Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا گفت: متاسفانه آمار و ارقام نشانگر آن بود بیشتر استانهای ما در مسیر پیک این بیماری هستند و هنوز به مراحل پایانی پیک نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸ استان در مسیر پیک هستند که وضعیت ۷ استان خیلی خوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا میخواهم  در این هفته و یا شاید هفته آینده نظارت افزایش یابد. 

رئیس جمهور تصریح کرد: مصرف برق در کشور بالا رفته است. مردم می‌دانند برق و آب و اینترنت اگر یک روز نباشد چه مشکلاتی ایجاد می‌شود. تامین اینها وظیفه دولت است. 

وی تاکید کرد: بطور روشن برای مردم مسائل گفته نمی‌شود. ما یک واکسن از کوواکس می‌خواهیم که این مقدار ۱۷۸ میلیون دلار نیاز است، پول هست جابجایی آن سخت است. برخی نمی‌دانند کشور چگونه اداره می‌شود و تحریم چه تاثیری می‌گذارد. همه نهاده‌های تولید مرغ، مرغ‌های لاین و مادر همه از خارج وارد می‌شود. 

رئیس جمهور اظهار داشت: تحریم یک جنایت بزرگ است که در تاریخ ایران رخ داده است. ما برای وارد کردن واکسن ۱.۵ میلیارد دلار نیاز است. مردم بدانند برای ما خرید واکسن اولویت است و پول این واکسن را تامین می‌کنیم و شرایط این بیماری در همین آخر اردیبهشت بهتر خواهد شد. 

وی بیان داشت: دولت خود را متعهد می‌داند که واکسن خارجی را تا زمان تولید واکسن داخلی تامین کند. ممکن است این ویروس از آن ویروس‌هایی باشد که سال‌ها با آن درگیر باشیم. 

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور دولت کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد