Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@03:43:24 GMT

سقوط بیت کوین به خاطر برنامه مالیاتی بایدن

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۵۳۷۳

سقوط بیت کوین به خاطر برنامه مالیاتی بایدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه متحمل ضررهای سنگینی شدند زیرا نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن، برای افزایش مالیات بر سود سرمایه، مانع سرمایه گذاری در دارایی‌های دیجیتال خواهد شد پیش آمد.

گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت بایدن در حال برنامه‌ریزی تغییرات پیشنهادی در قانون مالیات ایالات متحده است، از جمله برنامه‌ای برای افزایش تقریباً دو برابری مالیات بر سود سرمایه تا ۳۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶٪ منتشر برای افرادی که بیش از ۱ میلیون دلار درآمد دارند شنیده شده است.

بیت‌کوین، بزرگترین و محبوب‌ترین رمزارز رایج، با ۵٪ افت به ۴۸۸۸۶۷ دلار رسید؛ این اولین بار از اوایل ماه مارس است که نرخ این ارز دیجیتال به زیر ۵۰۰۰۰ دلار رسیده، در حالی که رقبای کوچکتر مانند Ether و XRP حدود ۷٪ سقوط کردند.

برنامه‌های مالیاتی بازارها را متزلزل کرده و سرمایه‌گذاران وادار به ثبت سود سهام و سایر دارایی‌های ریسک‌پذیر شدند، سرمایه‌هایی که به امید بهبود اقتصادی کامل جمع شده‌اند. 

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «بیت کوین امروز پس از آنکه رئیس جمهور بایدن اعلام کرد که می‌خواهد مالیات بر سود سرمایه خود را افزایش دهد،سقوط کرد. اکنون چه این اتفاق بیفتد و چه نه، بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت کوین اگر در طی سال گذشته روند خود را حفظ کرده باشند، احتمالاً سودهای قابل توجهی کسب می‌کنند.»

وی افزود: «من کاملاً معتقد هستم که تنظیم بازار توسعه یافته و یا مالیات همچنان پاشنه آشیل بازار رمزارزها هستند.»

بیت‌کوین اگرچه از ابتدای سال  ۶۵٪ افزایش داشت اما ۱۵٪ افت کرده است؛ اتر نیز بیش از ۱۰ درصد در روز گذشته سقوط کرد و به نرخ پایین ۲۲۱۰۷ دلار رسید در حالیکه روز قبل به رکورد ۲۶۴۵.۹۷ دلار صعود کرده بود.

در حالی که رسانه‌های اجتماعی از صدمه این طرح به ارزهای رمزپایه نوشتند و سرمایه‌گذاران انفرادی از ضرر و زیان شکایت داشتند، برخی از معامله‌گران و تحلیلگران گفتند که احتمالاً افت‌ها موقتی است.

رود فلتکمپ، مدیر عامل شرکت معاملات رمزنگاری خودکار، گفت: «من فکر نمی‌کنم برنامه‌های مالیاتی بایدن تاثیری زیادی در بیت‌کوین داشته باشد. بیت‌کوین برای مدتی طولانی است که افزایش یافته و طبیعی است که شاهد ثبات باشیم. معامله‌گران به راحتی سود خود را دریافت می‌کنند.»

سهام رمزارز کوین بیس نیز در معاملات پیش از بازار ایالات متحده در حدود ۴٪ کاهش یافت و به ۲۸۲ دلار رسید، که پایین‌ترین سطح از زمان معرفی آن در اوایل ماه جاری است. 

محبوبیت رمز ارز ها در وال استریت آینده دلار را متاثر خواهد کرد؟

کد خبر 596893 برچسب‌ها رمزارز اقتصاد آمریکا مالیات ارز دیجیتال بیت‌کوین سرمایه‌ گذاری جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رمزارز اقتصاد آمریکا مالیات ارز دیجیتال بیت کوین سرمایه گذاری جوزف بایدن بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه

قیمت رمزارز‌ها در اولین روز از ماه می‌میلادی و در بحبوحه فروش گسترده‌تر بازار به شدت کاهش یافت. افزایش نگرانی‌ها در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره و همچنین دستگیری مدیرعامل صرافی بایننس، دو علت این ریزش دست‌جمعی رمزارز‌ها بود.

به گزارش اکوایران، سومین روز متوالی افت بیت‌کوین در حالی به ثبت رسیده که این رمزارز در ماه آوریل بدترین عملکرد ماهانه خود را از اواخر سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند. بازدهی منفی ۱۸ درصدی بیت‌‎کوین در یک ماه اخیر موجب شده تا میزان رشد قیمت آن از ابتدای سال ۲۰۲۴ به کمتر از ۳۵ درصد برسد. این در حالی است که بازار‌ها در انتظار تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و داده‌های کلیدی بازار کار ایالات متحده هستند.

ارزش پرمعامله‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان در یک هفته اخیر نزدیک به ۱۵ درصد کاهش یافته، چرا سرمایه‌گذاران بعد از صعود دیوانه‌وار بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار دلار اقدام به سیو سود و فروش آن کردند.

در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۵۶ هزار دلاری معامله می‌شود که حدود ۱۰ درصد کمتر از قیمت روز گذشته آن است. این کمترین قیمت از اواخر فوریه است. البته این افت قیمت تنها محدود به بیت‌کوین نبود و اتریوم هم با بیش از ۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸۴۰ دلار در حال معامله است. در حال حاضر ارزش جهانی بازار رمزارز‌ها ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار است که افتی ۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. با این حال حجم معاملات ۲۴ ساعته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بنابر عقیده تحلیلگران، انتظار نمی‌رود فدرال رزرو بعداً تغییری در نرخ بهره ایجاد کند، اما این دیدگاه در بین سرمایه گذاران ریشه دوانده است که بانک مرکزی ممکن است به هیچ وجه نرخ بهره را در سال جاری کاهش ندهد و ضربه‌ای به دارایی‌های حساس به نرخ بهره مانند ارز‌های دیجیتال، سهام و اوراق قرضه یا حتی کالا‌های اساسی وارد کند.

دیگر خبرها

  • مستندی جدید درباره ظهور و سقوط WCW ساخته خواهد شد؛ چه کسی WCW را کشت؟
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال