Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاگردان مجیدی بعد از برگزاری سه هفته لیگ قهرمانان آسیا، با کسب دو پیروزی و یک شکست در رتبه دوم گروه C قرار دارند.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال استقلال به واسطه نایب قهرمانی در لیگ برتر ایران به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شد. آبی‌پوشان در گروه C لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های با الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه عراق همگروه هستند و رقابت‌های خود را در شهر جده عربستان برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگردان فرهاد مجیدی بعد از برگزاری  سه هفته از بازی‌های مرحله گروهی، با  دو برد‌ پرگل و یک شکست بسیاری از نگاه‌ها را به خود معطوف کرده‌اند.

*خط و نشان برای رقبا

استقلال در هفته اول بازی‌های گروه C مقابل الاهلی عربستان قرار گرفت و با نتیجه ۵ بر ۲ از سد میزبان عبور کرد. در دیگر بازی این گروه، الدحیل قطر با نتیجه دو بر صفر الشرطه عراق را شکست داد. با این همه شاگردان مجیدی مُزد بازی هجومی و پرگل خود را با صدرنشینی هفته اول گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا گرفتند.

نتایج کامل بازی‌های هفته اول گروه سوم به شرح زیر است:

الدحیل قطر ۲ - الشرطه عراق صفر 

استقلال ایران ۵ - الاهلی عربستان ۲ 

 

*برد پرگل و دیگر هیچ!

در هفته دوم الاهلی عربستان و الدحیل قطر به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا بهترین فرصت برای تثبیت صدرنشینی استقلال فراهم باشد. در بازی دوم این گروه آبی‌پوشان با نتیجه ۳ بر صفر از سد الشرطه عراق عبور کردند. بعد از شکست دوم نماینده عراق برای بقا در لیگ قهرمانان کار سختی را در ادامه کار خواهد داشت.

نتایج کامل بازی‌های هفته دوم گروه سوم به شرح زیر است:

الاهلی عربستان یک - الدحیل قطر یک 

الشرطه عراق صفر - استقلال ۳ 

*بازی زیبا، شکست تلخ استقلال

در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، استقلال و الدحیل مقابل هم قرار گرفتند که در پایان نماینده ایران با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد. با وجود بازی زیبای تهاجمی استقلال، اشتباهات فردی در خط دفاع آبی‌پوشان کار دست آنها داد.  با آنکه کسب یک تساوی می‌توانست صدرنشینی را به استقلال بدهد، اما تصمیم کادر فنی آبی‌پوشان متفاوت بود.

مجیدی به به فلسفه جدید خود پایبند ماند. در این فلسفه جدید، استقلال آنقدر هجومی و گلزن در میدان ظاهر می‌شود که رقیب جایی برای خودنمایی نداشته باشد. با این همه لموشی سرمربی الجزایری الدحیل با تجربه زیادی که داشت و به کمک مهره‌های گران قیمتش توانست دست پر از زمین مسابقه خارج شود.  در دیگر بازی این گروه الاهلی عربستان با نتیجه ۳ بر صفر از سد الشرطه عبور کرد تا شانس خود برای صعود حفظ کرده باشد.

نتایج کامل بازی‌های هفته سوم گروه سوم به شرح زیر است:

الاهلی عربستان ۳ - الشرطه عراق صفر

الدحیل قطر ۴ - استقلال ایران ۳ 

*وضعیت جدول:

با پایان دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، الدحیل قطر با کسب ۷ امتیاز صدرنشین گروه C است. از سوی دیگر استقلال با ۶ و الاهلی عربستان با ۴ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. استقلال و الدحیل برای صعود به عنوان صدرنشین شانس بیشتری دارند؛ با این همه نماینده عربستان را هم نباید دست کم گرفت و امکان دارد با رسیدن به رتبه دوم، کار یکی از دو تیم قدرتمند گروه را برای صعود سخت کند.

برنامه هفته چهارم:

بازی‌های هفته چهارم گروه C لیگ قهرمانان آسیا روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می‌شود و استقلال و الدحیل برای صدرنشینی می‌جنگند. این بار دو تیم از همدیگر شناخت بیشتری پیدا کرده‌اند. شاید الدحیل در این بازی کمتر میل به هجوم داشته باشد و بازی اقتصادی روی آورد. در دیگر بازی این گروه الاهلی و الشرطه مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. بعید است که نماینده عربستان برای پیروزی در این دیدار با مشکلی روبه‌رو شود. با این تفسیر نماینده عراق حذف می‌شود و رقابت بین سه تیم دیگر گروه ادامه پیدا می‌کند. نتیجه الدحیل و استقلال می‌تواند تأثیر مستقیمی روی سرنوشت صدرنشین گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

الاهلی عربستان - الشرطه عراق ساعت برگزاری ۲۲:۱۵

استقلال ایران - الدحیل قطر ساعت برگزاری ۰۰:۴۵

*نتیجه گیری:

بسیاری از کارشناسان عملکرد تیم مجیدی را در دو بازی اول مورد ستایش قرار دارند و هواداران این تیم، حسابی از سبک جدید آبی‌پوشان رضایت دارند. با این همه بعضی کارشناسان معتقد هستند استقلال در خط دفاعی با نقاط ضعف زیادی همراه است و مجیدی برای این موضوع باید راهکار مناسبی پیدا کند.

به نظر می‌رسد استقلال در کنار بازی تهاجمی کمی هم باید بر اساس روند جدول و آنالیز تیم حریف پیش برود. برای مثال شاید تساوی مقابل الدحیل خیلی کارسازتر از شکست مقابل نماینده قطر بود. این شکست حسابی روی روحیه خط دفاعی آبی‌پوشان تاثیر منفی داشت. از سوی دیگر نباید تجربه بازیکنان الدحیل و الاهلی را برای ادامه رقابت‌ها نادیده گرفت. شاگردان مجیدی با کمی تدبیر بیشتر و کاهش اشتباهات فردی در پایان دور برگشت می‌توانند صدرنشین باشند.

بیشتر بخوانید: مجیدی: در هر دو نیمه بهتر از حریف کار کردیم/ اشتباهات فردی زیادی در دفاع داشتیم

انتهای پیام/

برچسب ها: استقلال لیگ قهرمانان آسیا فرهاد مجیدی مهدی قایدی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استقلال استقلال لیگ قهرمانان آسیا فرهاد مجیدی مهدی قایدی لیگ قهرمانان آسیا الاهلی عربستان شاگردان مجیدی بازی های هفته الشرطه عراق الدحیل قطر آبی پوشان گروه سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۵۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد

ابراهیم طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص دیدار دشوار استقلال در خانه تراکتور تبریز اظهار کرد: استقلال اختلاف امتیاز بسیار شکنند‌ه‌ای با پرسپولیس دارد. شکست در جام حذفی مقابل آلومینیوم را نباید جدی گرفت، چون پرسپولیس بیش از اندازه تیم خطرناکی است. تیم اوسمار این توانایی را دارد به هر حریفی گل بزند. تیمی نداریم که از پرسپولیس گل نخورد. استقلال دو راه بیشتر ندارد. تا پایان فصل لغزشی ندارد و همه امتیازات را می‌گیرد یا اینکه می‌لغزد و قهرمانی پرسپولیس را تماشا می‌کند. با وجود آنکه استقلال تا پایان فصل بازی‌های ساده‌تری نسبت به پرسپولیس دارد ولی بعید است حریف سنتی‌اش تا پایان فصل امتیازی از دست بدهد.

یک امتیاز اختلاف اصلاً قابل اطمینان نیست

وی ادامه داد: شانسی که استقلال دارد شرایط نامساعد حریف این هفته‌اش است. تراکتور بیمار شده و این بیماری ناشی از شکست سنگین خانگی مقابل ذوب‌آهن و باخت در خانه تیم در منطقه سقوط نساجی است که با برتری در جام حذفی مقابل ذوب‌آهن اندکی التیام یافت ولی درمان نشده و حمید مطهری هم نمی‌تواند در عرض یک هفته برای تیمی که جایگاهش را نزد هوادارانش از دست داده معجزه کند. از طرفی استقلال برابر مس رفسنجان و شمس آذر ۴ گل خورد تا ثابت شود وقتی روی به بازی هجومی می‌آورد خط دفاعی شکننده‌ای دارد. جذابیت فوتبال به این است که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. همه چیز دست استقلال است ولی یک امتیاز اختلاف اصلاً قابل اطمینان نیست مگر اینکه سپاهان در ورزشگاه آزادی نسخه پرسپولیس را بپیچد و نظیر این اتفاق در تبریز از سوی استقلال برای تراکتور تکرار شود تا اختلاف امتیاز به ۴ برسد.

پرسپولیس اوسمار تلنگری جدی خورد

مربی سابق استقلال با یادآوری اینکه نباید وداع پرسپولیس با جام حذفی این تصور را ایجاد کند شاگردان اوسمار دچار افت شده‌اند، تصریح کرد: پرسپولیس روی بی‌تجربگی اوسمار جام حذفی را از دست داد. دو مرتبه با اختلاف دو گل پیش افتاد، اما تعویض‌های زودهنگام بازیکنان کلیدی به آلومینیوم فضای جبران داد. روندی که پرسپولیس در لیگ برتر دارد تا پایان بازی حفظ می‌شد در همان ۹۰ دقیقه برنده بود و اصلاً بازی به وقت‌های اضافه نمی‌رفت، چون آلومینیوم توانایی رسیدن به گل را نداشت تا زمانی که پرسپولیس در فرم همیشگی‌اش قرار داشت. اوسمار می‌خواست به بازیکنان تأثیرگذار خود برای بازی با سپاهان استراحت دهد و بهای آن را با وداعی تلخ در جام حذفی داد. استقلال اصلاً فریب آن را نخورد که پرسپولیس باز هم می‌لغزد. آنها تلنگری جدی خوردند و دیگر به تیمی باج نمی‌دهند. در هر بازی هم حداقل انتظار دو گل را از پرسپولیس می‌توان داشت.  

کیفیت دفاعی استلال در بازی هجومی افت پیدا می‌کند

وی تأکید کرد: نقطه عطف این فصل بازی های این چند هفته آخر است و تا هفته آخر رقابت برای قهرمانی ادامه خواهد داشت. استقلال اگر رو به بازی زیبا و هجومی بیاورد از کیفیت دفاعی‌اش کاسته می‌شود مگر با برنامه ویژه به دنبال بازی هجومی باشد. استقلال برای بالا بردن جام قهرمانی باید تا آخر فصل خیلی خوش شانس و هشیار باشد. نکته مثبت تیم استقلال این است که بازیکنان هر چه در توان دارند می‌گذارند و در استفاده از ضربات ایستگاهی تبحر خاصی در این تیم وجود دارد که با این حربه یقه همه تیم‌ها را غیر از پرسپولیس گرفته است، چون در هر دو دربی با این استراتژی گلی زده نشد. بلانکو، آرمان رمضانی و عناصر دفاعی تیم گل‌های مهمی زده‌اند.

بدون شک سپاهان از پرسپولیس گل می‌خورد

طالبی افزود: البته تفاوت استقلال با پرسپولیس در این است که شاید تیمی بتواند تنها راه گلزنی استقلال را ببندد ولی پرسپولیس متنوع بازی می‌کند و استراتژی‌های متعددی به کار می‌گیرد که این روش‌ها پیروزی را به ارمغان دارد. اگر مسعود ریگی در برنامه‌های تدافعی کمک می‌کند، سروش رفیعی، مهدی ترابی و اوستون اورونوف هم برنامه‌های هجومی را راهبری می‌کنند. از چپ، راست و و وسط هجوم می‌آورد و امان را از سازمان دفاعی رقبا می‌برد. سپاهان اگر می‌خواهد برابر پرسپولیس نتیجه بگیرد باید بتواند در گلزنی روز خوبی را سپری کند، چون بدون شک از پرسپولیس گل می‌خورد. استقلال به برتری‌های اقتصادی یک بر صفر کفایت نکند، چون عاقبت خوشی به همراه ندارد و احتمال آنکه امتیاز از دست بدهد به مراتب بیشتر از پرسپولیس است.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به تقابل ذوب‌آهن و نساجی؛ جدال برای بقا
  • ترکیب استقلال مقابل تراکتور (احتمالی)
  • استقلال 2 برابر پرسپولیس شانس صدرنشینی در پایان هفته دارد
  • ده بازی خاطره‌انگیز تراکتور-استقلال در یک دهه اخیر
  • ترکیب احتمالی مردان نکونام مقابل تراکتور | نقشه‌ سرمربی برای تثبیت صدرنشینی
  • استقلال برای قهرمانی باید خیلی خوش شانس باشد/ تیم نکونام اصلا فریب پرسپولیس را نخورد
  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • نگاهی به آمار رویارویی ۲ تیم استقلال و تراکتور