Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:56:55 GMT

مگر آفرودباز‌ها کرونا نمی‌گیرند؟ + فیلم

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۶۳۲۶

مگر آفرودباز‌ها کرونا نمی‌گیرند؟ + فیلم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، تردد خودرو‌های آفرودی در جنگل‌ها و رودخانه‌ها مازندران همیشه یکی از دغدغه‌های دوستداران محیط زیست است آن‌ها معتقدند تردد این خودرو‌ها در جنگل‌ها سبب تخریب پوشش گیاهان کف جنگل و حرکتشان در رودخانه نیز سبب تغییر بستر رودخانه و آسیب به حیات آبزیان می‌شود، اما به نظر می‌رشد لذت آفرودبازی چیزی فراتر از دغدغه‌های محیط زیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هجوم آفرودبازان به جنگل‌ها و طبیعت مازندران در روز‌های کرونایی را بسیاری می‌دیدند و چشمهایشان را می‌بستند، اما تردد آن‌ها در این روز‌های کرونایی به روستا‌های کوهستانی به نظر می‌رسد بدون محدودیت در حال انجام است.

یک کاروان آفرود باز با حدود ۲۰ خودرو در حالی که شهرستان ساری و حتی روستا‌های آن در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند در تعطیلات پایان هفته بی خیال کرونا به منطقه بنافت دودانگه وارد شدند.

برخی از این خودرو‌ها با پلاک‌های غیر بومی از تهران و البرز به این منطقه آمده بودند و اگرچه با هوشیاری عباسی فرمانده بسیج دودانگه ساری و بسیجیان تمامی این آفرود‌ها از منطقه برگشت داده شدند، اما اینکه این خودرو‌ها چگونه و از کدام مسیر وارد مازندران شدند و چرا از تجمع این تعداد خودرو که هر کدام چند سرنشین هم داشتند جلوگیری نشده است سوالاتی اساسی این اتفاق نامبارک در استان بود.

یک منبع آگاه در بخشداری دودانگه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بر اساس اظهار نظر نیروی انتظامی این خودرو‌ها از سمت دهستان فریم وارد منطقه شده بودند، گفت: این نخستین بار در هفته‌های اخیر بود که این تجمع آفرودباز‌ها شکل گرفته بود.

این فرد افزود: آفرود باز‌ها پس از ورود به روستای بنافت قصد ادامه حرکت داشتند که اهالی اجازه ادامه مسیر به آن‌ها ندادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفرود ایران آفرود مازندران جریمه های کرونایی خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۶۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال