Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@21:27:15 GMT

مثل یک سپر دفاعی | واکسیناسیون پاکبانان منطقه ۲

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۷۵۳۱

مثل یک سپر دفاعی | واکسیناسیون پاکبانان منطقه ۲

همشهری آنلاین_مرضیه موسوی:  در هفته سلامت بیش از یک چهارم پاکبان‌های این منطقه واکسینه شدند. مراحل بعدی واکسیناسیون پاکبان‌ها در منطقه ۲ هم به‌زودی اجرا می‌شود.  

از فروردین ماه امسال واکسیناسیون پاکبان‌های سراسر کشور آغاز شد. در نخستین مرحله از این واکسیناسیون ۳۰هزاردوز واکسن برای پاکبان‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با هفته سلامت واکسیناسیون پاکبان‌های منطقه ۲ هم در تهران آغاز شد.  

در نخستین مرحله از واکسیناسیون پاکبان‌های این منطقه، ۲۰۰ نفر از پاکبان‌ها در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند. اکنون ۷۵۰ پاکبان در منطقه ۲ مشغول فعالیت هستند.  
 

واکسیناسیون پاکبان‌های منطقه ۲ با همکاری مرکز بهداشت غرب تهران انجام شد. در این واکسیناسیون که به‌صورت سراسری در کل کشور آغاز شده است از واکسن‌های چینی و روسی وارداتی استفاده می‌شود.  

پاکبان‌هایی که بیماری‌های خاص یا با زباله‌های عفونی سر و کار دارند یا به دلیل شرایط سنی در گروه افراد پرخطر قرار می‌گیرند در این واکسیناسیون در اولویت قرار گرفته‌اند.  
 

سر و کار داشتن مستقیم و روزانه پاکبان‌ها با پسماندهای پزشکی و زباله‌های عفونی و جمع‌آوری ماسک‌ها و دستکش‌های آلوده از شهر مهم‌ترین دلایلی بود که پاکبان‌ها را در گروه‌های اولویت‌دار وزارت بهداشت برای واکسن کرونا قرار داد.  
 

کد خبر 596545 برچسب‌ها كروناويروس همشهری محله شهر منطقه ۲ واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس همشهری محله شهر منطقه ۲ واکسن کرونا واکسیناسیون پاکبان واکسیناسیون پاکبان ها منطقه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است

ایسنا/فارس شهردار شیراز گفت: پاکبانان با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

محمدحسن اسدی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در آیین تقدیر و تجلیل از پاکبانان سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: عشق، محبت و دوستی در دل پاکبانان موج می‌زند و با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

وی ضمن تشکر از یاوران پای‌کار شهرداری منطقه ۷ شیراز که پیش‌قدم هستند، بیان کرد: این منطقه از مناطق کم برخوردار است اما طی چند ماه گذشته شهرداری شیراز، بزرگراه سرلشکر شهید استوار را به بهره‌برداری رسانید و دو تقاطع شهید استوار ـ نصر شرقی و شهید استوار -خلیج‌فارس نیز  کلنگ‌زنی شد که قول دادیم طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم و قطعاً امسال و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

اسدی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین قشر شهرداری هستند، گفت: ما فصل جدیدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شروع می‌کنیم و آن‌هم توجه بیشتر به شما پاکبانان است و مسوولان مناطق با استفاده از ظرفیت قانون، برای همه پاکبانان برنامه‌های مختلف شود.

علی امینی، شهردار منطقه ۷ شیراز نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های متعدد و بزرگ در منطقه ۷ افتتاح و کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ حتماً می‌توانیم  این پروژه‌ها را تقدیم شهروندان در منطقه کنیم که نشان‌دهنده همت شورا و شهردار است. اگر پاکبانان و کارگران نبودند، شهر به زیبایی خود نمی‌رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور