Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@04:46:50 GMT

مبارزه نارنجی با مگس مدیترانه‌ای

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۸۷۷۹۱

مبارزه نارنجی با مگس مدیترانه‌ای

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بر بازدید از باغات، شهرک‌های ساحلی و مسکونی، محوطه مؤسسات آموزشی، معابر شهری و روستا‌ها برای برداشت هرچه سریعتر میوه‌های مرکبات باقیمانده به ویژه میوه‌های نارنج روی درختان برای پیشگیری از گسترش کانون‌های جدید آلودگی به آفت مذکور و قطع پل ارتباطی میزبانی، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: نهاد‌های دولتی، خصوصی، فرمانداری ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در اسرع وقت نسبت به جمع آوری کامل میوه‌های باقیمانده اقدام کنند.

عبدالرحمن زاغی با اشاره به مساعد شدن شرایط آب و هوایی برای شروع فعالیت مگس میوه مدیترانه ای، بر لزوم پایش و ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای تاکید کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ضروری است کارشناساسان پیش آگاهی و شبکه مراقبت آفات و بیماری‌های درختان میوه نسبت به افزایش ایستگاه‌های پیش آگاهی، شارژ و نصب تله‌های جلب کننده ردیابی فرمونی و سراتراپ در باغات یا کانون‌های آلوده اقدام و پایش مستمر هفتگی بیولوژی و تراکم آفت را در دستور کار خود قرار دهند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مازندران مرکبات مازندران مگس میوه مدیترانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است

روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اعلام کرد: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • انتصاب در ساترا/ کریمان جایگزین حسام‌پور شد
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • غرق در انبه! طراحی خانه ای با تم میوه ای (عکس)