Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه تأکید کرد: دستگاه قضایی خود را موظف می‌داند تا بستر لازم برای دسترسی سریع و آسان مردم از جمله شهروندان ایرانی در خارج کشور به حقوق خود را فراهم آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برای اجرای مفاد سند تحول قضایی و تأکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم میدان‌داری دستگاه قضایی در استیفای حقوق مردم و منتظر نماندن برای دریافت شکایت و دادخواست، معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه در سال جاری رفع موانع دستیابی مردم به حقوق خود درخارج کشور را در دستورکار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این چارچوب و به منظور بررسی عوامل بروز مشکلات حقوقی و قضایی شهروندان ایرانی در امارات متحده عربی و با هدف رفع موانع برای استیفای حقوق مردم در ارتباط با شهروندان ایرانی که در امارات به سر می‌برند، نشستی به صورت وبیناری میان مسئولان معاونت امور بین الملل قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در امارات برگزار شد.
در این نشست که علی باقری کنی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و سیدمحمد حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات نیز حضور داشتند، سرکنسول ایران در دبی، مسئول کنسولگری ایران در ابوظبی و مدیرکل همکاری‌های حقوقی و قضایی قوه قضاییه به بیان اشکال‌ها و کاستی‌ها در حوزه‌های مقررات و اجرا پرداختند.
در پایان این نشست وبیناری، مقرر شد مسئولان ذیربط در دستگاه قضایی، وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های کشورمان در امارات ظرف یک هفته راه‌کار‌های شتاب‌بخشی به انجام مطالبات حقوقی و قضایی شهروندان در ارتباط با امارات را ارائه دهند.
معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه هم در این نشست تأکید کرد: دستگاه قضایی خود را موظف می‌داند تا بستر لازم برای دسترسی سریع و آسان مردم از جمله شهروندان ایرانی در خارج کشور به حقوق خود را فراهم آورد. پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: علی باقری کنی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ستاد حقوق بشر باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه امور بین الملل قوه قضاییه شهروندان ایرانی حقوقی و قضایی دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۵۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی