Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل رویترز یافته‌های این بررسی که دانشمندان در دانشگاه آکسفورد انجام داده‌اند، نشان می‌دهد نوزادانی که از مادران مبتلا به کرونا به دنیا می‌آیند، سه برابر بیشتر در معرض خطر عوارض شدید پزشکی قرار می‌گیرند.

زنان باردار مبتلا به کووید-۱۹ هم در معرض خطر بیشتر عوارضی مانند زایمان زودرس، فشار خون بالا همراه با خطر نارسایی اندام‌های حیاتی، نیاز به بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ احتمالی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آریس پاپاجورجیو، یکی از از سرپرستان این بررسی و استاد پزشکی جنینی در دانشگاه آکسفورد گفت: «زنان مبتلا به کووید-۱۹ نسبت به زنان باردار بدون ابتلا به این بیماری با احتمال بیش از ۴۰ درصد بیشتر ممکن است دچار عوارض بارداری شوند.

این بررسی در بیش از ۲۱۰۰ زن باردار در ۱۸ کشور انجام شده است که در آن هر زن باردار مبتلا به کووید-۱۹ با دو زن غیر مبتلا که در همان زمان و در همان بیمارستان زایمان کرده‌اند، مقایسه شده‌اند.

یافته‌های این بررسی که در ژورنال پزشکی JAMA Pediatrics منتشر شده است، همچنین نشان داد که زایمان از راه سزارین با افزایش خطر عفونت نوزادان با ویروس کرونا همراهی دارد.

اما به گفته این دانشمندان به نظر نمی‌رسید تغذیه نوزاد با شیر مادر خطر دچار شدن نوزادان به کووید-۱۹ را بالا ببرد.

کد خبر 596936 برچسب‌ها زنان - حاملگی كروناويروس نوزاد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فشار خون زنان حاملگی كروناويروس نوزاد کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد عجیب به ستاره چلسی: به یونایتد برو!

به گزارش "ورزش سه"، تیاگو سیلوا در پنجره نقل و انتقالات تابستانی 2020 به عنوان بازیکن آزاد به چلسی پیوست و از آن زمان تا به حال توانسته است عملکرد خوبی را در این تیم به نمایش بگذارد و بازوبند کاپیتانی را هم به بازو ببندد.

این بازیکن که در سپتامبر سال جاری میلادی 40 ساله خواهد شد پس از پایان مهلت قراردادش با چلسی در انتهای این فصل از این باشگاه جدا می‌شود تا به فوتبال برزیل برگردد و چند روز قبل هم این موضوع را به صورت رسمی با انتشار ویدیویی اعلام کرد.

اما لاورنسون اظهارات جالبی را درباره توانایی‌های این ستاره برزیلی مطرح کرده است:« می‌توانم تصور کنم که تیاگو سیلوا در تابستان به باشگاه لیگ برتری دیگری برود اما تنها موضوعی که وجود دارد این است که باید در دفاع سه نفره بازی کند. تیم‌هایی با این سبک هستند و او نشان داده است که هنوز می‌تواند بازی کند.

فکر می‌کنم چند باشگاه لیگ برتری هنوز در حال بررسی شرایط او هستند، حتی با این وجود که فقط یک سال او را به خدمت بگیرند. می‌توانم او را در یونایتد تصور کنم چون خرید بسیار خوبی برای آنها خواهد بود و هنوز بازیکن درجه یکی است و یونایتد که در این فصل مدافع میانی خوبی نداشته است باید این موضوع را در نظر بگیرد.»

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • هجوم هواداران رودا کرکراد به زمین مسابقه با تصور صعود به لیگ برتر هلند! / فیلم
  • پیشنهاد عجیب به ستاره چلسی: به یونایتد برو!
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • جزئیات بیشتر از گم شدن یسنا کوچولو/ دختر ۴ ساله دزدیده شده بود؟
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید