Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد دولت بایدن گفت، تحریم‌های اخیر آمریکا علیه روسیه نتایجی به همراه داشته که به انتظارات واشنگتن "بسیار نزدیک" بوده است. به نظر می‌رسد تنش‌ها میان این دو کشور بر سر اوکراین کاهش یافته باشد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، دالیپ سینگ، یک مشاور ارشد اقتصاد بین‌المللی کاخ سفید گفت: هدف ما این بود که به شکلی مناسب رفتار کنیم و در رویکردمان هدفمند باشیم و این پیام را برسانیم که چنانچه روسیه به رفتارهایش ادامه داده یا اوضاع را تشدید کند، این ظرفیت را داریم که هزینه‌های بیشتری به روسیه تحمیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: نتایجی که تاکنون به دست آمده، به شدت به آنچه ما انتظارش را داشتیم، نزدیک است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه جمعه از آغاز بازگشت یگان‌های نظامی از شبه جزیره کریمه به پایگاه‌های دائم آنها خبر داد، آن هم پس از انتقال ده‌ها هزار نیرو به نزدیکی مرز اوکراین که نگرانی‌هایی را درباره خطر وقوع جنگ به وجود آورده بود.

هفته گذشته تیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا یک سری تحریم علیه روسیه اعمال کرد که به بهانه تحرکات مسکو علیه اوکراین و همچنین مداخله ادعایی آن در انتخابات پیشین آمریکا، هک سایبری و دیگر اقدامات ادعایی بود.

بایدن مفادی را به تایید رساند که عملا به مقام‌های آمریکایی اجازه می‌دهد تا در واکنش به تحریکات آتی، این تحریم‌ها را علیه هر بخشی از اقتصاد روسیه گسترش دهند. اما بایدن در آن زمان تاکید کرد که هیچ تمایلی به تشدید تنش‌ها ندارد.

ادعا شده است که این تدابیر بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر دولت آمریکا برای گرم کردن روابط با مسکو است، روابطی که از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه بدتر شده است.

دالیپ سینگ، مشاور اقتصادی ارشد کاخ سفید همچنین گفت: آنها فقط ابزاری هستند که می‌توانند با ایجاد اهرم فشار برای روند دیپلماتیک، یک استراتژی را پیش ببرند. در مورد روسیه، هدف از این فرایند ایجاد یک روابط باثبات‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر است.

روسیه در واکنش به این تحولات ۱۰ دیپلمات آمریکایی را از این کشور اخراج کرد و پیشنهاد داد تا سفیر آمریکا برای رایزنی به واشنگتن بازگردد اما آنها راه‌های گفت‌وگوی بیشتر را باز گذاشتند و نشست احتمالی بایدن و پوتین را رد نکردند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران

رسانه دولتی کره شمالی سه‌شنبه از جدیدترین دور تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل اعلام شد، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس؛ خبرگزاری کِی‌سی‌ان‌اِی کره شمالی در واکنش به اعلام اخیر تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران، پاسخ پهپادی و موشکی تهران در پی حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را ناشی از حملات نظامی این رژیم خواند و افزود «ایالات متحده واقعیت‌ها را به بیراهه برد، به گونه‌ای که گویی ایران مسئول وخامت وضعیت منطقه بوده و تحریم‌های ناعادلانه اعمال کرد».

این رسانه دولتی افزود «رفتار بی‌پروای آمریکا اقدامی خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که به حاکمیت ایران تجاوز می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند اراده نیرو‌های مسلح و مردم ایران برای حفظ حاکمیت و عزت این کشور را در هم بشکند».

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند