Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:45:45 GMT

کشت نشاء پیاز برای اولین بار در کردستان

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۴۶۰۱

کشت نشاء پیاز برای اولین بار در کردستان

ایسنا/کردستان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد که برای اولین بار در کردستان تعداد ۶ هزار و ۳۳۵ عدد نشاء پیاز در داخل سینی و در گلخانه تولید شد.

حیدر مرادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تولید نشاء پیاز برای اولین بار در کردستان اظهار کرد که در سال زراعی جاری برای اولین بار در استان کردستان تعداد ۶ هزار و ۳۳۵ عدد نشاء پیاز در داخل سینی و در گلخانه تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که این طرح در سطح ۱۰ هکتار از اراضی زراعی استان به صورت الگوئی اجرا و از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی استان تامین اعتبار گردیده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد که کشت مستقیم بذر پیاز در استان مرسوم است اما در این روش تهیه بستر مناسب و بموقع، استقرار بذر جوانه زده و کنترل علف های هرز ابتدای فصل و در مراحل ابتدای رشد پیاز، از اهم مشکلات کشت مستقیم بذر است.

وی عنوان کرد که در روش کشت نشاء کشاورز فرصت کافی جهت تهیه بستر مناسب پیدا کرده و نشاء کشت شده به آسانی و به سرعت در زمین اصلی استقرار پیدا می‌کند که با تهیه بستر مناسب برای بذر و بکار بردن علف کش های پیش رویشی تراکم علف‌های هرز در مزرعه کاهش یافته و هزینه کارگری و کنترل شیمیایی علف های هرز  کاهش می یابد.

مرادی در پایان یادآور شد که از طرفی اجرای کشت نشاء باعث کاهش مصرف آب تا ۳۰۰۰ متر مکعب به ازای هر هکتار شده و هزینه های تولید، مصرف سموم شیمیایی، آلودگی‌های زیست محیطی را کاهش و در نهایت درآمد کشاورز افزایش می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد كشاورزي برای اولین بار نشاء پیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،کارشناس امور باغداری جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:این میزان گلخانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.
عبدالله جعفری صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه را از مهمترین اهداف احداث گلخانه دانست.
وی میگوید: با بهره‌برداری تولید در این سطح گلخانه در استان، به ازای هر هکتار ۱۲ نفر به صورت مستقیم صاحب شغل خواهند شد.
هم اکنون بیشترین میزان تولید محصولات گلخانه‌ای مربوط به گوجه فرنگی است و ۱۴ واحد گلخانه در استان به کشت این محصول می‌پردازند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • نشاء شالی در گلستان
  • کردستان، مهد هنر نازک کاری
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان