Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@06:33:41 GMT

بیمه داوطلبان دریافت کننده واکسن کوو ایران برکت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۵۸۷۱

بیمه داوطلبان دریافت کننده واکسن کوو ایران برکت

  باشگاه خبرنگاران: مینو محرز محقق پروژه واکسن کووایران برکت و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درباره نحوه پیگیری وضعیت داوطلبان تزریق کننده واکسن برکت اظهار کرد: این افراد کاملا تحت کنترل هستند و هر روز پرستاران تماس می‌گیرند و حال این افراد را تک به تک جویا می‌شوند.

 

او با بیان اینکه کوچکترین علائم این افراد در نظر گرفته می‌شود، گفت: اگر مشکلی داشته باشند به ما مراجعه می‌کنند و به پزشک‌های متخصص ارجاع داده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرز گفت: تمام خدماتی که به افراد دریافت کننده واکسن برکت ارائه می‌شود رایگان است و این افراد تحت پوشش بیمه قرار دارند و زیر نظر بهترین پزشکان معاینه می‌شوند و تاکنون در معاینات خود هیچ گونه عارضه‌ جدی‌ای را مشاهده نکردیم.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت درباره وضعیت موج چهارم کرونا در کشور گفت: باید تعطیلی‌ها در کشور اجرایی شود.

او با بیان اینکه تاکیدهای ویژه‌ای برای جلوگیری از سفر‌های نوروزی داشتیم، اما این اتفاق در کشور رخ نداد، تصریح کرد: اوضاع در حال حاضر وحشتناک است و در بیمارستان‌ها و آی سی یو‌ها برای بیماران کرونایی جا نیست و همه پشت در مانده اند.

محرز ادامه داد: ویروس انگلیسی در حال حاضر سرعت انتقال بالایی دارد و علائم بیماران بسیار شدید است.

او با بیان اینکه مردم باید نکات بهداشتی را رعایت کنند، افزود: این نکته را باید یادآوری کنم که رعایت دستورالعمل‌ها بعد از واکسن کرونا نیز الزامی است.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت ادامه داد: آمریکا بیشترین واکسن‌ها را در دنیا تزریق کرده است و بعد از اثبات اعلام کردند که واکسن تنها جلوی مرگ و بستری شدن در بیمارستان‌ها را می‌گیرد.

او با بیان اینکه رعایت فاصله فیزیکی، ماسک زدن و دست شستن همیشه در رأس است، گفت: مشاهده می‌کنیم که مسئولان دستورالعمل ارائه و اعلام تعطیلی می‌کنند، اما نظارتی بر اجرای دستورالعمل‌ها نمی‌شود و شاهد باز بودن مغازه‌ها هستیم، چرا که مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روانی ناشی از کووید ۱۹ کمتر از خود بیماری نیست.

محرز گفت: اوج گیری کرونا در کشور‌هایی همچون هند، اروپا و آمریکا مشاهده می‌شود، بنابراین تکلیفمان با این ویروس معلوم نیست.

او با بیان اینکه در درجه اول مردم باید رعایت حفظ جان خود را بکنند، چرا که در همه جای دنیا ثابت شده است که مردم باید به فکر خود باشند، ادامه داد: بسیاری از دولت‌ها نمی‌توانند به این موضوع اهمیت دهند و یا قدرت مالی برای آن هم ندارند.

محرز گفت: در اپیدمی و پاندمی خرید واکسن توسط عده‌ای افراد پولدار کارایی ندارد، چرا که تعدادی خارج از نوبت اولویت آن را دریافت می‌کنند و نورم واکسیناسیون بر هم می‌ریزد و عملی نیست.

او با بیان اینکه در اپیدمی و پاندمی باید کشور‌ها واکسن را بخرند و آن را به طور رایگان و طبق اولویت به مردم تزریق کنند، گفت: تقاضای واکسن خیلی بیشتر از تولید آن است و امکان تولید آن قدر نیست که همه نتوانند استفاده کنند، بنابراین باید واکسن خریداری شود.

محقق پروژه واکسن کووایران برکت گفت: اگر واکسن ایرانی به تنهایی نتواند جوابگوی مردم کشور باشد، باید حتما از کشور‌های دیگر واکسن خریداری شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: واکسن کوو ایران برکت بیمه داوطلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد

رییس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی مسوولان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: در هیچ دینی به اندازه اسلام، به جایگاه علم بها داده نشده و اسلام پرچمدار حرکت علمی در بین ادیان مختلف است‌.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب با بیان این که در ناآرامی‌های اجتماعی و همچنین بحران‌های طبیعی، بسیج اولین قشری است که اقدام به خدمت‌رسانی می‌کند اضافه کرد: اگر در ناآرامی‌های سال گذشته بسیج حضور نداشت اکنون شاهد وضعیت دیگری بودیم. نیروهای بسیج در این صحنه بسیار صبور بودند و البته نیروهای امنیتی و عزیزان سپاه نیز با یک نقش پدرانه وارد شدند.

وی ادامه داد: تعداد اندکی از اساتید دانشگاهی هستند که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند اما تیشه به ریشه اعتقادات جوانان می‌زنند و باید این اساتید شناسایی و با همگرایی میان بسیج، نهاد رهبری و مسوولان دانشگاه به آنان تذکر داده شود که در این صورت بیش از ۹۰ درصد اساتید تغییر مسیر خواهند داد. لذا نهی از منکر یکی از مهمترین اقداماتی است که باید در دانشگاه‌ها انجام شود.

مهدوی نسب با اشاره به فرمایش امام علی(ع) مبنی بر لزوم پرهیز مسلمانان از تفرقه عنوان کرد: متاسفانه در برخی از مراکز علمی، نوعی از اختلافات مسموم دیده می‌شود در حالی که بسیاری از نواقص و ضعف در عملکردها با یک تذکر برادرانه و امر به معروف حل می‌شود، اما گاهی می‌بینیم در قبال این موارد به جای تذکر برادرانه، اقدامات دیگری انجام می‌شود.

او با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این عملیات باعث شد بعد از ماه‌ها بمباران، کودکان غزه چند شبی را راحت بخوابند و مردم کشورهای مقاومت و جهان نیز شاد شدند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این نشست گفت: امروز اقتدار ما به برکت ولی فقیه است و تمام نعمات دیگر نیز در سایه این نعمت حاصل شده است. اگر ما امروز امنیت داریم، از فناوری هسته‌ای برخورداریم و استوار در مسیر انقلاب گام برمی‌داریم، همه به برکت وجود ولی فقیه است.

سردار سید هاشم غیاثی افزود:ما باید قدرتمند شویم و یا این که اراده دشمن را بپذیریم و در این ۴۵ سال نشان دادیم هیچ گاه تسلیم نشدیم و نخواهیم شد و باید در تمام حوزه‌ها نیز قدرتمند شویم و بر همین اساس قدرت علمی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هاست و باید دانشگاهیان تلاش کنند در این حوزه قوی‌تر از همیشه مسیر را طی کنند.

وی با بیان این که باید برای تحقق مشارکت مردمی مورد تاکید رهبری تلاش کنیم اظهار کرد: ۲۱ بخش در حوزه بسیج اقشار فعال هستند که هر کدام مختص به یک قشر است و هدف از تاسیس چنین شاخه‌ای از بسیج ایجاد زمینه برای مشارکت اقشار مختلف است و برای تحقق این هدف می‌توانیم با نهادهای مختلف تعامل کنیم.

او با بیان این که ایران در حوزه‌های امنیتی سرآمد است اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دیگر هم امنیت دارند اما آنها با تهدید مواجه نیستند اما ما با وجود تهدیدها، امنیت داریم و از اقتدار امنیتی برخورداریم و این به برکت وجود ولایت فقیه است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی