Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات‌های این کشور از جمهوری‌های استونی، لیتوانی و لتونی، به این سه کشور حوزه دریای بالتیک وعده داد: این اقدام غیردوستانه آنها از سوی مسکو بدون پاسخ رها نخواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو حتماً به اقدام استونی، لیتوانی و لتونی در اخراج بی دلیل دیپلمات‌های روسی پاسخ می‌دهند و سفارت کشورهای حوزه دریای بالتیک از هم اکنون به این فکر باشند که کدامیک از کارکنان آنها مجبور خواهند شد خاک روسیه را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زاخارووا شب گذشته در واکنش به اخراج دیپلمات‌های روسیه از  سه کشور استونی، لیتوانی و لتونی، به آنها هشدار داد: «در این خصوص که ما به اقدام خصمانه آنها پاسخ خواهیم داد، تردیدی نداشته باشید. دیپلمات‌های این کشورها از هم اکنون می‌توانند به این فکر باشند که کدامیک از آنها مجبور به ترک روسیه می‌شود.»

روز گذشته (جمعه) دولت‌های لتونی و استونی اعلام کردند که یک دیپلمات روسی را به نشانه همبستگی با جمهوری چک از کشور خود اخراج می‌کنند. بعد از آن، لیتوانی نیز به نوبه خویش، تصمیم گرفت دو کارمند نمایندگی دیپلماتیک روسیه در این کشور را اخراج کند.   

سفارت روسیه در جمهوری استونی، اقدام مقامات تالین در اخراج یک دیپلمات روس را اقدامی غیردوستانه و کاملاً بی پایه و اساس نامید که مسلماً عواقب غیرسازنده‌ای برای روابط دو کشور در پی خواهد داشت.

روز پنج‌شنبه نیز نخست وزیر جمهوری اسلواکی اعلام کرده بود که براتیسلاو سه دیپلمات روسی را به نشانه همبستگی با جمهوری چک اخراج خواهد کرد.

لیتوانی، استونی و لتونی هم دیپلمات‌های روس را اخراج می‌کنندروسیه سفیر لهستان را احضار کردآلمان حمایت خود از جمهوری چک در مناقشات دیپلماتیک با روسیه را اعلام کرد

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی در سخنرانی شبانه خود گفت: این روز‌ها بسیار مهم است. باید تمرکز داشتبه باشیم. باید تقدیر ویژه‌ای از مبارزان تیپ ۱۱۰ مکانیزه ارتش به عمل آورد که امروز یک سوخوی-۲۵ دیگر روسیه را سرنگون کردند.

رئیس جمهوری اوکراین به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

اظهارت شنبه شب زلنسکی در حالی است که وزارت کشور روسیه وی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

در پایگاه اطلاعاتی افراد تحت تعقیب و مورد پیگرد وزارت کشور فدراسیون روسیه آمده است: ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از مواد قانون کیفری تحت تعقیب است.

بنا بر گزارش این رسانه روس، در این پایگاه اطلاعاتی به جرمی که زلنسکی بر اساس تحت تعقیب است، اشاره نشده است.

پترو پوروشنکو رئیس جمهوری سابق، اولکساندر لیتویننکو دبیر شورای امنیت و دفاع ملی، میخائیل کووال وزیر دفاع سابق و والنتین نالیوایچنکو قانونگذار اوکراینی نیز در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب