Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@20:23:52 GMT

آیا کرونا ضعیف می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۴۲۸۷

بررسی های جدید در مورد ویروس کرونا نشان دهنده واقعیت های جدیدی است. خبرگزاری میزان – بررسی‌های جدید ویروس شناسان نشان می‌دهد که ویروس «کووید -۱۹» برخلاف انتظار‌ها نه از بین می‌رود و نه ضعیف می‌شود؛ همه باید منتظر انواع جهش یافته جدید این ویروس باشند.   به گزارش «scilog»، بررسی‌های جدید ویروس شناسان نشان می‌دهد گذشت زمان سبب ضعیف‌تر شدن ویروس کرونا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در حالی که از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا، پیش بینی می‌شد که ویروس این بیماری مانند ویروس آنفلوآنزا جهش پیدا کند، اما تعداد جهش‌های کووید ۱۹ تا این حد قابل پیش بینی نبود.   تا پایان سال ۲۰۲۰ تنها ۲ مورد جهش کرونا گزارش شده بود، اما به ناگهان انواع جهش یافته بی شماری ظاهر شدند.   تاکنون ۳۰ مورد جهش یافته ویروس کرونا کشف شده اند که سبب کاهش اثربخشی واکسن‌های موجود نیز شده اند.   براساس بررسی‌های انجام شده این ویروس هر ماه، یک تا ۲ بار جهش می‌یابد.   هنوز مشخص نشده که این انواع جهش یافته ریشه مشترکی دارند یا خیر.   برخی از گزارش‌ها می‌گویند که این نوع ویروس در بدن افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف فرصت بهتری برای جهش یافتن دارند و این افراد میزبانان بهتری هستند.  بیشتر بخوانید: کشف ۷ نوع جهش یافته ویروس کرونا در آمریکا نگاهی به جهش کرونا در انگلیس و مشخصات آن اما آنچه که قطعی به نظر می‌رسد گذشت زمان سبب ضعیف‌تر شدن ویروس کرونا نمی‌شود و احتمالا تا ۳ سال دیگر به همین منوال به زندگی خود ادامه می‌دهد.   اکنون باید به نسل‌های بعدی واکسن کرونا به موازات افزایش اطلاعات دقیق در مورد این بیماری امیدوار بود.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا حوادث بین الملل کرونا ویروس کرونا جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیک بخت ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تسهیل‌گران و مجریان شهرستان‌های هدف بنیاد علوی در استان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمون، ارزیابی شایستگی و مصاحبه تخصصی و فنی توسط بنیاد علوی انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی بیان داشت: تدوین سند توسعه استان در بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای توانمندسازی مناطق محروم استان انجام می‌شود.

نیکبخت اظهار داشت: توسعه و ارتقای سلامت در استان با اقدامات پیشگیرانه و حضور مؤثر و اهرمی در توسعه نوآوری‌های نوین سلامت اقشار ضعیف، در دستور کار مجموعه‌ی بنیاد علوی است و سومین مأموریت بنیاد، ارتقای عدالت آموزشی با تاکید بر جمعیت دانش آموزی و تأمین شرایط خاص برای استعدادهای برتر اقشار ضعیف جامعه است.

کد خبر 6089874

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • شوخی روی کین با هالند: حالا به سطح چمپیونشیپ رسید!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمیته فوتسال مقصر بازی‌های ضعیف تیم ملی است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد