Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@13:24:12 GMT

وزرای خارجه ترکیه و امارات تلفنی گفتگو کردند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۵۱۵۹

وزرای خارجه ترکیه و امارات تلفنی گفتگو کردند

به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از دیلی صباح، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در تماسی تلفنی، فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی تبریک گفت.

این برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ است که مقامات دو کشور در این سطح با یکدیگر گفتگو می‌کنند.

پیشتر در ماه میلادی ژانویه، یک دیپلمات سابق امارات از قصد این کشور برای عادی سازی رابطه با ترکیه خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چاووش اوغلو هم در ماه مارس گذشته در سخنانی گفت که ترکیه تمایل به بهبود روابط با کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به خصوص عربستان سعودی و امارات دارد و مانعی بر سر کنار گذاشتن اختلافات نمی‌بیند.

حمایت ترکیه از اخوان المسلمین یکی از دلایل اختلاف این کشور با امارات عنوان می‌شود. ترکیه، همزمان، ابوظبی را به حمایت از پ ک ک متهم می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز دهم رمضان رستم قاسمی وزیر خارجه ترکیه امارات متحده عربی گروه های شغلی ماه رمضان غنی سازی اورانیوم سردار حجازی دعای روز دهم رمضان رستم قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم

وزیر خارجه ترکیه نوشت: مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به اظهارات مقامات اسرائیلی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: امروز دیگر نقاب از چهره سیاستمداران اسرائیلی که اقدام به گستاخی علیه رهبر کشورمان کرده اند، برداشته است. مشتاقانه منتظر روزی هستیم که عاملان قتل عام ملت فلسطین در مقابل قانون جواب پس بدهند.

وی در حساب خود در فضای مجازی نوشت: ترکیه در کنار ملت فلسطین قرار دارد و به تلاش برای محاکمه عاملان قتل عام مردم غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: مقامات اسرائیل به زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و ارزش های انسانی ادامه می دهند که این موضوع از سوی افکار عمومی جهانی محکوم می شود.

همچنین فیدان در دیدارش با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی در ریاض عربستان، بر پایان هرچه سریعتر قتل عام در غزه و لزوم فشار بر اسرائیل تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت وگو کردند
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان