Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@23:33:06 GMT

سدهای گلستان کمتر از پارسال آب ذخیره کردند

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۷۲۰۸

سدهای گلستان کمتر از پارسال آب ذخیره کردند

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از کاهش حدود ۹۰ میلیون مترمکعبی حجم آب سدهای استان نسب به سال گذشته خبرداد.

سیدمحسن حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت سدهای استان گلستان، گفت: در حال حاضر ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب پشت سدهای مخزنی ۱۴ گانه استان با ظرفیت مجموع ۲۴۴ میلیون مترمکعب ذخیره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد از ظرفیت سدهای استان خالی است، افزود: سال گذشته حجم آب ذخیره شده در سدهای استان، ۱۸۰ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۹ درصد ظرفیت سد گلستان، ۱۹ درصد سد وشمگیر، ۴۸ درصد سد نگارستان، ۲۸ درصد سد دانشمند، ۸۶ درصد سد شهید چمران، ۳۴ درصد سد بوستان، ۴۳ درصد سد شهید ایمری، ۳۰ درصد سد کوثر، ۱۴ درصد سد شهید قربانی، ۴۳ درصد سد شهید دستغیب، ۸ درصد سد کرند، ۱۱ درصد سد اینچه‌برون، ۶۶ درصد آلاگل و ۸۲ درصد ظرفیت آلماگل دارای آب هستند.

به گزارش ایسنا، بر اساس ارزیابی مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور، گلستان در شش ماهه نخست سال آبی جاری جزو سه استان کم بارش کشور بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گلستان سد درصد سد شهید سدهای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید

بانک مرکزی اعلام کرد: تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

کد خبر 750348

دیگر خبرها

  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • کاهش ۲ درصدی حجم مخازن سد‌های لرستان
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد