Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون بسکتبال برنامه ریزی می‌کند میزبانی مسابقات کشورهای اسلامی بسکتبال سه نفره بانوان را به دست آورده و در تقویم فدراسیون جهانی قرار گیرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رامین طباطبایی در پایان اردوی دوم تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان گفت: خوشبختانه در بسکتبال سه نفره بانوان فعالیت خیلی خوبی در دو سال اخیر داشته‌ایم و کمیته بسکتبال سه نفره و اعضای تیم ملی و بازیکنان باتوجه به فعالیت خوب‌شان در برگزاری مسابقات رنکینگ خوبی را از فیبا به دست آوردیم و برای کسب سهمیه بازی‌های  المپیک جزو تیم‌هایی هستیم که می‌توانیم سهمیه کسب کنیم این درحالی است که در بخش مردان چنین اتفاقی رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به دو مسیر ملی‌پوشان بسکتبال سه نفره برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک اشاره و خاطرنشان کرد: کسب سهمیه المپیک را از دو مسیر می‌توانستیم کسب کنیم یکی از طریق رنکینگ جهانی است که چهار تیم برتر مستقیما به بازی‌های المپیک راه پیدا کردند و متاسفانه ما در رده ششم قرار گرفتیم اما دو تورنمنت دیگر وجود دارد که چهار تیم دیگر را مشخص می‌کند. سه تیم در تورنمنت اتریش و یک تیم در تورنمنت مجارستان انتخاب می‌شوند و ما در هر دو تورنمنت شرکت می‌کنیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: امیدوارم ملی‌پوشان با اردوهای خوبی که پشت سرمی‌گذارند بتوانند سهمیه بازی‌ها را کسب کنند. راه سختی است، اما می توان به آن دست یافت که اگر چنین اتفاقی رخ دهد برای اولین بار یک رشته تیمی در بخش بانوان جواز حضور در بازی‌های المپیک را کسب می‌کند. 

وی همچنین محدودیت‌های موجود در بسکتبال بانوان را مانعی برای میزبانی ایران در تورنمنت‌های بین المللی عنوان کرد و افزود: بسکتبال سه نفره از سال 2018 به صورت رسمی وارد بازی‌های آسیایی جاکارتا و بازی‌های المپیک شده است و این شرایط انتخاب برای بازی‌های المپیک خیلی پیچیده بود و شاید شفافیت لازم را نداشت تا بدانیم باید چه کاری انجام دهیم تا در رده چهار تیم برتر جهان قرار بگیریم هرچند زمانیکه فهمیدیم تلاش مان را کردیم، اما کشورهای رقیب هم تعداد مسابقات شان زیاد بود و کسب میزبانی برای تورنمنت‌های بین المللی به آنها کمک کرد.

طباطبایی اضافه کرد: این درحالی است که ما نمی‌توانیم میزبانی بسکتبال بانوان را به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، برعهده بگیریم و رنکینگ بازیکنان فقط در اعزام بازیکنان و مسابقات ملی می‌توانست ارتقاء داشته باشد که کشورهای رقیب ما از این فرصت استفاده کردند. به هر حال چیزی را از دست ندادیم و برای المپیک بعد می‌توانیم خیلی بهتر عمل کنیم تا ابتدا از طریق رنکینگ انتخاب شده و بعد به مسابقات انتخابی برویم و برنامه فدراسیون و کمیته سه نفره، ارتقاء رنکینگ جهانی و شرکت در مسابقاتی است که می تواند به المپیکی شدن تیم ملی کمک کند.

وی میزبانی کشورهای اسلامی و تلاش برای قرار دادن این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی را جزو برنامه‌های فدراسیون دانست و اظهار داشت: برای مسابقات رسمی باید تائیدیه فدراسیون جهانی و فیبا را داشته باشیم، اما برای تورنمنت‌های کشورهای اسلامی آمادگی لازم برای میزبانی مسابقات را داریم تا این رقابت‌ها در تقویم فدراسیون جهانی قرار گرفته و امتیازش جزو امتیازهای فیبا قرار گیرد. ما تلاش می‌کنیم از کشورهای همجوار و مسلمان دعوت کنیم تا مسابقات بسکتبال سه نفره را به میزبانی کشورمان برگزار کنیم و این برگزاری این مسابقات جزو برنامه‌های ماست، اما تائیدیه فیبا برای برگزاری مسابقات لازم است. 

رئیس فدراسیون بسکتبال در پایان به شانس خوب تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در مسابقات کسب سهمیه المپیک مجارستان اشاره کرد و افزود: در ورزش هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و تلاش ملی‌پوشان برای ما ارزشمند است. آنها شاید در دور اول مسابقات که در اتریش برگزار می‌شود شانس خیلی کمی داشته باشند، اما در مسابقات مجارستان شانس خیلی خوبی داریم و اگر بازیکنان تلاش کنند می‌توانیم به عنوان تیم نخست این تورنمنت به بازی‌های المپیک راه پیدا کنیم که این امر نیازمند داشتن اعتماد به نفس است.

شهرداری گرگان یک گام دیگر به قهرمانی لیگ برتر بسکتبال نزدیک شدهاشمی: خانواده نجیب بسکتبال، جای آدم‌های بی‌تربیت نیست/ امیدوارم کسی بسکتبال را برای خودش مصادره نکند

 

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسکتبال بسکتبال بسکتبال سه نفره بانوان بازی های المپیک فدراسیون جهانی کسب سهمیه تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان گفت: برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای بار سوم به سهمیه برسیم. اردوی تیم ملی تنیس روی میز از سوم اردیبهشت شروع شده و تا زمان اعزام این اردو ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیده ایرانمنش درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز بانوان در مسابقات فیدر جهانی چک، اظهار کرد: ندا شهسواری و مهشید اشتری خود را برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می‌کنند. این مسابقات سطح بالایی داشت و ندا و مهشید با حریفان ایتالیایی و ژاپن بازی داشتند. شهسواری عملکرد خوبی برابر حریف ایتالیایی داشت، اما بازی را با پوئن نزدیک واگذار کرد.

وی افزود: اشتری نیز با بازیکن ژاپن بازی داشت و او هم بازی خوبی از خود نشان داد. هرچند حریفان آنها از نظر رنکینگ جهانی از پینگ‌پنگ‌بازان ما بالاتر بودند، اما دختران ما با وجود عملکرد خوب این بازی‌ها را واگذار کردند. هدف این بود تا نمایندگان کشورمان پیش از مسابقات انتخابی المپیک در اواخر اردیبهشت به میزبانی تاشکند ازبکستان در مسابقات باکیفیتی شرکت کنند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ادامه داد: شش سهمیه به آسیا دادند که هر سهمیه برای هر منطقه است. ما در آسیای میانه برای کسب سهمیه مسابقه می‌دهیم و کشورهای قزاقستان و ازبکستان رقبای ما و از نظر رنکینگ بهتر هستند. با توجه به آنالیز و تمرینات در تلاش هستیم تا به سهمیه برسیم. هرچند رقبای ما در مسابقات زیاد و در کمپ‌های مختلف آسیایی شرقی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما با شرایط سخت اقتصادی امکان حضور در کمپ‌های بین‌المللی را نداریم. برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا برای بار سوم به سهمیه برسیم. اردوی تیم ملی تنیس روی میز از سوم اردیبهشت شروع شده و تا زمان اعزام این اردو ادامه دارد.

ایرانمنش درباره گلایه شیما صفایی درباره حضور نیافتنش در انتخابی المپیک، اظهار کرد: پیش از آنکه به مسابقات قهرمانی جهان برویم، یک جلسه در فدراسیون گذاشتیم و مقرر شد تا براساس عملکرد ملی‌پوشان در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کنند. در سال‌های گذشته هر سه ملی‌پوش ما در مسابقات شانس برابر داشتند و عملکرد آنها را ارزیابی کردیم و به یک‌باره تصمیم نگرفتیم تا شیما را اعزام نکنیم. هر بازیکنی در این شرایط انتخاب نشود، طبیعی است که ناراحت شود.

وی اضافه کرد: صفایی بازیکنی آتیه‌دار و خوب است و ما با ارزیابی عملکردها تصمیم گرفتیم تا در انتخابی المپیک نباشد. معیار ما بین بدتر و بهتر نبود. هر سه ملی‌پوش ما از بازیکنان ارزنده کشور هستند. به عنوان مربی هیچ تفاوتی بین آنها قائل نمی‌شوم. با توجه به عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات قهرمانی جهان در بوسان کره جنوبی ندا شهسواری و مهشید اشتری بالاتر از صفایی بودند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: هنوز رنکینگ جدید جهانی منتشر نشده و آخرین رنکینگ ملی‌پوشان مربوط به مسابقات فیدر جهانی آلمان بود که رنکینگ آنها ارتقا یافت و رنکینگ اشتری ۳۳۶، شهسواری ۳۹۷ و صفایی ۴۰۳ بود.

منبع: ایرنا کد خبر 748303

دیگر خبرها

  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • کامران همچنان امیدوار به المپیک (عکس)
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • نادال: با آلکاراس می‌توانیم در المپیک بازی کنیم