Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:40:33 GMT

کشت چغندر قند در کشت و صنعت مغان توسعه یافت

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۶۲۰۹

کشت چغندر قند در کشت و صنعت مغان توسعه یافت

اسداله محسن زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ان افزود: امسال بیش از ۱۶۰۰ هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به کشت محصول چغندرقند بهاره اختصاص یافته است و طبق پیش بینی کارشناسان این محصول در تیرماه برداشت و به کارخانه قند تحویل داده خواهد شد.

وی اظهار کرد:در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با هدف کاهش وابستگی به واردات شکر و تأمین نیازهای داخلی و همچنین به منظور بهره‌برداری هر چه بهتر از امکانات آب، زمین و بهبود معیشت کشاورزان چغندرکار منطقه بخشی از اراضی شرکت بصورت مشارکتی در اختیار چغندرکاران منطقه قرار داده شده و بر این اساس بذور منوژرم مورد نیاز نیز تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن زاده  ادامه داد: تلاش مسئولان این شرکت بر بهره‌برداری حداکثر از ظرفیت کارخانه قند مغان است و به همین منظور علاوه بر کاشت چغندرقند بهاره، بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی شرکت نیز به کشت محصول چغندرقند پاییزه با استفاده از ارقام مقاوم به بولت (ساقه روی)، اختصاص یافته که علاوه برکاهش چشمگیر در مصرف آب و اصلاح الگوی تناوب باعث افزایش طول دوره بهره برداری کارخانه قند مغان نیز خواهد شد.

 وی با بیان اینکه روند اجرایی کارها از وضعیت مناسبی برخوردار است گفت: عملیات داشت از قبیل مبارزه با علف‌های هرز، کود سرک اوره و تغذیه کود جهت تغذیه تکمیلی به موقع انجام یافته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان از برنامه‌ریزی برای کاشت ۵۲۰ هکتار چغندر قند در مزارع  با تأمین بذور خارجی مونوژرم از سوی شرکت و با نظارت کارشناسان آن خبر داد و گفت: این طرح به منظور افزایش طول دوره بهره برداری کارخانه قند مغان و تأمین حداکثر خوراک مورد نیاز این کارخانه بوده و با تمهیدات بعمل آمده این کارخانه امسال با تأمین چغندرقند مورد نیاز با حداکثر توان فعالیت خواهد کرد.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی در سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و بعد از چهار فقره آگهی درسال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

این واگذاری با توجه به اعتراض‌هایی که بدنبال داشت در شانزدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ با پنج رای موافق و یک رای مخالف هیات داوری ابطال شد.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید پارس آباد مغان جهش تولید اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها وزارت جهاد کشاورزی رونق تولید پارس آباد مغان جهش تولید اراضی کشاورزی اخبار کنکور بهره برداری کارخانه قند کشت و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی

محسن خجسته‌مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، در این حوزه امروز یکی از رویدادهای مهم اقتصادی صنعت نفت با مشارکت مردم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: برای تحقق برنامه‌های تولیدی باید سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم انجام دهیم که در دولت سیزدهم این کار زیربنایی در حال انجام است.

خجسته مهر گفت: پیش‌تر تنها شرکت‌های اکتشاف و تولید می‌توانستند در صنعت نفت سرمایه‌گذاری کنند، اما با ابتکار وزیر نفت و هماهنگی لازم با دولت قرار شد پتروشیمی‌ها نیز در بالادست صنعت نفت حضور یابند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان کرد: قرارداد توسعه میدان مشترک آزادگان به ارزش ۱۱ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار و دیگر میدان‌ها در مجموع به ارزش ۱۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون دلار با حضور بانک‌ها به امضا رسید و به‌تازگی با امضای قرارداد فشارافزایی، وزارت نفت نشان داد که می‌تواند کارهای بی‌نظیری در این صنعت انجام دهد.

خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه با نهایی و اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امروز بیش از ۱۶ مخزن گازی کشور توسعه می‌یابد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۲۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید در چهار استان نفت و گازخیز کشور اضافه می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در بخش بالادستی صنعت نفت را قراردادی برد - برد برای شرکت ملی نفت ایران و آن‌ها دانست و گفت: مردم به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها با این تفاهم‌نامه‌ها در طرح‌های بالادستی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه به‌طور میانگین یک میلیارد ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است، درحالی‌که در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم این رقم به سالانه ۶ میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار رسیده و درمجموع ۱۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده که بخش قابل‌توجهی از این سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران