Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@18:26:19 GMT

افزایش تنش آبی در ۲۰۰ شهر

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۵۸۰۳

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو گفت: امسال شهر‌های بیشتری در کشور به علت کاهش بارش‌ها به تنش آبی گرفتار خواهند شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "بنفشه زهرایی" با اشاره به تنش آبی به علت کاهش بارش‌ها گفت: تنش آبی در سال‌هایی که با بارش کمتری همراه است بیشتر نمایان می‌شود گرچه فقط ناشی از کاهش بارش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو افزود: تنش آبی همچنین ناشی از کافی نبودن تجهیزات و تاسیسات آب رسانی و دسترسی به آب سالم و پایدار است.

او ادامه داد: امسال شرایط بارشی مزید علت شده و برهمین اساس انتظار می‌رود شهر‌های بیشتری وارد تنش آبی شده و تامین آب برای آنها با مشکل جدی روبه‌رو شود.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو، مدیریت شدن تنش‌های آبی را در گرو همکاری و همراهی مردم و متولیان دانست.

به گفته زهرایی، کار‌های مختلفی می‌توان انجام داد تا اثر تنش‌های آبی کمتر نمایان شود.

او یکی از این راهکار‌ها را حصول اطمینان از استاندارد بودن تجهیزات آب و شیرآلات دانست و افزود: اکنون برخی از این تجهیزات از استاندارد لازم برخوردار نبوده که خود موجب هدر رفت مقدار زیادی آب می‌شود.

زهرایی استفاده از وسایل کاهنده مصرف را از راهکار‌های دیگر کاهش و مدیریت تنش آبی بیان کرد و گفت: بسیاری از شیرآلات استاندارد‌های ملی مقررات ساختمان را رعایت نمی‌کنند و این سبب شده آب بیشتری در موقع مصرف هدر رود و هر میزان هدر رفت آب به بیشتر شدن تنش آبی کمک خواهد کرد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: حذف فضای سبز منازل، استفاده از سایبان بر روی کولر‌های آبی، تعویض پوشال‌های کولرآبی و مراقبت از چکه نکردن آب در کولر‌های آبی از دیگر راهکار‌هایی است که باید جدی گرفته شوند.

زهرایی گفت: مدیریت مصرف آب در شهر‌های دارای تنش باید اولویت قرارگرفته و همگان ملزم به رعایت شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و آبفای وزارت نیرو بیان کرد: تابستان سال ۱۳۹۹ با اقدامات گسترده‌ای که انجام شد شهر‌های دارای تنش آبی به ۱۷۰ شهر کاهش یافت، اما به دلیل کاهش بارش باران و برف در سال آبی جاری تعداد شهر‌های دارای تنش آبی افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ شهر دارای تنش شود.

بنابر این گزارش،شهر‌هایی که وضعیت قرمز تنش آبی دارند یعنی بیش از ۲۰ درصد نسبت به آب مورد نیاز کمبود در آن مناطق وجود دارد، در وضعیت تنش نارنجی ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به آب مورد نیاز کمبود دارند و به کمتر از ۱۰ درصد کمبود نسبت به نیاز  وضعیت زرد گفته می‌شود.

برچسب ها: وزیر نیرو ، تنش آبی ، کاهش بارش ها ، آب شرب ، تابستان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر نیرو تنش آبی کاهش بارش ها آب شرب تابستان کاهش بارش دارای تنش تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: این تصور در عموم مردم ایجاد شده که مدیریت بحران بانک ماشین آلات و تجهیزات و دارای منبع اعتباری گسترده است، اما در اصل بودجه در داخل اعتبارات دستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود و همه دستگاه‌ها باید طبق وظایف ذاتی خودشان عمل کنند. 

او افزود: طی ۱۰ سال گذشته هیچ اعتباری در زمینه پیشگیری و آمادگی ستاد‌های مدیریت بحران به ما اختصاص داده نشده است و در اولویت بندی اعتبارات نقص داریم، زیرا اعتقاد ما این است که باید اعتبار پیشگیری بیشتر از اعتبار بازسازی باشد. 

آخوندی بیان کرد: به طور مثال برای بهسازی ماشین آلات سنگین عمرانی در مرحله اول ۷۰۰ میلیارد تومان و در مرحله دوم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا آنها را به روز کنیم. 

بیشتر بخوانید

 سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: نیروی انسانی و نیروی تخصصی آموزش دیده در بحث اجرای حوزه مدیریت بحران کم داریم و اجازه جذب نیرو در برخی از موارد را هم نداریم؛ به طور مثال در استان کمبود نیروی آتش نشانی داریم و با بازنشسته شدن نیرو‌ها به صورت جدی با مشکل کمبود نیرو مواجه خواهیم شد. 

او عنوان کرد: مورد دیگری که از آن گلایه‌مندیم این است که توجه به هشدار‌ها و جدی گرفتن آنها هنوز فرهنگ سازی نشده و این یک مشکل هم میان مردم و هم برخی مسئولینی است که می‌بایست در حوزه اجرایی و عملیاتی کاری انجام دهند. 

آخوندی به سیلاب اخیر در استان اشاره و تصریح کرد: بعد از سیل، تیم‌های ارزیاب از دستگاه‌های مختلف به مناطق هدف رفته و در قالب فرم‌هایی برآورد خسارت انجام می‌دهند که این برآورد‌ها در پله نهایی به استانداری رسیده و جمع‌بندی می‌شود؛ در مرحله بعدی از هیئت دولت پیگیری و متناسب با بودجه بخشی از آن به استان اختصاص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • اشتباه قند خونی درباره دیابت
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است