه ۴۵ متری سردار شهید سلیمانی به طول ۱.۵ کیلومتر که ترافیک میدان مادر را به میدان سهند منتقل می‌کند، بعد از شهادت سردار دلها آغاز شد و طی ماه‌های آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: پروژه ۳۵ متری الغدیر به رسالت هم که یک پروژه مسیرگشایی محسوب می‌شود و شهرک‌های اقماری مراغه را به یکدیگر متصل می‌کند، حدود ۲.۲ کیلومتر طول دارد که در نوع خود از اهمیت ویژه برخوردار است و امسال افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال عملیات اجرایی برخی از پروژه‌ها هم در حوزه توسعه معابر از جمله خیابان ۵۵ متری ورودی گلشهر و ۶۰ متری عشرت‌آباد آغاز می‌شود.وی اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۰ شهرداری را بر اساس بودجه‌بندی حدود ۸۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان از آن به آسفالت معابر اختصاص می‌یابد، حدود ۱۳ میلیارد تومان در پروژه‌های ۳۵ متری الغدیر به رسالت و ۴۵ متری سردار شهید سلیمانی صرف می‌شود و مابقی آن در سایر پروژه‌های توسعه معابر هزینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا اصلاح بودجه‌بندی و تعیین آن بر اساس سرانه شهروندان به جهش بودجه مصوب سالانه شهرداری مراغه و در نهایت به گسترش فعالیت‌های عمرانی شهرداری طی سال‌های اخیر منجر شده است و آن را باید یکی از دستاودرهای شورای پنجم و سرپرست فعلی شهرداری دانست زیرا وی طی روند اصلاح بودجه در سمت معاونت اداری و مالی شهرداری قرار داشت و در نهایت نیز بودجه شهرداری مراغه در سایه خلاقیت وی و اعضای شورای پنجم تحقق یافت.

رودخانه صوفی‌چای که با نام رودخانه گپی‌چای نیز شناخته می‌شود، با ۷۰ کیلومتر طول، از دامنه‌های غربی کوه سهند سرچشمه می‌گیرد و با عبور از غرب شهر مراغه و جنوب شهر بناب، ۱۲ هکتار از باغ‌ها و زمین‌های زراعی را در مسیر خود آبیاری می‌کند و سرانجام به دریاچه ارومیه می‌ریزد.

سد علویان روی این رود ساخته شده است و با برخورداری از مناظر بکر در فاصله سه کیلومتری از مراغه قرار دارد. 

برچسب‌ها شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه شهرداری مراغه آذربایجان شرقی مراغه اخبار کنکور شهرداری مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،محمد هادی‌زاده اظهار کرد: پروژه پوشش بتنی کانال انتقال آب (لاینینگ) به طول 6 هزار و 500 متر با اعتبار 50 میلیارد ریال در اراضی شالیزاری 18 روستای شهرستان آمل در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره با نظارت مستمر کارشناسان امور فنی و زیربنایی این مدیریت بر اجرای این طرح، تصریح کرد: این طرح تاکنون به طول هزار و 250 متر با هزینه 8.5 میلیارد ریال در روستاهای کمدره، لتی‌کلا، پولیکیاده و چنگمیان اجرا و نیز در روستاهای شهنه‌کلا، پاشاکلا، اسکی‌محله، تازه‌آباد و نوآباد این شهرستان در دست انجام است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و اعتلای کشاورزی، رسیدن به اهداف سازمانی، توسعه بخش کشاورزی، امنیت غذایی و تحقق شعار سال استفاده می شود، گفت: احداث پوشش بتنی کانال های انتقال آب، نقش تعیین کننده‌ای در بهبود راندمان آبیاری، کاهش هدر‌رفت و مدیریت توزیع آب و جلوگیری از رشد علف‌های هرز خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • افتتاح کارگاه کامپیوتری هنرستان فنی شهید شکاری مراغه
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل