Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- شاخص کل بورس تهران در ادامه روند نزولی روز‌های گذشته، امروز هم تا نیمه ساعات معاملات چهار هزار و ۲۰۰ واحد عقب نشینی کرده و تنها دو هزار واحد با مرز کانال ۱.۲ میلیونی فاصله دارد. امروز چند نماد شاخص‌ساز در واکنش به نزدیک شدن به این مرز، شاهد جمع‌اوری صف‌های فروش هستند و برای همین بعد از گذشت ۳۰ دقیقه شاهد افزایش نسبی شاخص کل بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود تا نیمه معاملات تنها نماد فملی در بین شاخص‌ساز‌ها روی شاخص کل تاثیر مثبت گذاشته و دیگران از جمله شستا، فارس، خودرو، وغدیر، فولاد و وپارس باعث کاهش شاخص کل بورس تهران شده‌اند. تا اینجای کار شاخص کل ۳۶ صدم و شاخص هم‌وزن ۲۹ صدم درصد کاهش داشتند که نشان از همراهی شرکت‌های کوچک و بزرگ در روند نزولی بورس دارد.

بورس در اولین روز هفته قرمزپوش شد

به گزارش فرارو، تا نیمه ساعات معاملات امروز تنها ۱۸ نماد بورس روند صعودی دارند. از بین ۲۹۱ نماد معامله شده در بازار بورس تهران حدود ۲۷۳ نماد ارزش سهام خود را از دست داده و با رنگ قرمز به تابلو بازار آمده‌اند. در بین نماد‌های فرابورسی هم شرایط به همین شکل است. تا نیمه معاملات حدود ۱۷۱ نماد در فرابورس معامله شده‌اند که از این تعداد ۲۵ نماد در مدار صعودی حرکت می‌کنند و ۱۴۶ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند.

نقشه بازار در نیمه معاملات روز شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید) بررسی نقشه بازار در نیمه معاملات امروز نشان می‌دهد همچنان رنگ قرمز حرف اول و آخر را در تالار بورس می‌زند. امروز هم در میان انبوه صف‌های فروش تنها چند نماد سبزرنگ به چشم می‌خورند و تنها هنر نماد‌های شاخص‌ساز این بوده که جلوی تشکیل صف فروش را بگیرند. در گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF شاهد کاهش یک تا دو درصدی ارزش واحد‌های پالایش و دارا یکم هستیم. دیگر صندوق‌های ETF سهامی هم عموما در حدود یک درصد عقب‌نشینی کرده‌اند.   به گزارش فرارو، در بین بانک‌ها و موسسات اعتباری وتجارت و وبملت جلوی تشکیل صف فروش را گرفته، اما با این حال ۱.۵ درصد کاهش قیمت دارند. دیگر نماد‌های بانکی از جمله وبصادر، وپارس، ونوین و وسینا و ... با صف فروش دست و پنجه نرم می‌کنند. امروز فملی از معدود نماد‌های شاخص‌ساز سبزرنگ است و ۱.۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرده. فولاد، فخوز و کاوه موفق به جمع‌آوری صف فروش شده‌اند، اما همچنان قرمزپوش هستند. گروه دارویی‌ها با حجم معاملات بالا در نماد برکت به گروهی سراسر قرمزرنگ تبدیل شده که اغلب نماد‌های آن صف فروش دارند. در بین محصولات شیمایی پاکشو تنها نماد سبز به حساب می‌آِد. خودرویی‌ها، هولدینگ‌ها، هتل و رستوران، فرآورده‌های نفتی، استخراج کانه‌های فلزی، محصولات غذایی، سرمایه‌گذاری‌ها و نیروگاه‌ها از جمله گروه‌های سراسر قرمززنگ بازار امروز هستند. همچنین از معدود نماد‌های صعودی بازار می‌توان به ورازی، سراب و افق اشاره کرد.  

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: راهنمای خرید سهام بورس نیمه معاملات شاخص ساز صف فروش تا نیمه شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۸۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) با افت ۵۱۸۵.۹۲ واحدی به ۲,۲۵۹,۷۳۱.۳۶ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۹۲.۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۳۸۵ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۴,۹۵۵ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۷,۴۸۵.۶۸۵ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۰۵۳,۱۴۴.۴۶۶ میلیارد ریال شد.

شاخص کل فرا بورس ایران هم امروز با ۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد ایستاد. معامله گران در فرا بورس حدود ۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۵۰ هزار معامله دادوستد کردند.

نمادهای آریا، توسن و غصینو بیشترین اثر مثبت و نمادهای مادیرا، وهور، سپیدار و بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرا بورس داشتند.

کد خبر 6097161 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کاهش ۷ هزار و ۶۴۸ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار