Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:15:10 GMT

فرآیند تولید بلوک سبک شرکت IAG به چه صورت است؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۷۵۹۰

فرآیند تولید بلوک سبک شرکت IAG به چه صورت است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند در افزایش کیفیت و عمر یک ساختمان تأثیر گذار باشد، وزن کم آن است. از طرفی وزن کم سازه، در هنگام بروز بلایای طبیعی نظیر زلزله سبب کاهش خسارات و حوادث ناگوار می‌شود. از این رو باید پیمانکار و کارفرما برای کاهش وزن سازه تمام تلاش خود را به کار بگیرنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بهترین و متداول‌ترین راه‌ها برای کاهش وزن ساختمان بدون شک استفاده از بلوک سبک است. در این گزارش خبری قصد داریم تا با بلوک سبک IAG و فرآیند تولید آن آشنا شویم.

چرا باید از بلوک سبک در صنعت ساخت و ساز استفاده کرد؟

به طور کلی بلوک‌های سبک، بلوک‌های متخلخلی هستند که هوا، به مواد تشکیل دهنده آن‌ها تزریق می‌شود. می‌توان گفت که تزریق هوا به داخل این نوع بلوک‌ها جزو اصلی‌ترین مراحل تولید بلوک سبک است. این نوع بلوک‌ها کاربرد و مزیت‌های فراوانی دارند که از زمان ورودشان به بازار مصالح، محبوبیت روز افزونی داشته‌اند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به جایگزینی‌اش با آجر، در دیوار چینی اشاره کرد. این موضوع در کاهش وزن کلی ساختمان تأثیر بسیار مثبتی دارد. علاوه بر دیوار چینی، از دیگر کاربردهای بلوک‌های سبک می‌توان به بهره‌گیری از آن‌ها برای کف‌سازی به صورت فوم بتن اشاره کرد؛ که عملیات کف سازی رابسیار راحت و آسان کرده است.

قبل از خرید با مراحل تولید بلوک سبک آشنا شوید

بلوک‌های سبک با روش‌های مختلفی ساخته و روانه بازار می‌شوند که هر کدام از این روش‌ها مراحل خاص به خود را دارد. به عنوان مثال طریقه تولید بلوک سبک با استفاده از ماشین‌های خودکار با طرز تولید آن‌ها با بهره‌گیری از نیروی انسانی متفاوت است. همچنین میزان دما در روش‌های مختلف تولید بلوک یکسان نیست. اما می‌توان گفت که کلیات مراحل تولید بلوک سبک یکسان بوده و فقط در برخی از جزئیات بایکدیگر تفاوت دارند. این مراحل به شرح زیر هستند:

۱. در اولین مرحله باید بارگیری مواد اولیه انجام شود، که این مواد اولیه بر اساس نوع بلوک انتخاب می‌شود.

۲. پس از آن که مواد اولیه به بهترین شکل ممکن انتخاب و بارگیری شدند، آن‌ها را با استفاده از نوار نقاله به آسانسور اتوماتیک منتقل می‌کنند.

۳. در گام سوم از مراحل تولید بلوک سبک و استاندارد، مواد اولیه وارد دستگاهی برای عمل آوری می‌شوند. در مرحله‌ی عمل آوری، نفوذ پذیری بلوک در مقابل آب بسیار افزایش می‌یابد که این موضوع سبب افزایش مقاومت آن در برابر یخ زدن می‌شود.

۴. در گام چهارم و پس از مرحله عمل آوری مواد درون پالت‌های فلزی ریخته می‌شوند.

۵. و در آخر برای تست کیفیت بلوک‌ها از آزمایش‌های مختلفی بهره می‌گیرند تا مصالح سبک و استانداردی را روانه بازار کنند.

به طور کلی می‌توان گفت که روش تولید بلوک سیمانی سبک به همین شکل است. در ادامه با بلوک سیمانی بیشتر آشنا می‌شویم و همچنین توضیحاتی را درباره یکی از بهترین مدل‌های آن یعنی بلوک سبک IAG ارائه می‌دهیم.

بلوک سبک سیمانی چه تفاوتی با بلوک سنگین آن دارد؟

برای آشنایی بیشتر با انواع بلوک سیمانی می‌توان آن‌ها را بر اساس جرمشان در سه شاخه مختلف تقسیم بندی کرد.

بلوک سیمانی سنگین: چگالی بلوک سنگین بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب است. این نوع بلوک سوراخ‌هایی دارد که این سوراخ‌ها با شن و ماسه پر می‌شوند و به همین دلیل وزن سنگینی دارند. بلوک سنگین ابعاد و ضخامت بیشتری از بلوک سبک سیمانی و بلوک نیمه سبک دارد.

بلوک سیمانی نیمه سبک: بلوک سیمانی نیمه سبک چگالی‌اش از بلوک سنگین کمتر و از طرفی چگالی آن از بلوک سبک بیشتر است. این نوع بلوک کاربردهای مختلفی دارد و می‌توان از آن در صنعت ساخت و ساز استفاده‌های مختلفی کرد.

بلوک سیمانی سبک: بلوک سبک سیمانی چگالی کمتر از ۱۷۰۰ دارد. معمولاً در مراحل تولید بلوک سبک به وسیله‌ی انجام واکنش‌های شیمایی حباب‌هایی در ساختار آن به وجود می‌آید که سبب سبکی وزن بلوک می‌شود. در ادامه توضیحات کامل‌تری درباره تولید بلوک سبک ارائه می‌کنیم.

روش تولید بلوک سیمانی سبک و استاندارد با مقاومت بسیار بالا

بلوک‌های سیمانی از جمله بلوک‌های سبک موجود در بازار هستند و می‌توان آن‌ها را جزو محبوب‌ترین بلوک‌های سبک به شمار آورد. این نوع بلوک از مواد مختلفی ساخته می‌شود که سیمان اصلی‌ترین ماده اولیه تولید آن است. علاوه بر سیمان مواد دیگری مانند پوکه معدنی، پرلیت در افزایش کیفیت این نوع بلوک نقش دارند. اما معمولاً در مراحل تولید بلوک سبک از نوع سیمانی، از پوکه معدنی استفاده می‌کنند تا وزن آن بیش از پیش کاهش یابد.

روش تولید بلوک سیمانی سبک استاندارد باید به گونه‌ای باشد، که ظاهر بلوک صاف و بدون شکستی باشد و همچنین باید ملات ماسه و سیمان به راحتی به آن بچسبد. علاوه بر این دو مورد نحوه عمل آوری بتن برای ساخت بلوک‌ها نیز تأثیر زیادی در کیفیت آن‌ها دارد. به طور کلی برای تولید بلوک‌های سیمانی سه نوع عمل آوری وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

عمل آوری با استفاده از آب: در مراحل تولید بلوک سبک می‌توان از روش عمل آوری با آب استفاده کرد. این روش به امکانات و تجهیزات خاص و مدرنی نیاز ندارد. روش کار به این شیوه است که بلوک‌ها در محیط‌های سرباز قرار می‌گیرند و به طور منظم آن‌ها را آب‌پاشی می‌کنند تا از میزان رطوبتشان کم نشود.

عمل آوری با استفاده از بخار آب: این روش معمولاً برای تولید بالای بلوک، مورد استفاده قرار می‌گیرد. عمل آوری با بخار آب حدود یک روز زمان می‌برد و سبب صرفه جویی در زمان و انرژی می‌شود. در این روش اتاق بخار آبی وجود دارد که این اتاق برای تولید بلوک سبک و استاندارد باید دمای ۸۰ درجه سانتی گراد داشته باشد.

بلوک سبک IAG باعث کاهش وزن سازه می‌شود

بلوک‌های IAG از بلوک‌های سیمانی سبک هستند که در تولید و ساخت آن‌ها به جای استفاده از سنگدانه‌های معمولی و سنگین از سنگدانه‌های سبک بهره می‌گیرند. در مراحل تولید بلوک سبک IAG، بیشترین توجه به کاهش حجم این نوع بلوک است، اما علاوه بر وزن کم، دارای مزیت‌های دیگری نیز بوده که آن‌ها را در ادامه توضیح می‌دهیم.

* به دلیل وزن کم، حمل و نقل بلوک IAG در کارگاه بسیار راحت و آسان است.

* این نوع بلوک عایق مناسبی در برابر حرارت و صدا است.

* در محیط‌های شیمایی دوام بسیار بالایی دارد.

IAGCO به عنوان بزرگترین تولید کننده بلوک‌های سبک در ایران، آماده همکاری با تمامی شما عزیزان می‌باشد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5196205

منبع: مهر

کلیدواژه: سیمان مصالح ساختمانی کسب و کار کسب و کار کولر گازی کسب و کارهای اینترنتی فولاد هتل داری ساعت هوشمند ساختمان سازی تولید نرم افزار شبکه اجتماعی اتوبوس هواپیما خودروسازان ایران خودرو تبلیغات بلوک سیمانی سبک سبک و استاندارد بلوک های سبک نوع بلوک عمل آوری بلوک سبک مواد اولیه بلوک سبک IAG کاهش وزن بلوک ها وزن کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها به صورت موقت برطرف شده است.

او با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

دوستی ادامه داد: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته و ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • پلمب سه شرکت حمل و نقل بار و مسافر در قروه
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • فصل جدید «خوش نمک» از قاب شبکه نسیم
  • ببینید | با خنده بگذریم از خنده نگذریم
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)