Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:43:20 GMT

هرگونه تجمع عاملی برای شیوع بیشتر کروناست

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۷۷۷۳

هرگونه تجمع عاملی برای شیوع بیشتر کروناست

علی احمد آقاپور روز شنبه در جلسه کارگروه اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا درآذربایجان غربی افزود: گزارش هایی رسیده که برخی مجامع انتخاباتی محرمانه و زیرزمینی در برخی خانه باغ های اطراف شهر برگزار می شود که این امر بسیار خطرناک بوده و احتمال ابتلا را بالا می برد، ضمن اینکه هرچه به انتخابات نزدیک شویم تعداد مجامع و میزان حضور مردم بیشتر شده و احتمال ابتلا و بستری نیز افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع تهویه طبیعی با بازکردن درها و پنجره ها زیاد جدی گرفته نمی شود، اضافه کرد: مهمترین عامل در جلوگیری از ابتلا به کرونا در فضاهای بسته، توجه به تهویه مستمر هواست.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اظهار کرد: متاسفانه این مهم خیلی رعایت نمی شود ولی شهروندان باید تووجه کنندکه با تهویه درست هوا در فضاهای بسته، غلظت ویروس کم می شود.

وی بیان کرد: البته باید همچنان موضوع استفاده از ماسک، توجه به فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از انجام دورهمی ها با شدت و حساسیت بیشتری توسط مردم ادامه یابد تا از بروز موارد جدید ابتلا، بستری و فوتی جلوگیری کنیم.

آقاپور با اشاره به فوت جوان ۲۷ ساله بر اثر کرونا به خاطر حضور در عروسی اظهار کرد: این امر، نوعی اعلام خطر است که هم جوانان می توانند مبتلا شده و جان خود را از دست بدهند و هم اینکه دورهمی ها در این برهه بسیار خطرناک است.

وی با تاکید بر اینکه میزان ابتلا به کرونا در مراکز درمانی و تشخیصی بسیار پایین است، گفت: نگرانی امروز ما، افزایش بستری هاست که با ادامه این روند، احتمال پرشدن مراکزدرمانی افزایش می یابد و باید با همراهی مردم، از این امر جلوگیری کرد.

مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی افزود: سیاست کلی این است که در صورت افزایش بستری ها، به سمت درمان سرپایی برویم و با تجویز داروهای مختلف، روند درمان را در خانه دنبال کنیم.

آقاپور تاکید کرد: مردم حتی تک علامت های ابتلا به کرونا را جدی گرفته و بلافاصله برای درمان مراجعه کنند تا زمینه حادتر شدن بیماری فراهم نشود.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و حدود چهارهزار و ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی کووید-19 ارومیه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی کووید 19 ارومیه اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است

‏مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هم ‏اکنون حجم آب پشت سد‌های استان طبق آخرین پایش به یک میلیارد و ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده ‏که بیش از ۷۱ درصد حجم نرمال بوده و ۵ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته بیشتر است‎. ‎
مجید رستگاری افزود: این حجم در زمان مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون مترمکعب بود و ‏امسال این میزان ۶۷ میلیون مترمکعب افزایش یافته است‎

مجید رستگاری اضافه کرد: طبق آخرین پایش، سد بوکان ۶۷۴، مهاباد ۱۷۶، آغ چای چایپاره ۱۱۷ و شهرچای ‏ارومیه ۹۴ میلیون مترمکعب آب دارند که نزدیک به ۷۷ درصد کل آب‌های موجود در سد‌های ۱۴ ‏گانه استان را شامل می‌شود‎

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: از ۱۴ سد فعال استان آب پشت ۷ سد ‏بیشتر از سال گذشته، یک سد مشابه پارسال و ۶ سد کمتر از سال گذشته است‎. ‎

رستگاری با اشاره به اینکه سد قیقاج مشابه سال گذشته ۹ میلیون مترمکعب آب دارد، اظهار کرد: ۷ سد ‏شهرچای ارومیه، مهاباد، بارون ماکو، آغ چای چایپاره، شهید قنبری ماکو، ارس ۲ و کرم آباد پلدشت، ‏بیشتر از پارسال، آب در آنها ذخیره شده است‎. ‎

هم اینک ۱۴ سد در آذربایجان غربی وجود دارد که حجم آنها نزدیک به ۲ میلیارد مترمکعب است‎. ‎

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟